العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 20-02-2011, 07:59 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لماذ لا يوجد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

الزرارين دول بارزين شويه لفوق ... قدامهم على طول زرارين غاطسين لتحت
ممكن بضفرك او اي حاجه صغيره زي بنسه مثلا او غطا قلم تظبط الساعه ....
الشمال للساعات و اليمين للدقائق
وحبص على الكتالوج لو لقيت صوره توضيحيه حعملها سكان و انزلهالك
مرفق توضيح ظبط الساعه من الكتالوج
معلش كنت نسيت تالت زرار (R ) ... مبستخدموش خاااالص
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg matrix 001.jpg‏ (47.9 كيلوبايت, المشاهدات 5)

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 20-02-2011, 10:10 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

أستاذ سام سام : أنا عاجز عن الشكر على تعبك فى تصوير الكتالوك. للأسف العربية بتعتى مش فيها كتالوج لانها مستعملة. الحاجة الغريبة أن العربية بتعتى مش فيها الزراير الموجودة فيها الكتالوج. ألعربية مختلفة شوية. هى فيها زرارين بس واحد شمال والتانى يمين. اليمين لما اتكى علية بيجيب عدد الكيلوات المقطوعة حتى الأن، والضغطى التانية تجيب فاضل قد أيه قبل ما العربية تفضى من البنزين وضغطة كمان تقول لى فاضل كام كيلوا لحد ما أوصل للرحلة المسجلة.
الزرار التانى الشمال مخصوص بالرحلات بنسجل فيه رحلتين ومش عارف برضوا بيشتغل أزاى.

أعتقد السر فى طول الضغطة على الزرار. الأخ كريم من المنتدى عرفنى أن الضغط على الزرار الشمال لمدة 3 ثوانى بتخلى الرحلة تتلغى وتتصفر..... مش عارف هل الضغط على اليمين لمدة 3 ثوانى برضوا ممكن يعمل ايه.

أنتظر النصح
قديم 20-02-2011, 10:57 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 مشاهدة المشاركة

أستاذ سام سام : أنا عاجز عن الشكر على تعبك فى تصوير الكتالوك. للأسف العربية بتعتى مش فيها كتالوج لانها مستعملة. الحاجة الغريبة أن العربية بتعتى مش فيها الزراير الموجودة فيها الكتالوج. ألعربية مختلفة شوية. هى فيها زرارين بس واحد شمال والتانى يمين. اليمين لما اتكى علية بيجيب عدد الكيلوات المقطوعة حتى الأن، والضغطى التانية تجيب فاضل قد أيه قبل ما العربية تفضى من البنزين وضغطة كمان تقول لى فاضل كام كيلوا لحد ما أوصل للرحلة المسجلة.
الزرار التانى الشمال مخصوص بالرحلات بنسجل فيه رحلتين ومش عارف برضوا بيشتغل أزاى.

أعتقد السر فى طول الضغطة على الزرار. الأخ كريم من المنتدى عرفنى أن الضغط على الزرار الشمال لمدة 3 ثوانى بتخلى الرحلة تتلغى وتتصفر..... مش عارف هل الضغط على اليمين لمدة 3 ثوانى برضوا ممكن يعمل ايه.

أنتظر النصح
فعلا الزرارين دول زي ما حضرتك بتقول
بس حضرتك بص كويس .. حتلاقي تحت الزرارين دول في 3 زراير غاطسين
دول زراير الساعه ... هما مش باينين .. لكن بص كويس حتلاقيهم ... وحتلاقي فوق كل واحد منهم حرف H - M - R

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 21-02-2011, 12:01 AM

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

هبص بكرة الحقيقة أنا عمرى ما بصيت كويس فى المنطقة دى كله كان عن طريق اللمس بالأصابع للمنطقة وليس عن طريق الرؤية. متشكر مرة تانية

أنا أسأل حضرتك سؤال كمان.
أنا عندى العربية فيها حزام الأمان مش بيعطى إنذار صوتى أو لمبة تولع فى الكمبيوتر بتاع العربية لو مش رابط الحزام أثناء السير. زى ما حضرتك عارف قبل تدوير الماتور العربية بتعمل check بلاقى لمبة الحزام بتنور لمدة ثوانى وبعدين تطفى عادى كما لو كنت شادد الحزام ( اعتقد لمبة الحزام هى اللى بتبقى صورتها جرس وعليه خط كدة صح؟) طبعا لو سرت بالسيارة بدون شد الحزام مش بيحصل حاجة خالص يعنى مش فى صوت جرس زى اللى بسمعة لو باب العربية مفتوح وكمان مش بتكون لمبة الجرس فى التابلوة منورة.

أنا مش عارف إذا كان هذا طبيعى أم لا. هل عربيتك كدة برضوا.؟
قديم 21-02-2011, 12:12 AM

صورة للتوضح شكل الجرس الذى أقصدة فى كمبيوتر العربية قبل تشغيل الماتور
الصور المرفقة
نوع الملف: gif seat-bel.gif‏ (2.1 كيلوبايت, المشاهدات 19)