العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام > مراكز الصيانة

مراكز الصيانة كل ما يتعلق بمراكز الصيانة و ورش الإصلاح و تجارب الأعضاء معها

قديم 26-07-2012, 09:59 PM
محمود حسين المتحدة محمود حسين المتحدة غير متواجد حالياً
المصرية لصيانة السيارات الحديثة AMA

محمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to all
افتراضي رد: مركز المتحدة لصيانة السيارات اليابانى والكورى والصينى

بشمهندس محمد كل سنة وحضرتك طيب
والله سعدت جدا برد حضرتك انت عارف ان ليك عندى تقدير خاص بجد
وطبعا تحت امر حضرتك فى اى شىء ... تعامل حضرتك مع المتحدة من دواعى الفخر.

حضرتك حد محترم بجد

فى انتظار تشريفك باذن الله
قديم 27-07-2012, 04:48 AM
الصورة الرمزية kimocyc
kimocyc kimocyc غير متواجد حالياً

kimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond reputekimocyc has a reputation beyond repute

شوقتونا للتعامل مع الناس الأفاضل.. وإن شاء الله في القريب العاجل..

مشترك في جروب اسبيرانزا للجميع على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/233345930132046

http://masrmotors.com/vb/image.php?type=sigpic&use  rid=21117&dateline=133739  5755
قديم 27-07-2012, 04:54 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

بجد لو المعاملة

فى التوكيل زى المتحدة

ماكانش هايبقى

فى منافس للإسبرانزا

فى مصر

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 30-07-2012, 12:46 AM
donhorus donhorus غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم

donhorus is a glorious beacon of lightdonhorus is a glorious beacon of lightdonhorus is a glorious beacon of lightdonhorus is a glorious beacon of lightdonhorus is a glorious beacon of light

اولا كل عام وانتم بخير وانشاء الله من نجاح الى نجاح
انا عندى كام استفسار وارجوا الرد عليهم .
انا معايا فيرنا كامله 2012 مانيوال وعملت صيانة 1000 كيلو وغيروا زيت وفلتر وحطوا زيت 10000 كيلو عشان مكنش فيه 5000 المهم انا دلوقتى عامل حوالى 6000 كيلو ومرحتش الصيانه نظرا للتكلفه العاليه فى التوكيل والوقت الكتير هناك فا عايز اعرف انتم بتشتغلوا فى الفيرنا وايه اللى حاجات اللى بتحصل فى صيانة ال 5000 عشان عايز اعملها وارجوا تقولى التكلفه كلها كام عشان اعمل حسابى وبالنسبه للزيت هايكون نوعه ايه اسف للاطاله وارجوا الرد

Sway with me :ff5a 34af6efef0e643e
قديم 04-08-2012, 03:33 PM
محمود حسين المتحدة محمود حسين المتحدة غير متواجد حالياً
المصرية لصيانة السيارات الحديثة AMA

محمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة donhorus مشاهدة المشاركة

اولا كل عام وانتم بخير وانشاء الله من نجاح الى نجاح
انا عندى كام استفسار وارجوا الرد عليهم .
انا معايا فيرنا كامله 2012 مانيوال وعملت صيانة 1000 كيلو وغيروا زيت وفلتر وحطوا زيت 10000 كيلو عشان مكنش فيه 5000 المهم انا دلوقتى عامل حوالى 6000 كيلو ومرحتش الصيانه نظرا للتكلفه العاليه فى التوكيل والوقت الكتير هناك فا عايز اعرف انتم بتشتغلوا فى الفيرنا وايه اللى حاجات اللى بتحصل فى صيانة ال 5000 عشان عايز اعملها وارجوا تقولى التكلفه كلها كام عشان اعمل حسابى وبالنسبه للزيت هايكون نوعه ايه اسف للاطاله وارجوا الرد
السلام عليكم معلش على التأخير فى الرد بس مش عارف تقريبا حضرتك كلمتنى فى التليفون . فى الحقيقة انا مش متأكد

عموما المتحدة يشرفها ان حضرتك عندك الرغبة فى التعامل معها ولكن الحق الحق
بص حضرتك العربية حضرتك بتقول عاملة 6000 كم وعايز تخرج بيها من الضمان وتتعامل بعيد عن التوكيل وبصراحة انا لا انصحك بكدة حاول تستحمل شوية على الاقل لما تعمل بيها 15 او 20 الف كم وواضح انك بتعمل كيلومتر عالى بسرعة يعنى 6000 كم فى كام شهر . بحيث تكون اطمنت ان العربية مافيهاش مشاكل كبيرة وتطمن على كل حاجة وبعدها اخرج من الضمان براحتك لو انت عايز تعمل كدة
طبعا حضرتك انا مقصدش اقولك ما تشرفناش بالزيارة بس ده الصح وممكن حضرتك تشرفنا ونبصلك على العربية ونطمنك عليها وكمان ممكن نفيدك فى حاجات تانية اللى هى مالهاش علاقة بالضمان يعنى التيل اوالانارة او الحاجات الكاوتش او السمكرة والدهان وحاجات كتير بيكون مالهاش ضمان فى التوكيل وبندفع فيها تكاليف عالية مع العلم اننا ممكن نعملها بسعر اقل بكتير
واخيرا تحت امر حضرتك فى اى وقت

الكلمات الدليلية
المتحدة, مراكز خدمة وصيانة سيارات, اسبيرانزا