العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A620

قديم 09-06-2011, 05:02 PM
mahmoud jo mahmoud jo غير متواجد حالياً

mahmoud jo is on a distinguished road
عاجل الســلام عليــكم..... ارجــو الرد

انا معايا الــA620 وتعباني جدا مثلا مشكلة البنزين والتكيف والحراره لو التكيف مش شغال الحراره ناااار اعمل ايه يا جماعه وحد يعرف مكان لقطع الغيار وميكانيكي بره التوكيل مختص في الاسبيرانزا
وشكراا
قديم 11-06-2011, 01:10 PM
الصورة الرمزية احمد الشناوى1981
احمد الشناوى1981 احمد الشناوى1981 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد الشناوى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

احمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant future
افتراضي رد: الســلام عليــكم..... ارجــو الرد

انا مش فاهم بالظبط اية الى بتشتكى منة
يعنى العربية معدل استهلاكها قد اية ياريت تفول و تاخد رقم العداد و تروح مشوار كدة و تفول تانى و تقولنا هى مشيت كام كيلو و استهلكت كام ليتر ؟
و بعدين حضرتك موضحتش اية مشكله التكييف ؟
و كمان مقولتش انت ساكن فين علشان الى يعرف حد بيفهم فى اسبيرانزا يكون قريب منك يقولك علية

سبحان الله و بحمدة
سبحان الله العظيم

قديم 29-12-2011, 01:44 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

المتحدة

فوق الممتاز

على الدائرى نزلة الطلبيه

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 29-12-2011, 02:41 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute

ياريت توضح بالظبط فين المشاكل في الحراره ولا التكيف
انا مش عارفه اجمع منك

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share
قديم 29-12-2011, 08:55 PM
mohahm1978 mohahm1978 غير متواجد حالياً

mohahm1978 will become famous soon enoughmohahm1978 will become famous soon enough

أنا تقريبا فاهم الراجل...إستهلاك البنزين عالي بس ياريت توضح العربية بتعمل كام في كل 100 كم و أفضل طريقة :إملأ التنك للزور و لف مشاويرك عادي لمدة يومين تلاتة و بعد كده فول للزور تاني و شوف العربية أخدت كام لتر و عملت كام كيلو.
تاني حاجة الحرارة: حرارة المحرك و لا الصالون
حرارة المحرك كده كده عالية حوالي 90-91 و دي حلها إن ترموستات الردياتير يتغير علي أقل عشان يشغل المروحة علي 85-87
حرارة الصالون لو عالية يبقي إما العزل تحت الدواسة مش كويس عشان كده بيدخل حرارة الموتور علي الصالون ...أو بوابة هواية التكيف معلقة و فاتحة علطول....أو إنك مشغل المروحة علي السخن