العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 13-01-2013, 08:56 PM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تطبيق زيادة اسعار البنزين من اول ابريل 2013

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahany مشاهدة المشاركة

والله يا باشا انا سامع حاجات مش كويسة ( اخبار غير اكيدة )
خير الله اجعلة خير
ان فى شهر 7 هيكون فية ضرائب على تكييفات المنازل بغض النظر ان استهلاك الكهرباء يعنى لو فى تكييف اسبليت او ويندوز فى البيت . هيضاف رسوم وضرائب على ايصال النور

معتوش تسمعوا تانى يا جماعة
السمع كده خطر على صحتنا

https://www.facebook.com/weam.mohamed.718
قديم 13-01-2013, 09:14 PM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahany مشاهدة المشاركة

ولله العظيم بعت الاكسيل امبارح علشان يكون فى عربية واحدة بس باسمى
وربنا يستر
ليه التسرع ما تصبر و ممطن ميقدروش يطبقوا القرار اصلا لان 90 % من العربيات 1600 cc

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بلاشانت مشاهدة المشاركة

طيب انا عندى فكره لوعايزين يوصلو الدعم لمستحقيه

اولا ينفطوا لموضوع الكوبونات والكلام الفاضى ده
ثانيا يرفع الدعم عن بنزين 92 ذى 95
ثالثا يرجع بنزين 90 والسعر يكون 150 قرش والــ 80 100قرش

كده العربيات القديمه والتكاسى يشتغلو بالــ 80 والعربيات المتوسطه الى سعرها 70 80 90 الف يشغلوا نفسهم بالــ 90 والعربيات الى معديه اكيد هيبقى معاهم يجبوا الــ 92

ايه رايكم

وووووووووووووواو انا انبهرت
الاستاذ عايش معانا !!!
انا بقالي سنتين بعربيتي و عربيه والدي مبالقيش و لا 80 ولا 90 الا بالامانه مره واحده بس 80
لكن ممكن يعملو حاجه تانيه
يسيبوا ال92 زي ما هو و كمان جدعنه مننا بخليه ب2 جنيه بدل 185 قرش مادمت عايزين يغلوه
و يلغو 90 و 80 الي مش موجودين اصلا والاسم بيطلعلهم دعم و موجودين يلغوهم و يعملو مثلا 85 و يكون ب120 قرش او حاجه زي كده
و بالمره بقي ينزلو العربيات بمحركات ديزل و ينزلو ديزل بدل 95 و 92 و الكلام الي زمنه انتهي ده
قديم 13-01-2013, 09:38 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
هو البونات او الكارت الذكي ونظام صرفه والموظفين الى هيعملو في النظام والماكينات الى هتتصرف للكارت الذكي كل ده وغيره هيصرف كام علي البلد
انا خايف انه يصرف اكثر من الى سيوفره رفع الدعم عن البنزين وتكون الكارثه لا في دعم ولا في توفير :0155C7 ~128:
و لو ما عملوش النظام ده ورفعو الوقود كله من ربع جنيه مثلا للتر هل سيوفر فلوس اكثر من ذلك النظام ولا يحمل الشعب العناء ؟؟؟؟؟؟
انا مش فاهم حاجه في البلد وحزين على حالها

يارب اصلح الحال وولى فيها من يصلح فيها
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 13-01-2013, 11:05 PM
حسام السويدي حسام السويدي غير متواجد حالياً

حسام السويدي will become famous soon enoughحسام السويدي will become famous soon enough
للاهمية رد: تطبيق زيادة اسعار البنزين من اول ابريل 2013

الحل بسيط نغير المواتير ب1400 بدل 1500 او1600 ولا بلاش نركب عربيات مالها الاتوبيسات والمكروباصات طبعا التاكسي مش لينا والعربيات نسبيعها للاخوان هما طبعا الي هيركبوها ولا يمكن يخدوها ببلاش ويحرموها علينا

وبلاش تكيف ماله المراوح لالا مراوح ايه هيغلوها هيا كمان نهوي بروق

وبلاش نمشي في الشارع يمكن يخدو ضريبه

وبلاش نلبس هدوم خلينا بالجلاليب زيهم

يمكن هيرجعو نركب حمير وهمايركبو حصان للحرس وهما يركبو عربتنا ايه بي ام ولاهامر ولا بورش

انا لساني عايز يقول كتير بس الحاجة الوحيه الي خايف منها اتوقف من المنتدي افهمو انتو الي لواحد عايز يقولو

خالو الياختروه:pod_of_go ld:مش هما مستنيد يرخص هيرخص فعلا للحاشية بتاعته
لازم الكل ينضم للحزب بتعهم عشان يعرف يعيش
وداع عربيتي اهلا باجري اولما نترقا اهلا بالمزنقة

كان ساعة الانتخبات يقلك انته مش عايز البلد احسن انته مش عايز الحاجة ترخص انته انته ويقلك بقا لو معجبناش انحنا عارفين هنشيله ازاي زي مشلنا اليقبل ننزل الميدان هههههههههه انزلو بقا وريني هتعملو ايه مبارك كان لو حده ده وراها شوفو بقا اد ايه

لازم البلد كله تنزل عشان مرسي يتشال من علي الكرسي ياما يصحل الي الوزرا الي جيبهم بتعمله مع انه والله شكل طيب وغلبان وانا اعرف انا بس بيطمن الشعبان فعلا في تغير

حــســـام الــســويــدي

التعديل الأخير تم بواسطة حسام السويدي ; 13-01-2013 الساعة 11:11 PM
قديم 13-01-2013, 11:29 PM
adamlion adamlion غير متواجد حالياً

adamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to behold

ربنا يستر ويعدى الايام دى على خير يارب لانه واضح ان الصورة لاتبشر بخير خاصة ان استتقال العبقرى المصرفى الدكتور فاروق العقدة وتلميذه ليس بنفس نصف قوتة وخبرته.
والحل دلوقتى نركب اسطوانة غاز طبيعى لاصحاب السيارات القديمة فى حدود 5000 جنيه.