العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > بولو POLO

قديم 01-06-2012, 11:19 PM
e_khaled_m e_khaled_m غير متواجد حالياً

e_khaled_m will become famous soon enough
افتراضي عمرة بولو 98

أنا معايا بولو 98 موتور 1000 cc .معظم الناس قالو لي متعملش عمرة لأن الموتور دة مش بيتعملو عمرة و سقط موتور 1400 أحسن. أنا عملت عمرة و الحمد لله الكبس بقي تمام و خرطوم الفيظ مبقاش يجيب زيت بس انا لسة مستلم العربية النهاردة بس في مشكلو واحدة بس و هي ان العربية مكتومة معايا و السحب ضعيف.. هل هذا طبيعي بعد العمرة ولا أيه؟؟ الميكانيكي لما سألته قال لي يومين و حتلاقي السحب بقي تمام ..هل هذا الكلام صحيح مع العلم أني غيرت طقم شنبر و خرط في وش السيلندر
قديم 08-06-2012, 12:46 AM
كمال.... كمال.... غير متواجد حالياً
هواياتي: السفارى-الصيد

كمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to behold
افتراضي رد: عمرة بولو 98

علشان التليين من المفروض تحرق 20لتر على الاقل على السلنسية قبل المشى بالسيارة
قديم 06-01-2015, 05:26 PM
Amsang Amsang غير متواجد حالياً

Amsang is on a distinguished road
افتراضي رد: عمرة بولو 98

المشكلة فى العربيات البولو الـ 1000، ان بلوك الموتور المونيوم زى عربيات من بعض الأنواع السكودا، وهى دى المشكلة الاساسية لو وش السلندر أتفك والعيب فى البلوك مينفعش يركب الموتور تانى، الأفضل فعلاً هو تغيير للـ 1400 اللى البلوك بتاعه حديد وده تعمل له عمرة زى ما أنت عايز، والموتور ده عزمه وقوته وسحبه أشد بكتيير من 1000. أنا غيرت للـ 1400، الميزه أن كل أدوات تغذية الموتور الـ 1000 تنفع للـ 1400. أى سؤال أنا تحت أمرك