العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 03-01-2013, 12:16 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تطبيق زيادة اسعار البنزين من اول ابريل 2013

وعلى فكرة ممكن الواحد يشتري عربيتين 127 مثلا تكون حالتها زي الزفت وطبعا سعرها رخيص مش هيعدي ال5 الاف المهم ان فيها ماتور وياخد طبعا كوبونين على العربيتين دول وطبعا معاك كوبون تالت بتاع العربية الاصلية اللي بيقضي بيها المشاوير وبالتالي هيكون نصيبه في اليوم 15 لتر لان معاه 3 عربيات هيبقا معاه 3 كوبونات وفي نفس الوقت بيستعمل عربية واحدة مش ثلات عربيات ههههههههههههههه

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 03-01-2013, 12:43 PM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

وعلى فكرة ممكن الواحد يشتري عربيتين 127 مثلا تكون حالتها زي الزفت وطبعا سعرها رخيص مش هيعدي ال5 الاف المهم ان فيها ماتور وياخد طبعا كوبونين على العربيتين دول وطبعا معاك كوبون تالت بتاع العربية الاصلية اللي بيقضي بيها المشاوير وبالتالي هيكون نصيبه في اليوم 15 لتر لان معاه 3 عربيات هيبقا معاه 3 كوبونات وفي نفس الوقت بيستعمل عربية واحدة مش ثلات عربيات ههههههههههههههه
دعم معمول على الاسره سواء معاها عربيتين او تلاته الحل
بس هتلاقى سوق سوده يعنى المعندهوش عربيه هياخد كوبون وهيقوم بايعه واهو سبوبه يكسب منها

قديم 03-01-2013, 02:43 PM
Emgrand Emgrand غير متواجد حالياً

Emgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond repute

خفض الدعم هو القرار الصح
مش عشان احنا اغنيه
عشان فلوسنا بتاعه الدعم بتتسرق فى السوق السودا
معدل الدعم 5 لترات ولا حتى 100 فى اليوم ده احنا نناقشه ونطالب بزيادته
لكن الابقاء على السوق السودا هو ده الخطر بعينه
معلش البلد ضايعه فى كل المجلات
ومعلش برضه اللى ساكن فى بلد وبيروح شغل فى بلد تانى (بمزاجه) يبقى اكيد بيجيله دخل كويس
ومعلش ثالث مره انا فى القاهره وعارف انا بقول ايه انا واقف اشارات وزحمه اكتر من المشى ومش داخل سباق فتحويل العربيه غاز اكتر من ممتاز
واللى بيطلع على طريق مش هيحس باى فرق فى الغاز الا ثوانى معدوده زياده فى التجميع وبعدها العربيه بتفتح

التعديل الأخير تم بواسطة Emgrand ; 03-01-2013 الساعة 02:50 PM
قديم 03-01-2013, 04:52 PM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Emgrand مشاهدة المشاركة

خفض الدعم هو القرار الصح
مش عشان احنا اغنيه
عشان فلوسنا بتاعه الدعم بتتسرق فى السوق السودا
معدل الدعم 5 لترات ولا حتى 100 فى اليوم ده احنا نناقشه ونطالب بزيادته
لكن الابقاء على السوق السودا هو ده الخطر بعينه
معلش البلد ضايعه فى كل المجلات
ومعلش برضه اللى ساكن فى بلد وبيروح شغل فى بلد تانى (بمزاجه) يبقى اكيد بيجيله دخل كويس
ومعلش ثالث مره انا فى القاهره وعارف انا بقول ايه انا واقف اشارات وزحمه اكتر من المشى ومش داخل سباق فتحويل العربيه غاز اكتر من ممتاز
واللى بيطلع على طريق مش هيحس باى فرق فى الغاز الا ثوانى معدوده زياده فى التجميع وبعدها العربيه بتفتح
كلام سليم 100/100
واعتقد ان تهريب المواد البترولية هيختفى تماما
قديم 04-01-2013, 06:30 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

عايز أقول حاجة تاني دعم البنزين دلوقتي بيروح للناس اللي عندها عربيات يعني هنقول الناس المستورة لكن فيه ناس مش لاقيه تاكل و مش بتاخد الدعم ده. فلما يقلل الدعم علي البنزين يقدر يوجهه لدعم الفقراء أو المعدومين من الذين لا يمتلكون سيارات.