العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 12-11-2008, 03:38 AM
الصورة الرمزية ayman abdelrazek
ayman abdelrazek ayman abdelrazek غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sales director

ayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تصميم موتور الاسبيرانزا ومشكلة السحب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

هو الراجل راح فين ؟؟؟

انت بتضرب وتجري

اوعى يكون حد زعله يا جماعه ........

يا خساره.....
يالا .... خلونا نفتي براحتنا بقى
افتي يا استاذ وائل ... افتي ولا يهمك

بس ياريت يتم نقل مجموعه المشاركات من اول مشاركه الاستاذ المدينه الفاضله و لحد المشاركه دي لمكان تاني و يتم حذفهم من موضوع الاستاذ وائل.

لأن مش معقوله واحد يتعب في موضوع و يكتبه و الناس تستفيد منه و ييجي عابر سبيل يضيف تعليق مالوش لازمه و يمشي .... ياريت حد من الاشراف او الاداره ينقل المشاركات دي لمكان تاني ... و يبقى اسمه : ارشيف - المشاركات الحذوفه - ... اي مسمى.

بس ممكن نسيب مشاركه نور لانها مرتبطه بالموضوع الاساسي ... مع احترامي لكل الاعضاء اللي شاركو ... لكن اعتقد انهم حيوافقوني على رأيي ..
ولا ايه يا جماعه؟

يعنى هى دى جزاتنا ان احنا بندافع عن وائل ماشى ياعم سام عايز ترمينا فى الأرشيفptmnlo123per144
بس فعلا الراجل راح فين انت شكلك زعلته!ptmnlo123per111
قديم 12-11-2008, 07:58 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman abdelrazek مشاهدة المشاركة

يعنى هى دى جزاتنا ان احنا بندافع عن وائل ماشى ياعم سام عايز ترمينا فى الأرشيفptmnlo123per144
بس فعلا الراجل راح فين انت شكلك زعلته!ptmnlo123per111

اكيد مشاركتك ومشاركه mostafafox ... كانت ايجابيه ... يمكن مشاركتي كانت دبلوماسيه شويه ... لأن كان نفسي يقول اللي عنده (لو كان عنده اساسا) وده اللي حصل ... اختفى

بس اكيد اكيد ... مشاركه يوتوبيان كانت سلبيه ... خصوصا انه مظهرش تاني ... يعني ضرب و جري.

طب انه احسن .... نسيب مشاركه سلبيه ووراها المشاركات الايجابيه ( او بمعنى اصح الدفاعيه)
و لا نشيل كله و يا دار ما دخلك شر : - و لعده اسباب
1- التركيز يكون على الموضوع الاساسي
2- عدم الدخول في مهاترات ( بعد انتهاء المشاركات)
3- المحافظه على قيمه الموضوع
4- صاحب الموضوع نفسه رأيه ايه ..... تحب تظهر في موضوعك المناقشات دي ؟

لو كان الرجل ده فضل و قال حاجه مفيده او حتى مش مفيده و اترض عليه ok
لكنه بح خلاص ... كأن لم يكن
انا مبقولش اننا نلغي المشاركات حالا... لكن يبقى فيه زي فلتر كل شهر مثلا .... يشوف ايه المشاركات اللي تفضل و اللي تتنقل بعيد عن الموضوع الاصلي.

كان فيه مشاركه قبل كده في ترشيحات المشرفين ... انا شخصيا معجبتنيش ... وصاحب المشاركات عمل بالظبط 5 مشاركات و اختفى بقاله اسبوعين .... اخليها ليه ....

بلاش ... لو فرضنا ان اناعملت مشاركه سلبيه ... و جيت بعد كده ندمت عليها و كنت عايز الغيها .... حتسيبوها عشان فيه ناس ردت عليا ودافعت .... وافضل عامل زي مسجل الاحداث!!!

اكيد الهدف المصلحه العامه

وصاحب الموضوع الاساسي له حق فيه .... اكيد لما اكتب موضوع يبقى نفسي يكون شكله كويس بكل مشاركاته حتى لو فيه جدال او تعارض رأي يكون بشكل موضوعي...... حتى لو طلعت غلط في الاخر....

وياريت المشاركه اللي انا كتبتها دي بالذات تتنقل لمكان تاني ... لأن مكانها مش في موضوع AboNora ... بس كان لازم اكتبها هنا عشان اوضح وجهه نظري

ده رأيي ....
مع الاعتذار لصاحب الموضوع الاصلي
قديم 12-11-2008, 10:01 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة utopian مشاهدة المشاركة

يا استاذ الكلام الي انت كاتبه ده بعيد تماما عن الكلام العلمي و ابعد ما يكون عن هندسة محركات الاحتراق الداخلي
حضرتك عارف يعني ايه خريطة المحرك (engine map) او (engine characteristic curves) ؟
بلاش فتي ونبي يا جماعة ptmnlo123per172
هجوم غير مبرر - ممكن التبرير العلمي لو سمحت

و بعدين (ونبي يا جماعة ) دي حرام يا استاذنا

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 12-11-2008, 02:46 PM
الصورة الرمزية m.genedy
m.genedy m.genedy غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري
التخصص العملى: مدرب كرة قدم - محاسب ضريبى
هواياتي: كرة القدم-الكمبيوتر-السيارات

m.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond repute

انا شايف انكم تسيبوا كل حاجة زى ما ماهى
بدون تعديل وبدون حذف --
من منطلق الرأى والرأى الاخر-واعتقد وائل ابونورا مسامح
وحتى لو اسلوب العضو الجديد غير مناسب ممكن مع الوقت تعودوة على اسلوبكم
تقبل خير وبركة --لم يتقبل --يبقى تعملوا ماتروة مناسب
قديم 12-11-2008, 04:18 PM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute

إن شاء الله مفيش تغيير و لا حذف و لا حاجة
ده اسمه اختلاف في الرأي مع شوية سخرية غير محببهptmnlo123per144

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)

الكلمات الدليلية
اسبرانزا, شيرى الصينية