العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو كليو Clio

رينو كليو Clio The Renault Clio is a supermini car produced by the French automobile manufacturer Renault. Originally launched in 1990, it is currently in its third generation. The Clio has seen substantial critical and commercial success, being consistently one of Europe's top-selling cars since its launch,[1] and it is largely credited with restoring Renault's reputation and stature after a difficult second half of the 1980s. Symbol of its success and its longevity, the Clio is the only car to have been elected European Car of the Year twice, in 1991 and in 2006.

قديم 27-11-2013, 06:51 AM
en_ibrahim en_ibrahim غير متواجد حالياً

en_ibrahim is on a distinguished road
للاهمية أرجو المساعده من خبراء الكليو 2005

السلام عليكم
انا عضوه جديده فى المنتدى وفى طريق لشراء اول عربيه ليا معروض عليا رينو كليو 2005 على 54000 جنيه مواصفاتها ... 1400 سى سى عامله 94000 كم اتوماتيك وتكييف ونظام abs وزجاج كهرباء وكنت عايزه اعرف السعر ده مينفعش ينزل شويا ولو حبيت اكشف عليها فى التوكيل لزياده الاطمئنان على حاله العربيه ايه اقرب توكيل لرينو علمآ انى من سكان القاهره الجديده بصراحه ليا زميله معاها رينو لوجان 2010 هى اللى حببتنى فى الرينو بصراحه بس فى ناس كتير على المنتديات بيشتكوا من قطع الغيار غاليه اوى وان الاتوماتيك فى الكليو مليانه عيوب معلش كنت عايزه اعرف عيوب العربيه؟ ارجو الافاده واسفه على الاطاله
قديم 27-11-2013, 01:33 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: أرجو المساعده من خبراء الكليو 2005

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة en_ibrahim مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
انا عضوه جديده فى المنتدى وفى طريق لشراء اول عربيه ليا معروض عليا رينو كليو 2005 على 54000 جنيه مواصفاتها ... 1400 سى سى عامله 94000 كم اتوماتيك وتكييف ونظام abs وزجاج كهرباء وكنت عايزه اعرف السعر ده مينفعش ينزل شويا ولو حبيت اكشف عليها فى التوكيل لزياده الاطمئنان على حاله العربيه ايه اقرب توكيل لرينو علمآ انى من سكان القاهره الجديده بصراحه ليا زميله معاها رينو لوجان 2010 هى اللى حببتنى فى الرينو بصراحه بس فى ناس كتير على المنتديات بيشتكوا من قطع الغيار غاليه اوى وان الاتوماتيك فى الكليو مليانه عيوب معلش كنت عايزه اعرف عيوب العربيه؟ ارجو الافاده واسفه على الاطاله
حضرتك نصيحة ادفعى المبلغ ده مقدم قى لوجان وقسطى الباقى لأن الكليو حاجة واللوجان حاجة تاااااانية خالص
الكليو مقلب ودى وجهة نظرى اما السعر مباااااااالغ فيه بشكل مفرط حتى لو العربية موديل 2010 (وطبعا خسارة فيها الفلوس)

تحياتى
قديم 01-12-2013, 10:29 PM
m_mancy m_mancy غير متواجد حالياً

m_mancy is on a distinguished road
افتراضي رد: أرجو المساعده من خبراء الكليو 2005

الكليو جميلة وقطع غيرها اسعاره مش غالية قوى هى اعلى من الكورى شوية بس معمرة والسعر اعتقد عالى شوية هتلاقى نفس المواصفات ديه وباسعار اقل وربنا يوفقك
قديم 03-12-2013, 02:15 PM
en_ibrahim en_ibrahim غير متواجد حالياً

en_ibrahim is on a distinguished road

شكرآ لحضرتك بس كنت عايزه اعرف الرينو كليو مانيوال افضل ام الاتوماتيك لان فى ناس كتير على المنتديات بتحذر من الاتوماتيك لانه مليان عيوب ارجو الافاده
قديم 26-05-2014, 12:57 AM
أنصار السنة أنصار السنة غير متواجد حالياً

أنصار السنة is on a distinguished road

والله نصيحة لوجة الله ،،،،،،، ابعد عن الرينو اطلاقا ،،،، متنفعناش في مصر