العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 23-11-2009, 06:39 PM
الصورة الرمزية haitham2010
haitham2010 haitham2010 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب في كلية الهندسة قسم عمارة
هواياتي: السيارات - الالكترونيات

haitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to behold
افتراضي رد: ساعدوني لوسمحتو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleed116 مشاهدة المشاركة

وياريت الجمارك تحن علينا وتخفض اسعار السيارات علشان نركب سيارات محترمه زي البشر ....

شكرا ...
انا مش عارف بصراحة امتي هانفوق من الغيبوبة دي ملايين الجنيهات بتتصرف سنويا في الجمارك انا مش عارف بجد الحكومة بتفكر ازاي ..
قديم 23-11-2009, 07:23 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleed116 مشاهدة المشاركة

اصحابي .... انا سعيد جدا بنصايحكم ...... بس انا بالصدفه لاقيت ال اسكودا a4 بس

المنول بسعر كويس ب 120000 زيرو طبعا وسياره وسعه وعاليه عن الارض والماني ..... بس اعتقد

بردو منتشره جدا جدا .... وقطع الغيار غاليه......

بصراحه انا مليت من الاسعار الغاليه جدا في مصر .... ومش عارف اركب سيياره محترمه

وبسعر معقول ...... يعني انا كان نفسي في 4&4 ولاقيت اقل سعر في الزيرو السوزوكي ...وكانت 3 باب فقط ب135000 ... والمنول ...... علي العموم انا مازلت مسني ارئكم
ومازال البحث مستمر .... وياريت الجمارك تحن علينا وتخفض اسعار السيارات علشان نركب سيارات محترمه زي البشر ....

شكرا ...
الاوكتافيا ال A4 قطع غيارها مش غاليه زى ما انت متخيل ولو كانت غاليه فهى اكيد اكيد هتكون ارخص من الكرولا والسيفيك واعتقد انها قطع الغيار هتكون معمره عنهم
لو موجود قدامك A4 هاتها وانت مغمض عربيه حكايه ولو تقدر تشوف A5 خليجى يبقى احسن كمان ولما تركب العربيه هتعرف الفرق بينها وبين الكرولا

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 23-11-2009, 08:14 PM
الصورة الرمزية waleed116
waleed116 waleed116 غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري ,,, وبحب بلدي
هواياتي: الاطلاع و الشطرنج

waleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

الاوكتافيا ال A4 قطع غيارها مش غاليه زى ما انت متخيل ولو كانت غاليه فهى اكيد اكيد هتكون ارخص من الكرولا والسيفيك واعتقد انها قطع الغيار هتكون معمره عنهم
لو موجود قدامك A4 هاتها وانت مغمض عربيه حكايه ولو تقدر تشوف A5 خليجى يبقى احسن كمان ولما تركب العربيه هتعرف الفرق بينها وبين الكرولا
طيب ممكن تقلي a5 الخليجي احصلها في اي توكيل ..... والسعر كام ؟ وبعدين هيا مش الماني .... يبقي ازاي قطع الغيلر رخيصه ؟

شكرا ....

التعديل الأخير تم بواسطة waleed116 ; 23-11-2009 الساعة 08:20 PM
قديم 24-11-2009, 04:08 AM
mmouneer mmouneer غير متواجد حالياً

mmouneer has a spectacular aura aboutmmouneer has a spectacular aura aboutmmouneer has a spectacular aura about
افتراضي رد: افضل سيارة فى فئة 150 الف

SEAT LEON
SEAT ALTEA XL
VW GOLF5
قديم 24-11-2009, 08:35 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_o_sakr مشاهدة المشاركة

لو مصر تختار من العربيات دى اعتقد الهوندا افضلهم بس عيوبها عربيه واطيه على الارض و قطع غيار مش رخيصه
ممكن تشوف السوبارو او ممكن تفكر فى الفورد فوكاس, بجد عربيه تحفه و ممتازه وسعر الفول ابشنز اوتوماتيك و فتحه سقف و جنوط كان 150 الف قبل التخفيض و بجد عربيه تحفه و مميزه و قطع غيارها ارخص من بعض اليابانى و عربيه اوروبى مميزه
الفورد الفوكس المانى مش امريكانى و منتشره جداً فى اوروبا و عربيه فوق الممتازه

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

التعديل الأخير تم بواسطة m_o_sakr ; 24-11-2009 الساعة 08:40 AM