العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 18-04-2010, 11:12 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللي معقدنا في عيشتنا سواقة الستات :)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

افتكرت موقف من اسبوع في معرض القاهره الدولي وكانت خارج بالعربية وماشي في الشارع والشارع واقف وواحدة ماشيه ورايا لزقه في العربية عامله فيها اللي مفيش مخلوق هيعدي اودامها شوف بقا الستات لما بيعملوا فيها سواقين عمال بشاورلها وبقولها سيبي مسافه بيني وبينك ومفيش فايدة دماغ انشف من الحجر المهم الطريق فاتح ومشيت وديه ورايا وراح الطريق وقف فاجاءة والاقي الاستاذه ملحقتش تفرمل وراحت لبست في عربيتي من ورا نزلت بقا وقولت انا هموتها لقيتها معاها عيل صغير جنبها مقدرتش اعمل معاها حاجه غير اني قولتلها حسبي الله ونعم الوكيل وسيبتها ومشيت ادي يا عم الستات ووجع الدماغ اللي بنشوفه منهم
شوف الى انت شفته من ست واحدة انا بشوفة على طول من سواقين الميكروباص
لما اجى ابص فى مرايتى بلاقى وش ( وجهه ) سواق الميكروباص فى المرايه منور
قديم 18-04-2010, 12:20 PM
الصورة الرمزية Brave Heart
Brave Heart Brave Heart غير متواجد حالياً
من انا؟: أمير مصطفى
التخصص العملى: أستشارى نظم فى قصر العدل الكويت
هواياتي: السيارات وبس

Brave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond repute

ياجماعه لو شوفتوا سواقته ستات الكويت فى منهم بيسوقوا احسن من ميت راجل عرز على الطريق وشد مع عربيات تانيه
بس بصراحه الستات عندنا فى مصر سواقتها زى الزفت

ياودود ياودود...ياذا العرش المجيد...يافعالا لما تريد...أسألك بعزك الذى لايرام...وملكك الذى لا يضام...ونورك الذى يملأ أركان عرشك...أن تنصرنى نصرا يليق بجلال وجهك وعظيم سلطانك...وتسخر لى جندا من جندك يثبتونى على الإيمان ويدفعوا عنى الأذى والسوء...وإكفنى أعدائى بماشئت وكيف شئت إنك على ماتشاء قدير...اللهم تولى أمرى وانصرنى أنت نعم المولى ونعم النصير...ودبر لى أمرى فإنى لا أحسن التدبير
قديم 18-04-2010, 12:28 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

هههههه

نفسي الاقي عربية ست مش مخبوطه
قديم 18-04-2010, 12:30 PM
الصورة الرمزية mansoub504
mansoub504 mansoub504 غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد منسوب
التخصص العملى: server administrator (IT)..
هواياتي: السيارات

mansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond repute

علي فكره زي ما في ستات تخنقك لو مشيت وراها
في رجاله تخنق لو مشيت وراها
وعلي فكره انا شوفت واحده في المعادي معاها بي ام زرقا مبهدله الشارع ولا احسن واحد بيسوق
اللي حابب حاجه بيتعلمها بسرعه وبيتفوق فيها كمان

إن الملوك بلاء حيثمـا حلـوا فلا يكن لك في أبوابهـم ظـل
ماذا تؤمل من قوم ٍ إذا غضبوا جاروا عليك وإن أرضيتهم ملوا
فاستغن بالله عن أبوابهم كرمـاً إن الوقوف علـى أبوابهـم ذل
مصرى وأفتخر
وبحبك يا مصر
قديم 18-04-2010, 01:05 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute

والله يا جماعة بصراحة أنا بأعرف العربية إلا سايقاها الست بدون أي عناء، يعني الراجل في العادة بتلاقيه مريح على الكرسي، وماسك الدركسيون بإيد واحدة وبيسوق بسلاسة وسرعة وجرأة، أما الست فما شاء الله ماسكة الدركسيون بإديها الاثنين ومتحفزة على الكرسي، وبطء السلاحف والخوف الشديد من الطريق -يا أخي بيخافوا على حياتهم بطريقة عجيبة- حاجة صعب، والله مرة بصيت من بعيد فلاقيت عربية لادا بس سواقتها حريمي، وأنا عارف إن الستات نادرا ما بيسوقوا لادا، قلت: مفيش مشكلة راجل سواقته حريمي عادي، لما قربت لقيتها ست، وماسكة الدركسيون برده بإيديها الاثنين وما بتبصش في المرايات خالص. بس في الآخر خوفهم وحرصهم على الطريق ده بيقلل من الحوادث معاهم، والعربيات بتاعتهم بتعيش، يعني بيتهيأ لي على ما الراجل يكون دوب ثلاث عربيات، عربية مراته تبقى ما زالت فبريقة، عشان كدة بنحب نشتري العربيات: استعمال حرييييييييييييييييييييييي يييييمي. وشكرا ليك