العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 09-11-2012, 01:08 AM
الصورة الرمزية عمرو الامير
عمرو الامير عمرو الامير غير متواجد حالياً
من انا؟: طامح حتى اقتحام الجبل
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: شاعر

عمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to behold
افتراضي رد: تعارف لكل من يملك رينو لوجان لتواصل والمعرفة

حاجتها غالية شوية بس ان شاء الله اخلص مع التوكيل واوافيكم بالتقرير والنتائج ان شاء الله

فى القريب العاجل

قديم 09-11-2012, 04:56 AM
nono2030 nono2030 غير متواجد حالياً

nono2030 is on a distinguished road

الاسم :احمد عماد

الشهرة :نونو

المحافظة : القاهرة

الوظيفة: طالب فى بكالريوس هندسة حلوان

لون العربية : فضى اوتوماتيك 2013
واللهم انا نسألك خيرها ونعوذ بك من شرها
قديم 10-11-2012, 04:50 PM
cooltarroka cooltarroka غير متواجد حالياً

cooltarroka is on a distinguished road

بما اننا بدأنا نتعرف على بعض أنا كان عندى كام حاجه كده عايز اخد رأيكوا فيها

أنا لسه مشترى العربيه من اسبوع تقريبا و للأسف لسه مكتشف ان النور الشمال بتاع المارشدير مش شغال والمرايه اليمين فيها حاجه غلط تقيله اوى و بتعمل صوت تكتكه جامده لما اقفلها , فمش عارف اروح التوكيل يظبطولى الحاجات دى دلوقتى ولا اسيبها وهل هايخدو منى فلوس او حاجه ولا ايه .
تانى حاجه بالنسبه للصيانات هل فى صيانه 1000 كيلو ولا 5000 على طول ، وهل فى الصيانات الدوريه بدفع فلوس لو فيه حاجه باظت فى العربيه ولا ايه الكلام .
اخيرا بقى سمعت ان انا لازم افرش العربيه وقريت ان احسن حد جينز كار وبعديه سبير كار , بس مش عارف ليه الناس بتقول ان الفرش الجاهز بيقطع الفرش بتاع العربيه , يعنى انا لازم افصل فرش ولا ايه
يللا الى يقدر يفيدنى بقى ربنا يكرمه
قديم 11-11-2012, 12:26 AM
الصورة الرمزية Jemmy
Jemmy Jemmy غير متواجد حالياً

Jemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of lightJemmy is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cooltarroka مشاهدة المشاركة

بما اننا بدأنا نتعرف على بعض أنا كان عندى كام حاجه كده عايز اخد رأيكوا فيها

أنا لسه مشترى العربيه من اسبوع تقريبا و للأسف لسه مكتشف ان النور الشمال بتاع المارشدير مش شغال والمرايه اليمين فيها حاجه غلط تقيله اوى و بتعمل صوت تكتكه جامده لما اقفلها , فمش عارف اروح التوكيل يظبطولى الحاجات دى دلوقتى ولا اسيبها وهل هايخدو منى فلوس او حاجه ولا ايه .
تانى حاجه بالنسبه للصيانات هل فى صيانه 1000 كيلو ولا 5000 على طول ، وهل فى الصيانات الدوريه بدفع فلوس لو فيه حاجه باظت فى العربيه ولا ايه الكلام .
اخيرا بقى سمعت ان انا لازم افرش العربيه وقريت ان احسن حد جينز كار وبعديه سبير كار , بس مش عارف ليه الناس بتقول ان الفرش الجاهز بيقطع الفرش بتاع العربيه , يعنى انا لازم افصل فرش ولا ايه
يللا الى يقدر يفيدنى بقى ربنا يكرمه
ألف مبروك على العربية
فى جميع السيارات اللوجان يوجد لمبة مارشدير واحدة فى اليمين اما الشمال فهو فانوس شبورة يعمل عند تشغيل الزر الخاص به وهو موجود فى ذراع الاشارات
بالنسبة للمراية اذا كنت تقصد قفلها بمعنى طيها بالكامل لتكون بجوار الباب فهى فى اللوجان عموما ثقيلة ولكن اذا كانت ثقيلة لدرجة تمنع طيها يبقى فيها حاجة غلط
الصيانة الاولى بعد 5000 كيلو الا اذا كانت هناك مشكلة فيمكنك الذهاب قبل ذلك ولكن فى جميع الحالات يجب ان تحجز موعدا
اى حاجة تبوظ فى العربية يجب تغييرها مجانا اذا كان السبب عيب فى الصناعة وليس ناتجا عن سوء استخدام مثلا او نتيجة حادث
قديم 11-11-2012, 12:49 AM
cooltarroka cooltarroka غير متواجد حالياً

cooltarroka is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jemmy مشاهدة المشاركة

ألف مبروك على العربية
فى جميع السيارات اللوجان يوجد لمبة مارشدير واحدة فى اليمين اما الشمال فهو فانوس شبورة يعمل عند تشغيل الزر الخاص به وهو موجود فى ذراع الاشارات
بالنسبة للمراية اذا كنت تقصد قفلها بمعنى طيها بالكامل لتكون بجوار الباب فهى فى اللوجان عموما ثقيلة ولكن اذا كانت ثقيلة لدرجة تمنع طيها يبقى فيها حاجة غلط
الصيانة الاولى بعد 5000 كيلو الا اذا كانت هناك مشكلة فيمكنك الذهاب قبل ذلك ولكن فى جميع الحالات يجب ان تحجز موعدا
اى حاجة تبوظ فى العربية يجب تغييرها مجانا اذا كان السبب عيب فى الصناعة وليس ناتجا عن سوء استخدام مثلا او نتيجة حادث
الله يبارك فيك يا باشا و ربنا يخليييييييييييك طمنتنى
الله يباركلك فى عربيتك ويرزقك خيرها