العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولفو Volvo

فولفو Volvo فولفو Volvo هي شركة سويدية لتصنيع السيارات والسيارات الثقيلة تم إنشاؤها سنة 1927 ورغم النجاح المحدود للشركة على الصعيد التجارى الا ان الشركة طالما تميزت بالتزامها باقصى معايير السلامة والامان فى سياراتها مما جعلها رمزاً للسيارات الامنة فى العالم

قديم 25-08-2013, 03:24 PM
mohamedvolvo mohamedvolvo غير متواجد حالياً

mohamedvolvo is on a distinguished road
افتراضي رد: اريد مركز صيانه فولفو s40 1999

اولا نشكر جميعا صاحب رد انه يكشف علي السياره بالمجان وممكن تروح له و بعد كده تتعامل معه باستمرار انشاء الله بس هل انت عملت ريست للمبه السيرفيس زي ما قولتلك قبل كده بانك تدوس علي الزر الموجود بالعداد مع الاستمرار في الضغط مع القيام باداره موتور السياره مع الاستمرار في الضغط علي الزر لمده 30 ثانيه او حتي تسمع نغمه وتلاحظ اضاءه و انطفاء لمبه السيرفيس فتقوم برفع يدك من علي الزر ثم تضغطه ضغطه واحده ثم تقوم بابطال محرك السياره ثم ادارته مره اخري و انشاء الله اللمبه حتطفي و لو مفيش مشكله في العربيه مش حتنور تاني وياريت العضو اللي عرض الكشف علي السياره يخبرنا بمكانه لانه واضح انه شخصيه محترمه
قديم 26-08-2013, 08:39 PM
الصورة الرمزية romeoalmansour
romeoalmansour romeoalmansour غير متواجد حالياً

التخصص العملى: Engineer
هواياتي: reading and reading

romeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اريد مركز صيانه فولفو s40 1999

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedvolvo مشاهدة المشاركة

اولا نشكر جميعا صاحب رد انه يكشف علي السياره بالمجان وممكن تروح له و بعد كده تتعامل معه باستمرار انشاء الله بس هل انت عملت ريست للمبه السيرفيس زي ما قولتلك قبل كده بانك تدوس علي الزر الموجود بالعداد مع الاستمرار في الضغط مع القيام باداره موتور السياره مع الاستمرار في الضغط علي الزر لمده 30 ثانيه او حتي تسمع نغمه وتلاحظ اضاءه و انطفاء لمبه السيرفيس فتقوم برفع يدك من علي الزر ثم تضغطه ضغطه واحده ثم تقوم بابطال محرك السياره ثم ادارته مره اخري و انشاء الله اللمبه حتطفي و لو مفيش مشكله في العربيه مش حتنور تاني وياريت العضو اللي عرض الكشف علي السياره يخبرنا بمكانه لانه واضح انه شخصيه محترمه
انا متشكر جدا لزوقك وادبك - ومن الواضح برده ان حضرتك شخصية محترمة جدا - انا المهندس احمد منصور - وكان المفروض اني افتح المركز في مدينة نصر بعد العيد - بش الظروف اللي بتمر بيها البلد خلت الموضوع اتاجل شوية وانا عندي اجهزة التويوتا الاصلية والفولفو الاصلية والهوندا الاصلية والفورد الاصلية والاسكودا والفولكس والاودي والسيات الاصلية وكمان الرينو الاصلية واعني بالاصلية اللي بيستعملها التوكيل وكدا كدا الاجهزة موجودة واقدر اساعد بيها الناس - يبقي مفيش مشكلة - وذي ما بساعد الناس دايما بلاقي اللي بيساعدني - بالمناسبة انا عندي مركز في الحرفيين بقاله 3 سنوات وقررت اني اروح مدينة نصر جنب الشقة الجديدة - اللي محتاج مساعدة يطلب وانا تحت امره ومن غير ولا مليم - بس يجيلي مدينة نصر عشان الحظر اليومين دول

............

الله العظيم أعلي وأعلم

اللهُــم يا فارج الهَم, ويا كاشف الغــــم, فرّج همّــي, وفُك كربي, واغفر ذنبي , وارزقنــي من حيثُ لا احتسب
ما شاء الله تبارك الله ما شاء الله لا قوة إلا بالله , اللهم إني أسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
اللهم لا أضام وأنت حسبي، ولا أفتقر وأنت ربي، فأصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين ولا حول ولاقوة إلابك
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية

Its easy taking it apart. But getting it back together is another story

.

الكلمات الدليلية
ميكانيكي, s40, فولفو, مراكز خدمة وصيانة سيارات