العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 08-10-2013, 09:46 PM
dalia_verna dalia_verna غير متواجد حالياً

dalia_verna is on a distinguished road
افتراضي عربيتى الفيرنا اتخبطت

معلشى هتعبكوا معايا انا انهرضة عربيتى اتخبطت بعربية كارو بحصان للاسف الحصان دخل فى العربية جامد واللى مضايقنى ان الراجل هو اللى شد الحصان نحيت العربية و العتبة اتخبطت جامد حوالى 15 سم ودخلة لجوة شوية مش عرفة جت ازاى , و جرحلى المراية بتاعت السواق كلها وفيها مكان داخل لجوة حوالى 1 سم وللاسف وش الحصان دخل من عند شباك الباب بتاع السواق , و خبط الجهة المقابلة للقايم من جوة اللى ما بين سقف السيارة و الباب بيبقى فية جزء حديد كدة عمل خبطتين فيه كل واحدة حوالى 1 سم ودخلة لجوة انا للاسف اعصابى تعبانة لانى كمان مخدش حقى من الراجل اللى كان راكب الكارو ولا حتى قدرت اقول كلمة للراجل كان قاصد يجيب الكارو على العربية و قعد يضحك انا محروء دمى جدا ياريت تقولولى اصلح الحاجات دى ازاى انا عربيتى لسة جديدة موديل 2012 عشان نويت ان شاء الله اصلح كل الخبطات
قديم 09-10-2013, 01:34 PM
الصورة الرمزية حسن شرف
حسن شرف حسن شرف غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجارة وتسعير السيارات
هواياتي: تجارة وتسعير السيارات

حسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to allحسن شرف is a name known to all
افتراضي رد: عربيتى الفيرنا اتخبطت

الحمد لله على سلامتك وقدر الله وما شاء فعل أهم حاجة انك بخير ولازم تعرفينا مكانك فين بالظبط علشان نقدر ندلك على أقرب مكان تروحى ليه احنا هنا كلنا اخوات فى المنتدى
قديم 09-10-2013, 04:25 PM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

هو حضرتك مأمنه علي العربيه
قديم 10-10-2013, 03:07 AM
dalia_verna dalia_verna غير متواجد حالياً

dalia_verna is on a distinguished road

انا من المهندسين فا ياريت لو حد يعرف مكان قريب من المهندسين والاصلاحات دى هتتكلف قد اية انا كمان للاسف مش مأمنة على العربية وهل مكان القايم دة ممكن يتصلح لانة للاسف الخبطة غربية جدا دى كسرها خالص وشال الدهان منها وهل دة لو اتصلح هيفضل عيب فى العربية .. معلشى طولت عليكو فى الاسئلة
قديم 10-10-2013, 05:24 AM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute

حمد علي سلامتك اولا وقدر الله وماشاء فعل وثانيا عليكي وعلي الحرفيين عشان تاخدي شغل مظبوط والخبطه اللي ف القايم لو من بره مش مشكله خالص تترش لكن لو القايم نفسه من جوه مخبوط جامد هنا دي هتبقي المشكله بصي هو لو القايم فيه نقرتين صغيرين انا شايف انك تسيبيهم عشان غلط انه يترش لكن لو القايم متبهدل قووي ولازم يستعدل يبقي لازم سمكري شاطر هو اللي يقرر وياريت يبقي فيه صور عشان نفيدك اكتر