العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 04-12-2009, 10:06 PM
الصورة الرمزية waleed116
waleed116 waleed116 غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري ,,, وبحب بلدي
هواياتي: الاطلاع و الشطرنج

waleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud of
افتراضي رد: افضل سيارة فى فئة 150 الف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

سيدى الفاضل هو انا هعمل ايه بكلمه تاريخ واعلى مبيعات هى من امتى مصر كانت بتتبع منطق اعلى نسبه مبيعات
كل دوله وفيها عربيه بتبيع كتير وعربيه بتبيع قليل وده طبيعى لاختلاف ثقافات الشعوب لكن اننا نتناقش فى كفائه الاوكتافيا عشان علامه تويوتا اعرق اعتقد ان ده مش منطقى خصوصا ان سكودا معظم شغلها من مجموعه فولكس يعنى اكفأ واعرق من تويوتا ولا ايه رأيك ولو عايز عراقه ممكن تشوف النبذه اللى مكتوبه فى بدايه قسم اسكودا سكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 يعنى معتقدش فيه اعرق من كده يا سيدى الفاضل انت لسه بتقول التويوتا الفنش بتاعها ضعيف وانا لما كنت بقولك خليجى مش عشان الرفاهيات اللى فيها اعلى بكتير انما لان فيه فرق فى الرفاهيات والسعر يبقى اكيد هجيب الارخص اللى فيها كماليات اعلى طلاما كله تبع علامه وشركه واحده ولا انت ايه رأيك؟؟؟
ثم خلاص مجموعه فولكس خدت لقب اعلى مبيعات خدته من تويوتا خلاص وسكودا تتبع لفولكس يبقى مين اللى واخد لقب وتاريخ؟؟؟؟؟ptmnlo123per15 4
صديقي العزيز .....

كلامك مرتب ومقنع وجميل .......

وفعلا انا من المعترضيين علي تويوتا بسبب الفنش النهائي ..... وفيه مقوله مشهوره عن التويوتا ..... سمعه علي الفاضي ....
وانشاء الله ححاول اعمل زياره لتوكيل الاوكتافيا ...
شكرا .....
قديم 04-12-2009, 11:50 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleed116 مشاهدة المشاركة

صديقي العزيز .....

كلامك مرتب ومقنع وجميل .......

وفعلا انا من المعترضيين علي تويوتا بسبب الفنش النهائي ..... وفيه مقوله مشهوره عن التويوتا ..... سمعه علي الفاضي ....
وانشاء الله ححاول اعمل زياره لتوكيل الاوكتافيا ...
شكرا .....

حضرتك لو تحب فيه فرع ل ارتوك اوتو توكيل سكودا فى شارع محى الدين ابو العز فى الدقى ممكن نتقابل ونروح مع بعض وبالمره ناخد شويه صور للرومستر ونشوف لو قدرنا نعمل تقرير عن الفانتازيا

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 05-12-2009, 02:08 AM
الصورة الرمزية waleed116

waleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud of

[QUOTE=POP EL GAMED;107017]
حضرتك لو تحب فيه فرع ل ارتوك اوتو توكيل سكودا فى شارع محى الدين ابو العز فى الدقى ممكن نتقابل ونروح مع بعض وبالمره ناخد شويه صور للرومستر ونشوف لو قدرنا نعمل تقرير عن الفانتازيا
[/QUO

شكرا ليك ياصديقي ......

بس في الحقيقه .. انا اسمع عن الدوقي لكن مرحتهاش ..... بس انشاء الله ححاول في اقرب فرصه لما اخلص مشاويري في مصر واروح للتوكيل ... واقلكم عن الاخبار ... ولوحضرتك رحت ... مسني بفارغ الصبر التقرير عنها بالكامل ..... وعن الاسعار من اول a4 بانواعها .... والخليجي منها الي الفنتازيا ....

شكرا ....
قديم 05-12-2009, 04:42 AM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

في مقارنتك السفك طبعا اما رايي تزود 10 او 20 و تجيب اوكتفيا a5 و كدا تكون جبت الخلاصه

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 06-12-2009, 02:54 PM
الصورة الرمزية waleed116

صباح الخير .... يا اصحابي ....

اليوم وانا جالس مع واحد صديقي في المول ... وبندردش عن السيارات وعنكم اكيد وانكم بتساعدوني في اختيار السياره المناسبه ليه .... فقلي طيب .. مدام اصحابك رشحولك وبشده الالاوكتافيا A5 ... وهيا من فئه الفلوكس واجن ... زود حبتين وخش علي الوحش ... وحش الطريق والفخامه والمتانه ونفس الوقت سهوله وتوفر الصيانه .... الفولكس جتا الي ب 170000 ... يعني في نفس الرنج وسياره عائليه .... وكمان عندك الجولف ... سياره عائليه وشبابيه في نفس الوقت .
وبصراحه قلتلو اسني لما اشير ... اصحابي .. ايه رايكم ... وياريت صوره السياره وامميزتها ... لاني بصراحه جاني شلل من موقع كونتاكت الي بيحط اسعار وصور سيارات غلط ptmnlo123per111

التعديل الأخير تم بواسطة waleed116 ; 06-12-2009 الساعة 03:00 PM