العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 09-12-2009, 02:27 PM
mohamed6069 mohamed6069 غير متواجد حالياً

mohamed6069 will become famous soon enough
افتراضي رد: كل اللي نفسه في حاجة عن اللوجان يدخل هنا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ringoo مشاهدة المشاركة

استاذ محمد عامل ايه وايه اخبارك
موضوع النقل دة احنا اتكلمنا فيه قبل كدة والاستاذ فلاش تفضل مشكورا و تفهم الموقف
فا احنا عايزين نطوى الصفحة دى ومانتكلمش فيها ويا ريت فلاش ميردش عشان مش عايزين مشاكل انا رديت مكانك بعد اذنك
تانى حاجة اول صيانة للوجان هى 5000 كيلو ودة ما يمنعش انك لو عندك اى ملحوظة فى العربية مضيقاك وضروري انها تتصلح فى اقرب وقت انك تتصل بالتوكيل تطلب عمل صيانة للعربية (توكيل رينو محترم اوى فى موضوع الصيانات دى ) ومش شرط اى حد فينا يقول معلومة تبقى صح بس الصح ان احنا نصحح لبعض يعنى انا لو غلط فى معلومة الاستاذ فلاش يدخل يصحح لان احنا كلنا اخوات
تحياتى ليك ولفلاش وكل سنة وانتم طيبين
اشكر العضو الصديق المحترم ringoo وان شاالله تكون بخير
وشكر لكل من يساهم بمعلومة مفيدة
وتحياتي
قديم 09-12-2009, 02:51 PM
a_helaly2004 a_helaly2004 غير متواجد حالياً

a_helaly2004 is on a distinguished road

السلام عليكم
فى حد يعرف اسعار قطع غيار اللوجان اسعارها ايه
ومتوفرة ولا لآ
شكرا
قديم 09-12-2009, 07:16 PM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a_helaly2004 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
فى حد يعرف اسعار قطع غيار اللوجان اسعارها ايه
ومتوفرة ولا لآ
شكرا
الموضوع دة فيه بعض اسعار قطع الغيار
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=5378
جميع قطع الغيار متوفرة داخل التوكيل عادى مفيش اى مشكلة
على فكرة عندى فى اسكندرية فى تاجر عنده جميع قطع الغيار الميكانيكية بما فيها قطع غيار الماتور
ودى بوادر خير وموضوع قطع الغيار دة مش حاجة مقلقة بالنسبة لعربية بتنتشر بسرعة الصاروخ زى اللوجان
بكرة نلاقى قطع الغيار صينى وتيوانى وفرنساوى وكل بلاد المنشأ وبكل الاسعار وفروقات الجودة
على فكرة قطع غيار اللوجان دة منجب دهب واتفتح لتجار قطع الغيار هم حيقولوا لا للشغل
قديم 11-12-2009, 12:29 AM
الصورة الرمزية flashfox
flashfox flashfox غير متواجد حالياً
من انا؟: fox

flashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moral مشاهدة المشاركة

من فضلكم انا لى سؤال لكن بعد ان اشهد ان العربية 100فل وممتازة لكن انا ينقصنى فيها الانذار فهل لو ركبتة خارج التوكيل تخرج من الضمان مع العلم ان التوكيل ليس عندهم هذة الخدمة
لا والف لا اياك تركب انذار لانه هيخرجها من اضمان وغير كدة العربية متامنة من السرقة وانت افتحها بالريموت وسيبها 10ثواني وهتفل لوحدها وغير كدة العربية مبتنورش لو جيت تقفلها بالريموت وفي باب مفتوح

وانا من راي مش هتحتاجو

انا نعايا لوجان ومعايا نفس الموضوع

logan what ever
قديم 11-12-2009, 12:31 AM
الصورة الرمزية flashfox
flashfox flashfox غير متواجد حالياً
من انا؟: fox

flashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of light

بقدم شكر خااااص جداجدا للاخ رينجوو

logan what ever

الكلمات الدليلية
2010, 323, 504, للرينو, لانوس, مسلم, مصر, أوتوماتيك, موتور, مقارنة, مقاس, اللوجان, التو, البنزين, البطاقة, الي, الجي, الجيل الجديد, السرعة, رينو لوجان, مراكز خدمة وصيانة سيارات