العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 05-09-2011, 10:56 PM
adriano1985 adriano1985 غير متواجد حالياً

adriano1985 is on a distinguished road
طلب كشافات و فوانيس بيجو 307 المعدلة عدسات

يا جماعة معلش انا هتجنن خلاص كان نفسى اجيب الكشافات و الفوانيس المعدلة بعداسات لى بيجو 307 ياريت بجد حد يفيدنى علشان نفسى اجيبهم بس مش عارف منين و سعرهم كام و يا سلام بقى لو محل قطع غيار بيجو مضمون و اسعارو كويسة علشان كنت عايز اجيب كام حاجه كده
قديم 06-09-2011, 10:51 PM

افتراضي رد: كشافات و فوانيس بيجو 307 المعدلة عدسات

يا جماعه هل من مجيب ولا زى كل مره محدش بيفيد حد
قديم 07-09-2011, 11:57 PM

يا شباب هو ليه محدش بيرد عليا هو مش المنتدى ده معمل لتبادل الخبرات بين الناس و اكيد حد من اللى شاف الموضوع عندو حاجه صغيرة حتى ممكن استفيد منها !!!! متشكر جداااا يا شباب
قديم 10-09-2011, 02:33 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute

الصراحه انا مش عارفه
بس يارب حد من الاعضاء يردوا عليك

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share
قديم 20-09-2011, 01:23 PM
الصورة الرمزية Original Gallery
Original Gallery Original Gallery غير متواجد حالياً

Original Gallery has a spectacular aura aboutOriginal Gallery has a spectacular aura aboutOriginal Gallery has a spectacular aura about

HID Bi-Xenon projector Lens Light
تقوم هذه التقنية على نقل النور من مصدر توليد النور وهو عبارة عن وحدة توليد للنور من مصباح هالوجيني أو آخر عامل بغاز الكزينون إلى مخرج النور في المصباح الأمامي. وينتقل النور داخل سلك أو أسلاك مصنوعة من الألياف البصرية ليصل إلى ثلاثة مخارج نور أو أكثر ليمر عبر عدسات خاصة ومتتابعة، من شأنها إطالة مسافة إرسال النور مع تزايد السرعة، أو تقصيرها لتوسيع دائرة الإنارة عند هبوط السرعة، أو تنعطف أيضاً مع حركة المقود.ومن أبرز فوائد هذه التقنية إخراج وحدة توليد النور من المصباح مع ما ينتج عنها من حرارة عالية، وما ينتج من تصغير حجم المصباح وتضمينه لمبات إضافية لم يعد حاجة إلى تركيبها في أقسام منفصلة ضمن وحدة المصباح الكبرى بهدف حمايتها من الحرارة العالية الناشئة عن اللمبة الأساسية، وكذلك يمكن سحب النور من مصدر واحد أي مصباح واحد، عبر عدة أسلاك من الألياف البصرية إلى مخارج نور مختلفة لكل منها مهمتها، مثل النور العادي أو الخفيف أو العالي، عوضاً عن لمبات عدة كما هي الحال الآن. ويضاف إلى قائمة الفوائد توسيع هامش حرية مصممي السيارات بتصغير الحجم المطلوب للمصباحين الأماميين.

يقدم معرض اورجينال لكماليات السيارات احدث جهاز HID Bi-Xenon projector Lens Light بسعر مغرى جدا