العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 12-12-2009, 02:24 AM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل اللي نفسه في حاجة عن اللوجان يدخل هنا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mokhtar872000 مشاهدة المشاركة

'باشا انا معايا الهاف اوبشن فيها سنتر بس فى المفتاح مش بريموت يعنى افتح بالمفاح يفتح الاربع ابواب بس طبعا من غير ريموت دلوقتى انا عايز اركبريموت وانذار هل ينفع اشتريه من بره ويركبوهولى فى التوكيل وياخدوا المصنعيه انا من دمياط وهاعمل الصيانه فى توكيل اسكندريه ولو نفع هياخدوا كام تقريبا انا سالت عليه عند اشهر واحد بتاع اكسسوارات عندنا قاللى فى من 150 ل 200 بس قعد يقولى التوكيل هيبوظ ومش هيعرف تعالى اما اعملهولك قلتله والضمان قاللى محدش هيعرف حاجه دلوقتى صيانه ال5000 قربت وانا عايز اركب الانذار بالريموت اعمل ايه ؟
حقولك على حاجة يا مختار باشا
هل لو ركبت حاجة برة التوكيل تخرج من الضمان ؟ لأ
ولكن لو حصل لقدر الله عطل فى ضفيرة الكهربة اذا التوكيل عنده حجه انك لعبت فى الضفيرة خارج التوكيل اذا الضفيرة خارج الضمان
هل توكيل اسكندرية حيركب الانذار ؟ نعم
ان شاء الله حيركبه توكيل العامرية متساهل اكتر من المقطم والعبور فى موضوع التركيبات الكهربية دى بس هما بيعترضوا على وحدات الرفع
اللى انت حتعمله ايه ؟
حتشترى الانذار وتروح بيه الصيانة عادى جدا وتطلب انك تركب الانذار فى التوكيل مع دفع مصنعية التركيب
طب لو رفضوا ؟
يبقى توكل على الله ركبوا خارج التوكيل وان شاء الله مايكونش فى مشاكل ولا اعطال وناس كتير عاملة كدة
وطمنا ياباشا ايه اخبارك واخبار لوجى معاك فى الفترة الاخيرة
قديم 12-12-2009, 02:28 AM
moral moral غير متواجد حالياً

moral is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ringoo مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههههه والله الموقف يفطس من الضحك دى مش كلاب دول وحوش
بس بصراحة الموضوع دة ميتسكتش عليه يعنى مش كفاية بيقعدوا عليها لا وبيغلسوا كمان
شكرا لتعاطفكم معنا وهل حضرتك ترى ان هذا الحل يكون له نتيجه فعاله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 12-12-2009, 06:19 AM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moral مشاهدة المشاركة

شكرا لتعاطفكم معنا وهل حضرتك ترى ان هذا الحل يكون له نتيجه فعاله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يا باشا انا ماقولتش على اى حل للموضوع انا بهزر معاك
بس بجد موضوع الكلاب دة صعب جدا بالذات انهم منسجمين جدا مع القعدة على العربية
هو الحل انك تزهئهم من القعدة على العربية بان حضرتك تركن العربية تحت البلكونة مثلا
و اول ما تشوف كلب على العربية تحدف عليه شوية ماية الكلاب مش بتحب الماية
والمفروض انه يحصل ان الكلب تلاقيه قاعد على العربية تضربه بعصاية ضربة جامدة
عايز اقولك انك تخلى القعدة على سقف العربية جحيم لكن طول ما حضرتك طيب معاهم حيتمادوا اكتر
واوعدك لو لقيت اى تجارب سابقة مع موضوع الكلاب حقولك عليها واوعا تكون زعلت انا كنت بهزر
على فكرة حضرتك ممكن بردو تركب انذار ‍‍spy 2 way الانذار دة معاه شاشة واى خبطة فى العربية بتظهر عندك فى الشاشة وبالتالى اى كلب حيقعد على سقف العربية حتظهر عندك على الشاشة وتقوم رايح مديله شوية ماية او تنزل تضربه بعصاية بجد الحل دة كويس قولى ايه رايك فى الحلول دى تنفع ولا لأ
تحياتى لحضرتك وكل سنة وانت طيب

التعديل الأخير تم بواسطة ringoo ; 12-12-2009 الساعة 06:28 AM
قديم 12-12-2009, 12:41 PM
EgyZizo EgyZizo غير متواجد حالياً

EgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant future

فيه حل ماعرفش مدى فعاليته ، بس ماتضحكوش ، لأنى ضحكت لما قريته .. لكن اللى عمله بيجزم بأنه فعال 100% ..

الحل هو التبول على الغطاء ثم تغطية العربية ، وبالطريقة دى مستحيل كلب يقرب منها ..
قديم 13-12-2009, 02:19 AM
moral moral غير متواجد حالياً

moral is on a distinguished road

ringo باشا انا عارف انك بتهزر انا والعائله بنضحك وده هم يبكى وهم يضحك واناشاكر لتفكيرك فى هذه الحللول واناذهبت عند سبير كار وركبت الانذار spy 2 wayلانى وجدته انسب شىء وفعلا الكلاب ولادالكلاب لما بيطلعوا عليها بيظهر على شاشة الريموت فابنزل احاول اضربهم فابيجرو وسوف ابلغك باخر اخبارى معهم انشاء الله

الكلمات الدليلية
2010, 323, 504, للرينو, لانوس, مسلم, مصر, أوتوماتيك, موتور, مقارنة, مقاس, اللوجان, التو, البنزين, البطاقة, الي, الجي, الجيل الجديد, السرعة, رينو لوجان, مراكز خدمة وصيانة سيارات