العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 29-04-2012, 07:43 PM
FBI FBI غير متواجد حالياً

FBI is on a distinguished road
افتراضي رد: اسافر بية ولا بلاش

شكراااااااا يارجالة علي المساعدة بس انا معترض علي كام رد
1-مينفعش امشي علي سرعة 120 لسبب انا طريق طويل اوي وانا عايز اخلاص ههحول اوصل ل 170 لو هينفع بس من غير تكيف او بتكيف هشوف لسة عشان انا جايب العربية جديدة وهجربها
2-سوبر جيت صعب اوي انا معاية 6 افراد شوف هدفع اد اية لسوبرجيت تقسيمة بنزين احسن
3-صعب اني اسافر بليل لسبب عربية ممكن تعطل بليل ونتا عارف معنا كلام دة الصبح ممكن مساعدة انما بليل صعب
4-شكرااا علي المساعدة وانا مسافر غدا اول مرجع هعمل تقرير انا مشت ازي وحصلي اية شكراااا علي المساعدة
قديم 29-04-2012, 07:57 PM
king speed king speed غير متواجد حالياً

king speed will become famous soon enoughking speed will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FBI مشاهدة المشاركة

شكراااااااا يارجالة علي المساعدة بس انا معترض علي كام رد
1-مينفعش امشي علي سرعة 120 لسبب انا طريق طويل اوي وانا عايز اخلاص ههحول اوصل ل 170 لو هينفع بس من غير تكيف او بتكيف هشوف لسة عشان انا جايب العربية جديدة وهجربها
2-سوبر جيت صعب اوي انا معاية 6 افراد شوف هدفع اد اية لسوبرجيت تقسيمة بنزين احسن
3-صعب اني اسافر بليل لسبب عربية ممكن تعطل بليل ونتا عارف معنا كلام دة الصبح ممكن مساعدة انما بليل صعب
4-شكرااا علي المساعدة وانا مسافر غدا اول مرجع هعمل تقرير انا مشت ازي وحصلي اية شكراااا علي المساعدة
عفو يباشا بنسبة لعربتك
1-لو هتقدر تقفل العداد قفلة لسبب عشان الطريق طويل اوي جرب بتكيف لو العربية عملت حاجة
يبقا اقفلة ويباشا ونتا جايب سرعة عالية هتلقي الهو في وجهك زي صروخ و احسن من التكيف
2-انا عندي فكرة حلوة ليك اطلع علي طريق مصر اسكندراية الصحراوي وجرب العربية قبل متسفر روح لحد كرفور ورجع تاني المسافة مش كبيرة وجرب شغل التكيف وقفل عداد
3-اضحك حاجة اني في ناس بتقول الريجاتا مش بتجري ولا بتسفر انا كان عندي128
كان جايب في الصحراوي 130 بس طبعا صوت الموتور مزعج اوي فمبالك الريجاتا
1500cc وصوتة هادي اوي
4-لو عايز تسفر علي 100 او 120 سافر بس الطريق هياخذ بكتير 6ساعات انما لو جايب سرعة علية ممكن توصل في 4 ساعات دة بكتير
تسافر ومتخفش بس اظبط العربية عشان متعملش معك الصح
قديم 29-04-2012, 08:47 PM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

اعتراضي عليك بس في نقطه
لو لوحدك اجري زي منت عايز مش حتفرق
لكن انت بتقول معاك 6 افراد
والعربيه جديده
ووارد ان تلاقي اي مشكله ظهرت دي حاجه طبيعيه متخاطرش بالجري وانت معاك حد
وانت لوحدك حتقدر تتصرف وتتعامل
ومتحملش عالموتور بس عشان ميقلش باصله معاك خصوصا انه جديد وانت مش عارف ديته لسه
خليك عال 120 حلو اوي بالنسبه للناس الكتير اللي معاك
وتوصل بالسلامه ان شاء الله
وراعي في حته متبهدله في الطريق تكسير خلبي بالك منها

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 03-06-2012, 07:57 PM
أسامة محمد جابر أسامة محمد جابر غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم بكل معانيها
التخصص العملى: مبرمج
هواياتي: متابعة أخبار السيارات

أسامة محمد جابر is a name known to allأسامة محمد جابر is a name known to allأسامة محمد جابر is a name known to allأسامة محمد جابر is a name known to allأسامة محمد جابر is a name known to allأسامة محمد جابر is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

كاوتشك تمام والعربية مش بتسخن توكل على الله وسافر
أولا سيدى الفاضل روح وكل حاجة بس !!! أما الثانوية العامة تخلص ليه؟ علشان الطريق يبقى مليان ناس جمبك وتبقى مطمن وانت مسافر لإن المشوار طويل .
ثانيا إعمل حسابك تسافر من بعد المغرب أو العشاء فى الطراوة يعنى وبلاش تكييف علشان العربية وكدا إن شاء الله تكون فى مطروح على الفجر زى كلنا ما بنعمل تسافر براحتك وعربيتك متسخنش وتعمل حسابك انك تريح كل حوالى 100 كيلو ولا حاجة تريح العربية وتشرب حاجة وتتوكل على الله وخلى بالك ومصيف سعيد ان شاء الله . تحياتى لحضرتك
قديم 03-06-2012, 08:19 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

الموضوع بقاله شهر مطروح يا جماعه
عوزين نقول لصاحب الموضوع حمدا لله على السلامة