العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > بيكانتو Picanto

بيكانتو Picanto سيارة كيا الصغيرة الاقتصادية الانجح فى اوروبا ومصر

قديم 15-06-2009, 06:49 AM
الصورة الرمزية dr_zarry2010
dr_zarry2010 dr_zarry2010 غير متواجد حالياً

dr_zarry2010 will become famous soon enough
افتراضي رد: مفاجأة من العيار الثقيل جدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rammoo مشاهدة المشاركة

اذيكم ياشباب
النهارة نازل الصبح كالعادة ريح مشوار كده كنت مستعجل ركبت العربية وهيا معفنة حتى ماكلفتش خاطرى ومسحت الزجاج الأمامى وماشي في أمان الله وبعد فتره حسيت بحاجة غريبة وقفت ونزلت لاقيت افردة اليمين نايمة على الأرض خالص وبتشخر كمان ( قولت بلاش ازعجها ) الست تعبانة من اللف ليل ونهار وعادى انها تريح شويتين ( رحت على طول زي الأبطال بتوع أفلام الأبيض وأسود ) نازل وفاتح الشنطة ومطلع الكوريك والعجلة الأستبن هههههههههههههههههههه ( لاقيتها عجلة فيسبا ) وقفت قدام العجلة والكوريك متسمر مش عارف مين ده بقيت عامل زي عوكل لما قعد يقول مين اللى جاب القلعة جمب البحر بجد مش عارف مين العجلة ده ومكتوب عليها 80 كيلو MAx بجد مهزلة ( قال يعنى كده من دواعى السلامة انوا يحط عجلة صغيرة وجنط مختلف عشان يجبرك تصلح التانية ( بالذمة ده طريقة ) حاجة تقرف وتوكيل يقرف ومصنع يقرف وفكره معفنة المهم ركبتها وانا منظرى منيل أمشي ازاى والمشوار اللى رايحة خرب وكان يوم الحد وقاعدت الف على بتاع عجل فاتح لحد مالقيت واحد انا كنت في الشارع الساعة 10.30 والمشوار مش هياخد عشان أوصلة الا 20 دقيقة فضلت عند بتاع الكاوتش ومدة تغير العجلة بعد الشلل المؤقت اللى جالى من منظر الاستبن لحد الساعة 12.30 بالذمة ده طريقة حسبى الله ونعم الوكيل أسيبكم مع الصور يمكن أصعب عليكم ( واللى يفكر يشترى بيكانتو يبقى مجنون رسمى ptmnlo123per195ptmnlo123p er195ptmnlo123per195

والله انت راجل زى العسل
انا متخيل شكلك وقتها كان ازاى
بموت من الضحك لما افتكر كده
بس انت ازاى ما اتاكدتش من الاستين وانت بتستلم العربيه
لو هم غلطانين فى التوكيل انت برضه مش معفى من الغلط
وبعدين مالها الفيسبا كويسه وزى الفل
على الاقل اتعمل منها التوك توك اللى هو اكتر مشروع فاشل شفته فى مصر
فاشل وقاتل فى نفس الوقت
المهم انت ناوى تعمل ايه فى الاستبن
لو ناوى تبيعه الف واحد يشتروه منك
بس انت ابقى قولىptmnlo123per1147
قديم 15-06-2009, 09:07 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بفضل الله استلمت البيكانتو امبارح

الف مبروك على العربية يا باشا و ربنا يديك خيرها و يكفيك شرها

معلهش هو الرد جه متأخر بس انا عاوز اقولك ان حرحة الاستبن ده هى نفسها فى البى ام و الفولكس .. كمان
يمكن مش كل البى ام و مش كل الفولكس لكن اقد اقولك ان حتى الالمانى فيه حركات زى دى ربنا معاك

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 15-06-2009, 11:42 PM
s-sara s-sara غير متواجد حالياً

s-sara is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_zarry2010 مشاهدة المشاركة

