العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 09-03-2010, 11:37 PM
HANYSAMY2 HANYSAMY2 غير متواجد حالياً

HANYSAMY2 will become famous soon enough
افتراضي رد: مشاكل رينو لوجان واسعار قطع الغيار

اطلب المساعدة منكم جميعا لانى بفكر اشترى لوجان لانها عجبانى جدا و حاسا انها ملائمة لمصر جدا ولكن خايف منها لانها مغربى وتعتبر اول تجربة ليها فى مصر على حد علمى المتواضع وايضا خايف من التوكيل واسعار قطع الغيار
فى انتظار ردكم

شكرا لكم
قديم 10-03-2010, 12:33 PM
p3_ahmed p3_ahmed غير متواجد حالياً

p3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nice

انا اشتريتها من حوالى شهر هي عربيه كويسه مابتستهلكش بنزين خالص وكمان ناعمه جدا احيانا لا اعرف ان كانت شغاله والا لا واسعه جداااااااااااا والدركسيون سهل فى الحركه والكاسيت جااااااااامد طحن ام بي ثري وصوت قوق الممتاز بحس وانا راكبها ان مش عايز المشوار يخلص وافضل سايقها عل طول......كل ده حاجه وادائها في الزحمه حاجه تانيه خالص انا والله العظيم بحب امشي بيها فى الزحمه اكتر من الفاضي مع ان سرعتها تخليك تبقى عايز تطييير بيها ...بص انا لاقيت عضه صغيره في الفتيس في اول غيار يعني لما احول من التاني للاول مثلا وكمان الفتيس بتهز وكمان دواسة الدبرياج والبنزين على السرعات القليله بتزن صوت الماتور عالي شويه ((على فكره دي اول عربيه اركبها )) بس لو تقولي على درجه من عشره هديها 8.5 من عشره يعني جيد جدا
قديم 18-03-2010, 06:38 PM
hakim_66666 hakim_66666 غير متواجد حالياً

hakim_66666 is on a distinguished road
رد: مشاكل رينو لوجان واسعار قطع الغيار

مرايا اللوجان المغربى الكهرباء موجودة فى التوكيل فقط ب1100جنيه بالاضافة الى 10% ضريبة مبيعات

للتأكد الاتصال برقم 16202 قطع غيار المقطم
قديم 31-03-2010, 08:26 PM
zkralla zkralla غير متواجد حالياً

zkralla is a jewel in the roughzkralla is a jewel in the roughzkralla is a jewel in the roughzkralla is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hakim_66666 مشاهدة المشاركة

مرايا اللوجان المغربى الكهرباء موجودة فى التوكيل فقط ب1100جنيه بالاضافة الى 10% ضريبة مبيعات

للتأكد الاتصال برقم 16202 قطع غيار المقطم
أى عربيه بتنزل جديد بيبقى اسعار قطع غيارها غاليه
المرايه الكهرباء ب 1200 والعاديه الى بتظبطها باليد ب 600 جنيه ديه اسعار توكيل يعنى لازم تكون غاليه كده لكن مع نزول قطع الغيار بره اسعار قطع الغيار هتنزل خالص
الرومانى العاديه ب 250 جنيه
قديم 01-04-2010, 06:07 PM
gebreel gebreel غير متواجد حالياً

gebreel is on a distinguished road

احب اشكر صاحب الموضوع على الموضوع بس رجاء لما يتم نقل موضوع كامل او جزء من موضوع او تجميع لعدة مواضيع في موضوع واحد يتم ذكر المصدر او كتابة منقول او الاشارة لاصحاب المواضيع الاساسية و شكرا

بالنسبة للوجان فهية معايا دلوقتي عاملة 4000 كيلو و بصراحة العربية ادائها اكثر من ممتاز و روعة و احسن عربية في فئتها السعرية

الكلمات الدليلية
2010, 323, 504, للرينو, لانوس, مسلم, مصر, أوتوماتيك, موتور, مقارنة, مقاس, اللوجان, التو, البنزين, البطاقة, الي, الجي, الجيل الجديد, اسعار قطع غيار, رينو لوجان, مراكز خدمة وصيانة سيارات