العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 13-04-2012, 08:21 AM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of
افتراضي رد: أمامي عربيتين .. أدخل قوللى رأيك بالله عليك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedashraf مشاهدة المشاركة

إتفرجت على السوبر أكشن إمبارح, نظيفة جدا من الخارج (كان لسه غاسلها) ومن الداخل معقولة بس حستها محتاجة نظافة, حوض الموتور مكنش مغسول وده إداني إنطباع غير جيد (كان المفروض يغسل حوض الموتور عشان كل شئ يبان على نظافة, ولا إيه؟), دارت على طول بس حسيت إن صوت الموتور فيه زنه أو خشونة نوعا ما (إنطباعى عن اللانسر والياباني عموما إنه صوت الموتور ناعم جدا حتى لو مسموع, أنا المازدا 323 عندي كده !!) حاجة كده زي مايكون رلمان بلى خشن أو كده.

بوجه عام .. مشيت وأنا غير متحمس قوي للعربية على الرغم من المواصفات واللون والحالة الخارجية (والداخليه برضه مع الحاجة لحملة نظافة) إللى 10/10.

بالصدفه وأنا مروح إتكعبلت فواحده ثانيه بس كلاسيك مانوال, مش طلبى بس قلت أتفرج عشان أعرف أقارن, صوت الموتور أفضل كتير من السوبر أكشن إللى شفتها, ولاقيته مركب فوجات وشغالة زي إللى على أصلها في السوبر أكشن (مع النور الصغير وليها زرار لوحدها جنب زرار شدة إضاءة العدادات, كنت فاكر ليها مكان مخصوص في دراع النور والإشارات زي عربيات اليومين دول) ودي حاجة عجبتني لأنى كنت عايز يكون فيها فوجات بس تكون شغالة بنفس نظام الفابريكة, وده طلع ممكن.

إن شاء الله هتفرج على الهاف سبورت إنهارده وعلى أمل تكون أحسن من الإثنين إللى فاتو . دعواتكم لي بالتوفيق.
أولا انا عاوز اعرف هو ايه المكان اللي فيه لانسر كتير قوي كده للبيع ده انا لو بحلم فيهم مش هيجولي بالكميه دي هههههه.
ثانيا مبروك علي اللوجان عربيه محترمه جدا جدا وعن تجربه انا واحد صاحبي معاه من 2010 ومفتحتش بقها معاه الا في تغيير البطاريه بس لكن غير كده هو مصرفش عليها اي حاجه ربنا يحفظهاله ويحفظهالك ومبروك مقدما علي العربيه بس كنت عاوز استفسر من حضرتك هو ليسه بردو موديل 2012 فيه الاوبشن بتاع فتح الازاز من تحت الكاسيت والكلاكس من الشمال لاني بصراحه الموضوع ده كان مضايقني جدا فيها

بالتوفيق

You are my City My only City
You make me happy when skies are grey
You'll never know just how much I love you So please don't take my City Away
قديم 13-04-2012, 02:38 PM
SAMER_ENGINES SAMER_ENGINES غير متواجد حالياً

SAMER_ENGINES has a spectacular aura aboutSAMER_ENGINES has a spectacular aura aboutSAMER_ENGINES has a spectacular aura about

ألف ألف مبروك و العربية دى بس البيزيك مش الكاملة مع واحد قريبى بقالها سنة تقريباً و سألته عليها و قال لى زى الفل و الحمد لله بس انا بسأل نفس أسئلة أستاذ Elsebily عن الزجاج الكهرباء و الكلاكس و ربنا يديك خيرها و يكفيك شرها
قديم 13-04-2012, 08:00 PM
ahmedashraf ahmedashraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تصميم وبرمجة الويب

ahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Elsebily مشاهدة المشاركة

أولا انا عاوز اعرف هو ايه المكان اللي فيه لانسر كتير قوي كده للبيع ده انا لو بحلم فيهم مش هيجولي بالكميه دي هههههه.
ثانيا مبروك علي اللوجان عربيه محترمه جدا جدا وعن تجربه انا واحد صاحبي معاه من 2010 ومفتحتش بقها معاه الا في تغيير البطاريه بس لكن غير كده هو مصرفش عليها اي حاجه ربنا يحفظهاله ويحفظهالك ومبروك مقدما علي العربيه بس كنت عاوز استفسر من حضرتك هو ليسه بردو موديل 2012 فيه الاوبشن بتاع فتح الازاز من تحت الكاسيت والكلاكس من الشمال لاني بصراحه الموضوع ده كان مضايقني جدا فيها

بالتوفيق
ياباشا قلب في إعلانات الوسيط و كونتاكت كارز إسأل اﻷصحاب والمعارف وانت تﻻقي. إنت لو من القاهرة هتﻻقي أكتر.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SAMER_ENGINES مشاهدة المشاركة

ألف ألف مبروك و العربية دى بس البيزيك مش الكاملة مع واحد قريبى بقالها سنة تقريباً و سألته عليها و قال لى زى الفل و الحمد لله بس انا بسأل نفس أسئلة أستاذ Elsebily عن الزجاج الكهرباء و الكلاكس و ربنا يديك خيرها و يكفيك شرها
كل حاجه زي ماهي، بس البلاك لاين 2012 فيها شوية فروق بسيطة أعضاء كتير وضحوها في قسم لوجان وكمان نزل منها أوتو، دي إللي أنا حجزها بأمر الله.

على فكرة أنا كمان كنت مستغلس قوي مكان الكلاكس بس على الطبيعة لقيته مش للدرجة دي وممكن التعود عليه. زراير الزجاج موقفتش عنحها كتير، مش كارثة يعني. أنا طالع من مازدا 323 ياجماعة يعنى مش دي الحجات إللي توقفنى قصاد كل المميزات إللي في العربية.