العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 24-01-2012, 05:56 AM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute
افتراضي طلب ماشورة

سؤال الى اهل الخبرة عندى بومة مو 2007 اوتو 1300 وطبعا عربية ضعيفة . فكرت ابيع العربية واشترى 1600 اوتو بس خايف من المستعمل وخصوصا ان عربيتى نظيفة اوى
هل ممكن اغير المتور و الفتيس واجيب 1600 اوتو ولا ماتنصحونيش بكدا وابيعها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 24-01-2012, 09:46 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طلب ماشورة

انا من محبى المخاطرة فى موضوع تغيير المواتير .... بس مش عارف ازا كان الموضوع يستحق ولا لأ
حضرتك لازم تغير العفشة كمان مع تغيير الموتور
معلومة صغيرة لسة عارفها من اسبوع .... مساعدين 1300 مينفعش يركبوا مكان ال 1600 و العكس صحيح
قديم 24-01-2012, 05:43 PM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute

ahmed_eng2001
شكرا على الرد و الاهتمام . طبعا كلام حضرتك صح عفشة 1600 رياضية وقطر المساعد اكبر من 1300
بس اعتقد انى مش محتاج اغير العفشة لان اخرى فى الجرى بالعربية 130 كم ساعة ودة فى السفر فقط
انا محتاج اغير المتور الى 1600 علشان شغلى فى التجمع الخامس و الطريق كلة مطالع وانا رايح . ومنازل وانا راجع
طبعا بيطلع عينى وانا رايح الشغل
وشكرا على اهتمامك
ولو عندك وجهة نظر اخرى ياريت تقولى
قديم 29-01-2012, 04:57 PM
beeronasr beeronasr غير متواجد حالياً

beeronasr is a jewel in the roughbeeronasr is a jewel in the roughbeeronasr is a jewel in the roughbeeronasr is a jewel in the rough

اعتقد انك ح تدخل نفسك فى مشكلة و فى الاخر العربية ح تبقى معيوبة برضو - الطبيعى انك تبيع و تشترى 1600 نضيفة
قديم 29-01-2012, 05:24 PM
الصورة الرمزية hhhesham
hhhesham hhhesham غير متواجد حالياً
من انا؟: هشام
التخصص العملى: ضابط شرطه
هواياتي: اقفل العدادات

hhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud of

انت احسب التكلفه فى الحالتين واعمل حساب المخاطر .
الحال الاولى البيع : السوق كله تلبيس وصعب انك توقع عربيه كويسه بس فى طبعا . ومعرفش السعر او التكلفه حتكون كام بس مش حاتقل عن 10000 تقريبا.

الحاله الثانيه : تغير الموتور والفتيس كله و العفشه بالمره وانشالا ما حد حوش من الحرفيين وديه ما اقدرش اقولك تتكلف كام علشان انا معرفش اه الاسعار بس اهم حاجه تجبهم من عند واحد عنده ضمير و معرف ولو تاخد ضمان وطبعا الورق بتاع الموتور الجديد.
احسب وشوف وعلى فكره كان فى عضو هنا فى النتدى كان جايب موتور متهيالى من عند واحد فى الحرفيين و كان بيشكر فيه اوى وكان بيقول ان اسمو زوزو زيزو حاجه كده والعضو ده معاه كريستاله شوف الموضوع بتاعه و اساله.
وممكن لو عملت الحاله الثانيه تجيب العتب والسبويلر والفوجات و تخليها sport و اى استفسار انا موجود

Hesham Samir