العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 04-12-2009, 04:33 PM
HiTmAn47 HiTmAn47 غير متواجد حالياً

HiTmAn47 will become famous soon enough
افتراضي رد: بريليانس FRV ولا اسبيرانزا تيجو ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى مشاهدة المشاركة

طب هل ممكن تقولى سقفك كام فى الفلوس عشان اقدر اساعدك كويس ؟
ممكن لو الفرق يستاهل اوى يبقى 90 او 95
قديم 04-12-2009, 05:41 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

تمام ياباشا احنا لو بنتكلم فى 95 ماكسيمم بتنكلم فى حاجات حلوة وكتيرة واسحلى العربيات اللى حذكرها ده راى يعنى انا لو مكانك حفكر فى دول اه فى عربيات تانية بس ده راى الشخصى

احب ابتدى الالنترا 2010 المانيول ب 92.500 عربية واسعة وجميلة بكل المقاييس ومنتشرة وقطع الغيار فى كل حته وسعر اعادة البيع ممتاز

الكيا السيراتو الشكل الجديد

95.000 الف جم

ماتفرقش كتير عن الالنترا تحديدا فى الموتور والاساسات بس شكلها احسن من بره ومن جوه لسه جديدة وبتنتشر بصورة قوية

الشيفورليه اوبترا

عربية عملية منتشرة قطع غيار اسعارها معقولة وتوكيل محترم منصور وممكن تلحق الاتوماتيك ب 94.500 والمانيول 89.000 الف جم امكانيتاها الداخلية اقل من الالنترا والسيراتو وكذلك الشكل الخارجى وده ذوقى انا

2009

الموتور اقل فى القوة من الالنترا والسيراتو وباين انها راخص من الاثنين اللى فاتوا

البروتون جين 2

موتور تحفة العربية نقدر نقول انها انتشرت بالمقارنة بباقى عربيات البرتون

المانيول 83.000 الف والاتوماتيك 90.000 الف جم

اعادة البيع مش عالية اوى والعربية مجربة معظم العيوب اللى الناس بتتكلم عليها عيوب فنش مش عيوب محورية

تويوتا ياريس

من شركة محترمة التويوتا الوحيدة من باقى موديلات تويوتا اللى اسعارها تحت لسه يابانى عيوبها امكانياتها الداخلية فقيرة بس عربية محترمة بالرغم من كل شئ

هيوانداى اكسنت

عملية متوسطة الحجم موتورها 1600 سىس ىى

والهيوانداى ماتريكس

وانا بصراحة حختار من اول 3 عربيات وده رائ الشخصى وشكرا

قديم 05-12-2009, 08:20 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

بصراحه يابدر انت هايل وتسلم ايدك اسلوبك سلس ومريح جدا ومنظم جدا انا مستنى منك مقارنات تانيه ومعلش بنتعبك ياباشا
قديم 05-12-2009, 08:30 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

ده انا مابلحقش ارد على مقارنه انت عاملها والاقى مقارنه تانيه
بصراحه يابدر انت فنااااااااااااان
تقبل تحياتى اخوك علاء
قديم 05-12-2009, 10:03 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lol64 مشاهدة المشاركة

ده انا مابلحقش ارد على مقارنه انت عاملها والاقى مقارنه تانيه
بصراحه يابدر انت فنااااااااااااان
تقبل تحياتى اخوك علاء

شكرا لذوفك يااستاذ علاء ورنا يخليك واامرن باى حاجة انا نفسى اخدمك باى حاجة ماتتخرش فى الطلب بلننا اخوات ويشرفنى اخويتك