العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 16-04-2010, 06:56 PM
الصورة الرمزية صحبة خير
صحبة خير صحبة خير غير متواجد حالياً

صحبة خير will become famous soon enoughصحبة خير will become famous soon enough
سيتروين

يا جماعه انا عايزا رأيكم فى السيتروين موديل 96 معروضع عليا ب 18 الف جنيه هى بحاله جيده بس مفهاش تكييف ولا بور ولا سنتر لوك كده سعرها كويس

ومعروض عليا هيونداى اتوس موديل 2004 تكييف بور سنتر لوك زجاج كهربائى 34 الف انا محتاره بينهم
قديم 16-04-2010, 08:20 PM
الصورة الرمزية mahmoudfs
mahmoudfs mahmoudfs غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود فوزي
التخصص العملى: هندسه مكانيكي
هواياتي: ميكانيكي و الالكترونات

mahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond reputemahmoudfs has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سيتروين

ستروين عربيه محترمه افضل بكتير من الكوري!!
بس ده بيرجع لك.
تحياتي
قديم 16-04-2010, 09:14 PM
الصورة الرمزية صحبة خير

شكرا ليك يا محمود طيب اقدر اعدل فيها حجات زى التكييف والسنتر لوك والزجاج الكهربائى ممكن اعملها كل ده ويا ترى ايه حتبقى الاسعار
قديم 16-04-2010, 11:54 PM
محامي من مصر محامي من مصر غير متواجد حالياً

محامي من مصر is just really niceمحامي من مصر is just really niceمحامي من مصر is just really niceمحامي من مصر is just really nice

حضرتك موضحتش أي نوع من السيتروين يعني هي ax ولا zx مع أن الثمن يقول أنها ax عامة العربيه دي سوقها تقيل شويه وعلشان كده سعرها قليل بس هي بالتأكيد فيها مميزات انها عربيه أقوى من الكوري لكن المهم أنها تكون سليمه ومتحتاجش مصاريف كتير علشان قطع غيارها مش رخيصه.
وبالنسبه للكماليات ممكن جداً تتركب مفيش مشكله بس طبعاً حتبقى مكلفه وبالنسبه للتكييف هو بيركب في حدود 3500 جنيه كامل بس المهم أن الموتور تكون حالته كويسه علشان يستحمل التكييف. وبالتوفيق بإذن الله
قديم 17-04-2010, 01:31 AM
الصورة الرمزية صحبة خير

متشكرا جدا ليك بس هى ال zx مش من صورتها تقدر تعرف انها الزد اكس على العموم هى 1200 سى سى وصاحبها مقليش هى ايه بس انا عملت سرج عليها وعرفة انها ال zx ايه الفر ق بينهم وهى ممتازه هو نزلها علشان يعتبر قريبى وحالتها ممتازه بس انا مش عاجبنى انها مش فيها بور ولا تكييف ولا سنتر لوك زى الهيونداى اتوس وكمان الهيونداى مش معايا ثمنها هو ده بس الى مخلينى مدايقه بس العربيه السيتروين الكل بيشكر فيها انا متشكره جدا ليك بس تقدر تعرفلى اعملها التعديلات فين يعنى انا اصلى جديده فى موضوع العربيات دى وابقى متشكرا جدا ليكم انا بعتبركم هنا فى الموقع كلكم اخواتى ربنا يباركلكم سؤال التكييف فى منه جديد ولا انت حضرتك بتتكلم على المستعمل