العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أفيو

أفيو chevy gold logo

قديم 15-06-2010, 01:38 AM
(^_^)ShaDoW(^_^) (^_^)ShaDoW(^_^) غير متواجد حالياً

(^_^)ShaDoW(^_^) is on a distinguished road
I Aveo

السلام عليكم

انا الليله جبت عربيه افايو مانيوال من المصرية .

بصراحة انا لسه مجربتش العربيه كويس بس اللي حببني فيها سمعتها كمان سعرها الكويس وكمان لانها كوري مش تجميع مصري .
انا جبتها كاش بـ 76000
دلوقتي انا طبعا لسه مرخصتش العربيه لانها كوري ولسه الورق بتعها مش جاهز

انا اللي قالقني ان السحب بتعها مش عالي
انا بقول يمكن عشان لسه جديدة وبتلين

ياريت لو فيه اي نصيحه لواحد مبتدأ متبخلوش عليا بيها

كمان ياريت الناس اللي مجربه العربيه تقول رأيها عن السحب والعربيه عموما .

واكون شاكر الافضال............
قديم 15-06-2010, 03:16 PM
الصورة الرمزية tareksakr
tareksakr tareksakr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق القاري
هواياتي: السيارات القراءة

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: I Aveo

أولا مبروك العربية وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها بالنسبة للسحب السيارة الافيو سحبها حلو بس علي الغيار التالت والرابع حاول ما تقرصش علي الموتور في أول الف كيلو لحين تمام تليين المحرك وهتلاقي استهلاك البنزين عالي شوية في اول 5000 كم الأافيو فيها عيب شائع في بوابة ال t p s وده ىبيؤدي لعدم انتظام دوران المحرك وهتلاحظة في ارتفاع وانخفاض مؤشر عداد لفات الموتور علي العموم راجع الموضوع ده ولو في أي مشكلة واجهتك راجع التوكيل http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=3627
قديم 18-07-2010, 12:01 PM
titanic_see titanic_see غير متواجد حالياً

titanic_see is on a distinguished road

العربيه الزيروا تتلين لمده الفين كيلوا وممتستعجلشى على السحب هى سحبها ممتاز جداااا ونصحتى ليك اوىىىىىىىىى بجد بلاش ترخص العربيه دلوقتى رخصها بعد اسبوعين على الاقل عشان لو فى عيوب تغيرها غصب عن اللى خلفوهم لان الافيو عيوبوا كتير اوىىىىىىىىىىىىىىىىىى
قديم 18-07-2010, 12:58 PM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST
MEMOO_1ST MEMOO_1ST غير متواجد حالياً

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute

الف الف مبروك وربنا يديك خيرها ويبعد عنك شرها وان شاء الله مشكلة السحب تتحل بعد التللين.

الحمد لله والشكر لله.