العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 17-07-2010, 01:35 PM
efat_555 efat_555 غير متواجد حالياً
من انا؟: mohamed effat
التخصص العملى: مهندس امن صناعي
هواياتي: car

efat_555 is on a distinguished road
افتراضي رد: قبل أن تشتري اسبيرانزا - احذر!

شكرا علي النصحة دي انا كنت هجب وحده بس خلالالالالالالالالالالالا لاص بقي لحقت نفسي شكرا مرة تاني
قديم 17-07-2010, 01:50 PM
remomeme remomeme غير متواجد حالياً
من انا؟: A girl love to drive fast
التخصص العملى: Multimedia Designer
هواياتي: Graphics, touring the archeological places and internet

remomeme is just really niceremomeme is just really niceremomeme is just really niceremomeme is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Devill Blood مشاهدة المشاركة

لا إله ألا الله شعبنا ده شعب و**
كل واحد تحاول تقنع فيه يابنى أشترى لك حتى مستعمل ولا تشترى صينى يقولوك لا الصين حلوة
انا بضم صوتي لي صوتك لغاية مع الشعب المصري يفهم و يبطل يشتريها لغاية ما تختفي من السوق تماما بإذن الله
قديم 17-07-2010, 01:56 PM
remomeme remomeme غير متواجد حالياً
من انا؟: A girl love to drive fast
التخصص العملى: Multimedia Designer
هواياتي: Graphics, touring the archeological places and internet

remomeme is just really niceremomeme is just really niceremomeme is just really niceremomeme is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.genedy مشاهدة المشاركة

لا حول ولا قوة الا بالله--داخل بتنصح الناس يا باشمهندس--
ياراجل اتقى الله --وشوف انت بنفسك كنت بتقول اية على سيارتك قبل وبعد ال20 الف
اى قبل وبعد البيع ----وعلشان ماحدش من الاخوة هنا يفهم غلط --الموضوع دة قديم واعتقد ان وائل مجدى فاكرة كويس --
وبالمناسبة انا لا بدافع عن الاسبيرانزا ولا غيرة--
انا بعت الاسبيرانزا ال516 ب58000--وتانى يوم اشتريت الاسبيرانزا ال620 --
مع العلم ان ال516 كانت عاملة 9000-ك-م

((من غشنا فليس منا))

ممكن افهم حضرتك قصدك ايه ب ((من غشنا فليس منا))
انا من الناس اللي مش عايزه حد يشتري صيني اصلا عشان حاجه مهمه جدا "غياب عنصر الأمان " في العربيات دي بكل انواعها و عنصر الأمان ده مش لحضرتك بس كسائق لعربية صيني لا للناس اللي حواليك.
لو حضرتك مش خايف علي نفسك ولا علي اللي راكبين معاك اعمل حساب الغلابة اللي ماشيين جنبك ذنبهم ايه ؟؟

انا مع ابو نورا ان الناس بتختارها عشان الكماليات و السعر المناسب بس علي حساب حاجات تانية اهم .

عموما انا مش هتكلم في الموضوع ده كتير بس كنت حابة حضرتك توضح تقصد ايه ؟
قديم 17-07-2010, 02:45 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة remomeme مشاهدة المشاركة

ممكن افهم حضرتك قصدك ايه ب ((من غشنا فليس منا))
انا من الناس اللي مش عايزه حد يشتري صيني اصلا عشان حاجه مهمه جدا "غياب عنصر الأمان " في العربيات دي بكل انواعها و عنصر الأمان ده مش لحضرتك بس كسائق لعربية صيني لا للناس اللي حواليك.
لو حضرتك مش خايف علي نفسك ولا علي اللي راكبين معاك اعمل حساب الغلابة اللي ماشيين جنبك ذنبهم ايه ؟؟

انا مع ابو نورا ان الناس بتختارها عشان الكماليات و السعر المناسب بس علي حساب حاجات تانية اهم .

عموما انا مش هتكلم في الموضوع ده كتير بس كنت حابة حضرتك توضح تقصد ايه ؟
المشاركة دى بقالها سنتينن و صاحبها بقالة فترة كبيرة ما بيشاركش فى المنتدى .. للتوضيح فقط
قديم 17-07-2010, 08:44 PM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future

لاحظت ان بعض الاخوه بيشككوا فى صاحب الموضوع الاصلى . وخروجا من دوامه من نصدق ومن نكذب يكفى ان نعلم ان جهاز حمايه المستهلك قد اوقع غرامه بقيمه مائتى الف جنيه على توكيل اسبرانزا وذلك لرفضه حل المشاكل التى ظهرت بالجمله فى ال516 وكذلك هناك دعاوى قضائيه مرفوعه فى هذا الخصوص.راى ان سياره تثير كل تلك المشاكل يجب البعد عنها وتحذير الاخرين منها.