العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 21-12-2010, 08:56 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بناسبة لالانوس ممكن اعرف انا دلوقتى فى عندى مشكلة مش عارف اى انا ماشى دلوقتى بالعربية على الرابع

الحمد للّة يا بشمهندس مشكلة الغيار الخامس اتحالت طلعت من سلك البوجيهات بصراحة الميكانيكى دة استاذ بص على العربية وذود بنزين وبص على سلك البوجيهات لقى فى شرز عالى عند ذيادة البنزين قالى هات سلك بوجيهات اصلى وبالمرة غير البوجيهات وبصراحة العربية بقت تمام الحمد للّة ومتشكر جدا ياعم الكل البشمهندس سمير فى سوال وقلتلو على موضوع مؤشر البنزين قالى قبث متكالم دلوقتى المؤشر ادام رفع بعد التفويل يبقى تمام بص استنى لما لمبة الاحطياطى بتاع البنزين تفضى وقلى اى الاخبار قولتلو ممكن يكون البنزين خلص والمبة متنورش ويحصل مشكلة قالى متخافش احتمال كبير البنزينة يكونو نصبو عاليك لان فى ناس كتير اشتاكت من البنزينةدى كتير اوى ونصبين وانا عايز اعرف فين لمبة الاحطياطى دى بصراحة انا اتكسفت اقولو هى فين والنور بتاعها فين شكرا يا بشمهندس

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 21-12-2010, 09:13 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بناسبة لالانوس ممكن اعرف انا دلوقتى فى عندى مشكلة مش عارف اى انا ماشى دلوقتى بالعربية على الرابع

بصراحة انا اتكسفت اقولو هى فين والنور بتاعها فين شكرا يا بشمهندس

وانا عايز اعرف فين لمبة الاحطياطى دى
هو قصده على لمبة أنذار البنزين

بتنور فى التابلوه لما البنزين يخلص عندك

بس أنت فعلا ( من كلامك السابق )

عندك مشكله فى دايرة عوامة البنزين

خليه يطلع الطلمبه من التنك وينظفلك الحساس ويجرب

دى عمليه بسيطه جدا

وتتعمل فى 10 دقايق وأنت واقف

لو النظافه مجبتش نتيجه

يبقى لازم تغير حساس البنزين

( عباره عن كارتة مقاومات موجوده على جانب الطلمبه )

ولمبة البنزين برضه ليها مفتاح على جانب الطلمبه

وممكن تعتبره حساس تانى خاص بعمل أنذار

فى حالة نفاذ البنزين من خلال أنارة لمبة الأنذار بالتابلوه

الأنذار فى صورة ضوء ( مش صوت )

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 21-12-2010, 09:20 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute

طيب يا بشمهندس انا هارحلو بكرة بس كنت عايز اعرف المبة بتاعت البنزين بتنور فين وهى فى اصلا وشكلها اى انا اسف انى بطول عاليك انت الكبير والاستاذ بتاعنا

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 21-12-2010, 09:31 PM
الصورة الرمزية NicEgypt
NicEgypt NicEgypt غير متواجد حالياً
من انا؟: web programmer & application windows
هواياتي: marketing books كتب علم التسويق بأنواعها

NicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود زيزوو مشاهدة المشاركة

طيب يا بشمهندس انا هارحلو بكرة بس كنت عايز اعرف المبة بتاعت البنزين بتنور فين وهى فى اصلا وشكلها اى انا اسف انى بطول عاليك انت الكبير والاستاذ بتاعنا
استأذن استاذى العزيز البشمهندس سمير فى الرد على هذا السؤال
لاحظ السهم استاذ محمود :
قديم 21-12-2010, 09:32 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

كنت عايز اعرف المبة بتاعت البنزين بتنور فين وهى فى اصلا وشكلها اى
دى مابتنوش يامحمود

إلا أما البنزين يبقى على الجنط

أنا مشوفتهاش عندى غير مره واحده

وأنا طالع بالعربيه ( من المعرض )

تقريبا كانوا ملحسين التنك بنزين

وأنا لسه ماشى من عندهم ( من المعرض )

وبأبص ألاقيها نورت

روحت طالع على أول بنزينه مقابلانى ومونت

وبعد كده ماشوفتهاش تانى

بقالى ( أربع سنين )

حاول بس أهم شىء أنك تخللى شغل مؤشر البنزين صح