العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 04-11-2010, 01:06 AM
الصورة الرمزية zoomaa&mizaa
zoomaa&mizaa zoomaa&mizaa غير متواجد حالياً

zoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud of
افتراضي رد: هل السيارة الماروتي في منها اتوماتيك و لو مفيش ايه اللي في نفس مستوى سعرها بس اتوماتيك ؟

طبعا فى ماروتى أتوماتيك وموديلات فوق ال 2000 والسيارة مش غالية فوق ال 30 ألف بحاجات بسيطة

تحيا مصر
قديم 04-11-2010, 03:21 AM
aymanay32 aymanay32 غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن
التخصص العملى: 0119449863 موبايل رقم

aymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: هل السيارة الماروتي في منها اتوماتيك و لو مفيش ايه اللي في نفس مستوى سعرها بس اتوماتيك ؟

يا جماعة مفيش منها اتوماتيك ابدا و مينفعش كمان تغير فتيس ماروتى و تركب اتوماتيك حتى
انا عندى ماروتى و فكرت فى الموضوع دة و لفيت و دورت و اخذت اراء ناس فاهمه كويس مهندسين سيارات فى الشغل عندى و اقنعونى انه ما ينفعش لان الموتور ضعيف يدوب بيدى الحركة للعربية كدة فى حالة تحويلها لاتوماتيك و عمره هيبقى قليل و هيتعب بسرعة

اما بخصوص مرات صاحب الاخ اللى شافها اتوماتيك فهذا شىء من اثنين مالوش تالت
اما مركبة عصاية فتيس شكل الاتوماتيك و دى فعلا شوفتها مع صديق و ساعتها افتكرته اتوماتيك لحد ما حركتها
و الثانية ان العربية بتاعتها مش ماروتى و لكتها شبيهه بالماروتى و هوه معرفش يفرق بينهم كويس

بخصوص التكييف فهذا لان الماروتى اصلا مجهزة لتركيب تكييف من الهند و لكن التوكيل فى مصر بيطلب عدم تركيبه لتقليل سعر العربية عليه علشان يكبر مكسبة

قديم 04-12-2010, 04:38 PM
aymanay32 aymanay32 غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن
التخصص العملى: 0119449863 موبايل رقم

aymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanay32 مشاهدة المشاركة

يا جماعة مفيش منها اتوماتيك ابدا و مينفعش كمان تغير فتيس ماروتى و تركب اتوماتيك حتى
انا عندى ماروتى و فكرت فى الموضوع دة و لفيت و دورت و اخذت اراء ناس فاهمه كويس مهندسين سيارات فى الشغل عندى و اقنعونى انه ما ينفعش لان الموتور ضعيف يدوب بيدى الحركة للعربية كدة فى حالة تحويلها لاتوماتيك و عمره هيبقى قليل و هيتعب بسرعة

اما بخصوص مرات صاحب الاخ اللى شافها اتوماتيك فهذا شىء من اثنين مالوش تالت
اما مركبة عصاية فتيس شكل الاتوماتيك و دى فعلا شوفتها مع صديق و ساعتها افتكرته اتوماتيك لحد ما حركتها
و الثانية ان العربية بتاعتها مش ماروتى و لكتها شبيهه بالماروتى و هوه معرفش يفرق بينهم كويس

بخصوص التكييف فهذا لان الماروتى اصلا مجهزة لتركيب تكييف من الهند و لكن التوكيل فى مصر بيطلب عدم تركيبه لتقليل سعر العربية عليه علشان يكبر مكسبة

dh [lhum hkh fuj`v grdj hj,lhjd; lhv,jn
يا جماعة انا بعتذر لقيت ماروتى اتوماتيك و ما كنتش مصدق او زى ما تقولوا ذهلت من الصدمة

قديم 04-12-2010, 05:20 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

اهلا بيكي يا سكره في مصر موتورز
للاسف مافيش منها زيرو اتوماتيك
ممكن تشتريها و تتعلمي عليها
و لما تبقي العربيه جديده حتلاقي سواقتها سهله و ممتعه

حـازم خـضـر

قديم 04-12-2010, 05:23 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

مافيش ماروتى اتوماتيك خالص ومانزلش منها اتوماتيك قبل كده