لو العربيه زى ما شفت فى توبيك نزل هنا فى المنتدى يبقى فعلا هاف اوبشن او من غير اوبشن خالص
حد كان اشتراها فول اوبشن واوتوماتيك لما استلمها لقاها من غير اوبشنز خالص
وورانا صورها وكانت بجد مهزله
عشان كده عندك حق ان الاى 10 احسن من حيث الاوبشنز بتاعتها
انما العفشه معظم اللى سالتهم قالو كويسه وتستحمل جامد فى السفر الطويل
وبكده تبقى حيرتى زادت عن الاول
لو شفتى سوزوكى سيليريو الجديده قوليلى رايك فيها
ptmnlo123per122
انا شفت سوزوكي سيلاريو في معرض اوتوماك انا اسفه بجد عربيه زبااااله
شكلها معقول من بره ومن جوه خامات وتقفيل سىء جدا وضيقه جدا والتابلوه وحش مش عارفه مش راكبه على بعضها
اعتقد ان سوزوكي التو احسن منها
قديم 15-06-2009, 11:50 PM
s-sara s-sara غير متواجد حالياً

s-sara is on a distinguished road
افتراضي رد: مفاجأة من العيار الثقيل جدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rammoo مشاهدة المشاركة

اذيكم ياشباب
النهارة نازل الصبح كالعادة ريح مشوار كده كنت مستعجل ركبت العربية وهيا معفنة حتى ماكلفتش خاطرى ومسحت الزجاج الأمامى وماشي في أمان الله وبعد فتره حسيت بحاجة غريبة وقفت ونزلت لاقيت افردة اليمين نايمة على الأرض خالص وبتشخر كمان ( قولت بلاش ازعجها ) الست تعبانة من اللف ليل ونهار وعادى انها تريح شويتين ( رحت على طول زي الأبطال بتوع أفلام الأبيض وأسود ) نازل وفاتح الشنطة ومطلع الكوريك والعجلة الأستبن هههههههههههههههههههه ( لاقيتها عجلة فيسبا ) وقفت قدام العجلة والكوريك متسمر مش عارف مين ده بقيت عامل زي عوكل لما قعد يقول مين اللى جاب القلعة جمب البحر بجد مش عارف مين العجلة ده ومكتوب عليها 80 كيلو MAx بجد مهزلة ( قال يعنى كده من دواعى السلامة انوا يحط عجلة صغيرة وجنط مختلف عشان يجبرك تصلح التانية ( بالذمة ده طريقة ) حاجة تقرف وتوكيل يقرف ومصنع يقرف وفكره معفنة المهم ركبتها وانا منظرى منيل أمشي ازاى والمشوار اللى رايحة خرب وكان يوم الحد وقاعدت الف على بتاع عجل فاتح لحد مالقيت واحد انا كنت في الشارع الساعة 10.30 والمشوار مش هياخد عشان أوصلة الا 20 دقيقة فضلت عند بتاع الكاوتش ومدة تغير العجلة بعد الشلل المؤقت اللى جالى من منظر الاستبن لحد الساعة 12.30 بالذمة ده طريقة حسبى الله ونعم الوكيل أسيبكم مع الصور يمكن أصعب عليكم ( واللى يفكر يشترى بيكانتو يبقى مجنون رسمى ptmnlo123per195ptmnlo123p er195ptmnlo123per195

ههههههههههههههههههههههههه ههههههه انا مش قادره استحمل المهزله دي صور العربيه فظيعه
بس ارجوك تعذرني في سؤالي
هو ينفع اصلا العربيه تمشي بعجله فيسبا
ويعني ايه انه كده من دواعي السلامه ده بجد ده ولا هزار؟؟؟
يعني دي غلطه من الوكيل ولا ايه الموضوع ؟ انا مش فاهمه حااااجه
قديم 16-06-2009, 05:20 PM
الصورة الرمزية dr_zarry2010
dr_zarry2010 dr_zarry2010 غير متواجد حالياً

dr_zarry2010 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة s-sara مشاهدة المشاركة

انا شفت سوزوكي سيلاريو في معرض اوتوماك انا اسفه بجد عربيه زبااااله
شكلها معقول من بره ومن جوه خامات وتقفيل سىء جدا وضيقه جدا والتابلوه وحش مش عارفه مش راكبه على بعضها
اعتقد ان سوزوكي التو احسن منها
انا كل اللى اعرفه عن العربيه لحد دلوقتى شكلها بس هو اللى لفت نظرى
امكانياتها كمان معقوله
انما تقفيل وكده لسه مش عندى اى معلومات
بس كويس انك قلتيلى
والاهم انك شفتيها بنفسك
متشكر جدا وكده يبقى هرجع تانى للبيكانتو والاى 10
انا خلاص دماغى هتنفجر من اللخبطهptmnlo123per1106