العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر شارك

لانسر شارك متسوبيشى لانسر

قديم 04-10-2009, 03:13 PM
الصورة الرمزية lordluck
lordluck lordluck غير متواجد حالياً
من انا؟: elattar
التخصص العملى: Student
هواياتي: Cars

lordluck will become famous soon enoughlordluck will become famous soon enough
افتراضي سؤال بخصوص الشارك زيرو

انا بفكر اجيب لانسر شارك بدل النترا بس فى ناس بتخوفنى منها بيقول الشارك متورها 1500 وسحبها ضعيف ارتفاعها عن الارض يؤدى الى ثبات ضعيف مش قوى وتكيفها تعبان مش اووى والاسعار نزلت المانيوال ولا الاوتماتيك احسن المانيوال109 فيها absوتكيف واربع ازاز كهربا لو عاوزها 109 جميع الكماليات من غير العتب وحاجات تانية ينفع وياريت لااحد يخل عليا بمعلومات لانى محتار والناس مخليانى مشعاف اختار والفلوس شكلها كدة هتطير
قديم 04-10-2009, 04:07 PM
الصورة الرمزية mostafa2000
mostafa2000 mostafa2000 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استشاري وصاحب مكتب هندسي
هواياتي: القراءة وتنس الطاولة والسيارات

mostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال بخصوص الشارك زيرو

عيب الشكل الجديد للانسر انة مفيش مسافة بين اخر الكبوت والاكصطدام
يعني لو ريحت عليك عربية الكبوت هو اللي هاخد الترييحة ويطبق
ودة في مصر بسبب سواقتنا اللي زي لهباب هيحصل كتيييييييييييير

قديم 04-10-2009, 08:37 PM
mmohsen mmohsen غير متواجد حالياً

mmohsen has a spectacular aura aboutmmohsen has a spectacular aura aboutmmohsen has a spectacular aura about

انا معايا لانسر شارك من يناير 2008: العربية كويسه مش سيئة بالصورة اللي الناس مصوراها وكل اللي بيتكلم عنها هاتلاقيه ماركبهاش اصلا ... انا بالنسبة ليا العيب الوحيد في العربية عفشتها ... مع العلم ان اول مره اركب ياباني وقبل كده كنت راكب جولف وفورد فوكاس وبصراحه لا وجه للمقارنة بين الياباني والاوروبي ... الاوروبي يتفوق بمراحل طبعا ...

واحد صحبي ركب العربية اللانسر وقالي العربية زي الفل وهو دايما بيركب ياباني وعايز يشتريها

على طريق السفر بجري على 180 كم ومفيش مشاكل في الثبات ... التكييف كويس ... انا عربيتي اوتوماتيك واكيد السحب بيفرق عن المانيوال ...

كلمه اخيرة: انا لو رجع بيا الزمن مش هاركب ياباني وافضل اني اركب اوروبي ...

التعديل الأخير تم بواسطة mmohsen ; 04-10-2009 الساعة 08:46 PM
قديم 04-10-2009, 11:43 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

بص يا زعيم
انا سوقت العربيتين و شايف انهم قريبين من بعض اوي لكن في فروقات صغيرة بتميزهم عن بعض

طبعا متور الالنترا اقوي فده بيميزها في السحب لكن الشارك مش ضايعة بتقول برضة

من حيث الثبات الالنترا عفشتها انعم و اريح خصوصا في السفر لكن علي السرعات العالية انا شخصيا مكنتش مبسوط و طبعا العرز بيها بتبقي مغامرة و لازم تحسبها كويس. برضة الالنترا واطية و بتحك في المطبات العالية.

اما اللانسر عفشتها انشف و ده بيديك شعور احسن علي السرعات العالية و الغرز بيها مش بطالة بس مش هايلة برضه و بالنسبة للعلو فهي كويسة مش عالية اوي زي ما انت متخيل و عموما وضعية الجلوس جوة العربية منخفضة و مبتحسش بالعلو ده و علي فكرة تكيفها كويس جدا زي معظم الياباني.

طبعا الشكل سواء الداخلي او الخارجي ده ازواق انا شخصيا بميل للانسر الشارك بصراحه

ده راي الشخصي في العربيتين و بنقلهولك من وجهة نظري في العربيتين

بس الخلاصة انت مش هتحس بالنقلة و لا بانك غيرت قوي من حيث الاداء بس اللي هيفرق معاك هي وسائل الامان

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven
قديم 02-12-2009, 10:01 AM
الصورة الرمزية lordluck
lordluck lordluck غير متواجد حالياً
من انا؟: elattar
التخصص العملى: Student
هواياتي: Cars

lordluck will become famous soon enoughlordluck will become famous soon enough

ارجو غلق الموضوع

الكلمات الدليلية