العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 09-01-2014, 07:39 PM
Islam Samir Islam Samir غير متواجد حالياً
التخصص العملى: oracle and java developer and instructor

Islam Samir is a jewel in the roughIslam Samir is a jewel in the roughIslam Samir is a jewel in the rough
افتراضي يا جدعان عايز مكان يكون بيقسط اسلامى بجد ومن غير تحويل مرتب.. ومش لاقى؟؟!!

بقالى شهر بدور على مكان يكون بيقسط اسلامى بجد ..اللى هو شروطه
1- ان العربية تكون مملوكة للشركة او البنك فعلا
2- ان ملكية العربية تتنقل ليا من غير اى بنود فى العقد تفيد ان العربية ملك للشركة او البنك و من غير توكيل منى للشركة بالبيع و الشراء .. انما الحظر فقط متهيالى ينفع
3- مش شرط التأمين ولو شرط يبقى بيسمحلى انى اعمل تأمين فى اى مكان على مزاجى (بحيث اعرف اعمل تأمين فى حاجة اسلامى و كده)
4- من غير غرامات تاخير
وزود عليهم بقى انى مش عايز احول مرتب خالص عشان الاجراء ده عندى فى الشغل مقرف
هل فى امل الاقى حد بيعمل الشروط دى ولا بالسلامة كده؟؟؟
قديم 07-02-2014, 09:25 AM
egypt_fiancee egypt_fiancee غير متواجد حالياً

egypt_fiancee is on a distinguished road
افتراضي رد: يا جدعان عايز مكان يكون بيقسط اسلامى بجد ومن غير تحويل مرتب.. ومش لاقى؟؟!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Islam Samir مشاهدة المشاركة

بقالى شهر بدور على مكان يكون بيقسط اسلامى بجد ..اللى هو شروطه
1- ان العربية تكون مملوكة للشركة او البنك فعلا
2- ان ملكية العربية تتنقل ليا من غير اى بنود فى العقد تفيد ان العربية ملك للشركة او البنك و من غير توكيل منى للشركة بالبيع و الشراء .. انما الحظر فقط متهيالى ينفع
3- مش شرط التأمين ولو شرط يبقى بيسمحلى انى اعمل تأمين فى اى مكان على مزاجى (بحيث اعرف اعمل تأمين فى حاجة اسلامى و كده)
4- من غير غرامات تاخير
وزود عليهم بقى انى مش عايز احول مرتب خالص عشان الاجراء ده عندى فى الشغل مقرف
هل فى امل الاقى حد بيعمل الشروط دى ولا بالسلامة كده؟؟؟
حضرتك ممكن توضحلي حضرتك من فين وشغلك فين
ممكن تشرفي بالاتصال على 01149080150
تحياتي
قديم 07-02-2014, 08:20 PM
الصورة الرمزية magdy_c_c
magdy_c_c magdy_c_c غير متواجد حالياً

magdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جدعان عايز مكان يكون بيقسط اسلامى بجد ومن غير تحويل مرتب.. ومش لاقى؟؟!!

لا يوجد حاجة اسمها تقسيط اسلامى فى جمهورية مصر العربية و اللى يقول لك غير كده ،،،،
يبقى بيضحك عليك
قديم 13-05-2014, 03:23 AM
الصورة الرمزية حسن فتحى
حسن فتحى حسن فتحى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير خوادم وخبير تجارة الكترونية
هواياتي: القراءة والرسم والتقنيات الحديثة وكل ما يتعلق بالانترنت

حسن فتحى is a splendid one to beholdحسن فتحى is a splendid one to beholdحسن فتحى is a splendid one to beholdحسن فتحى is a splendid one to beholdحسن فتحى is a splendid one to beholdحسن فتحى is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magdy_c_c مشاهدة المشاركة

لا يوجد حاجة اسمها تقسيط اسلامى فى جمهورية مصر العربية و اللى يقول لك غير كده ،،،،
يبقى بيضحك عليك
كلامك صحيح بنسبة 95 %

لكن هناك نسبة بسيطة من المعارض بتقسط بدون مخالفات شرعية
ولكنهم قلة قليلة جدا جدا
انا جلست فى مرة مع صاحب معرض سيارات وتحدثنا مع بعضنا البعض وعندما اطمئن لمجال عملى وقدرتى على سداد القسط قالى فقط اعطينى 50 % من ثمن اى عربية انت عايزها واكتب ايصالات التقسيط وخدها دلوقتى وامشى ومعاك عقد خالص مخلص نهائى ولا حظر بيع ولا تأمين ولا يحزنون

صراحة فى اصحاب معارض محترمين جدا ولكن معاملة الناس وحشة فصاحب المعرض بيخاف جدا ويحتاج يأمن نفسة لضمان تحصيل ثمن العربية

خالص تحياتى
قديم 17-05-2014, 09:59 AM
احمد محمد على مصطفى احمد محمد على مصطفى غير متواجد حالياً

احمد محمد على مصطفى is on a distinguished road

فين المعرض دة لو سمحت