العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > ليفان Lifan

ليفان Lifan شركة صينية تنتج المواتير والموتوسيكلات والسيارات ولكن شهرتها الكبرى عالميا فى موتوسيكلات الطرق الوعرة الصغيرة (Dirt Bikes) أسس الشركة ين منجشان(Yin Mingshan ) عام 1992

قديم 04-06-2010, 02:56 AM
souuu souuu غير متواجد حالياً

souuu is on a distinguished road
افتراضي رد: و لا أحى و لا أجمل و لا أروع .......... ليفان 620 الجديده

انا معك الواحد يحكم على السيارة مش بعد خمس او عشر سنين لان عامل الاستخدام مهم جدا ولى ابن عم لديه سيارة اوبترا من سنتان ..تعالى اتفرج عليها دلوقتى المساعدين الخلفيه بتخبط لاكن ده مش معناه انها سياره وحشه بالعكس ده كويس انها لسه ماشيه حتى الان لان استعماله سيىء للغايه وطول النهار لف بالسياره بحكم شغله فهومهندس معمارى ورايح جاى سفر سواء للساحل او اكتوبر او العاشر وطبعا مواقع العمل الى بيروحها كلها متكسره... ولا اعلم لو عمل كده مع سياره ليفان ها يحصل ايه ؟ حقيقى نفسلى اعرف
قديم 13-09-2010, 04:57 PM
لولووا لولووا غير متواجد حالياً

لولووا is on a distinguished road

يعنى يا جماعة تنصحونى انى اشترى سيارة ليفان 620 ولا لا؟؟؟؟ ارجو الرد سريعا
وشكرا
قديم 13-09-2010, 04:58 PM
لولووا لولووا غير متواجد حالياً

لولووا is on a distinguished road

الموضوع مهم بالنسبة ليا جدا ارجو الرد قبل ما اشتريها
قديم 13-09-2010, 05:41 PM
الصورة الرمزية ابو جودة
ابو جودة ابو جودة غير متواجد حالياً
من انا؟: متواضع لله
التخصص العملى: احدى شركات الغاز
هواياتي: قيادة السيارات

ابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant future

مشكوررررررررررررررررررر
قديم 18-09-2010, 02:15 AM
Ramez_abdo Ramez_abdo غير متواجد حالياً

Ramez_abdo is on a distinguished road

مساء الخير يا جماعة
انا عجبنى كلامكم عن الليفان
انا معايا الليفان من اول ما نزلت وعامل بيها تقريبا 16000 كيلو لحد دلوقتى
وهقولكم المزايا والعيوب بكل صراحة
المزايا : 1- شكلها جميل جدا تشبه الباصات او ال BMW لو بس غيرت الشبكة الامامية - انسيابية وده كويس عشان السرعة - احلى لون عليها الفيرانى والاسود
2- السرعة والله وبدون مبالغة انا جبت بيها 210 كيلو\ساعة فى طريق السخنة الجديد وانا كمان مشغل التكييف ومعايا تلاتة فى العربية وراسية جدا على الارض
3- الفرامل كويسة العربية مش بتتزحلق مع الفرملة بس فيها عيب اللى هو الصفارة والتانى ان لو دوست فرامل فى طريق مكسر بتلاقى دواسة الفرامل تتحرك تحت رجلك بس ده حلها سهل يا اما تغير التيل بتيل تيوتا اعتقد والعيب بتاع تحرك دواسة الفرامل ده مجرد تربيط عفشة وتربيط الماستر بتاع الفرامل وهعملهم فى صيانة ال 15000
4- عربية فول اوبشان كاملة من مجاميعه تكييف باور سنتر انذار زجاج كهربا وتقدر تقفل الزجاج من الريموت لو ضغت مرتين على الريموت ولو نسيت الباب من غير ما تعمل لوك بيعمل لوك اتوماتيك بعد دقيقة وفيها كمان حاجة للامان انك لو فتحت الباب بالمفتاح مش بالريموت العربية مش هتدور وده كويس عشان لو حد حاول يسرقها مش هتدور معاه لان مفتاحها مشفر وكمان فيها تحكم فى المرايات الجانبية من جوه والتابلوه شيك جدا والشنطة بدون مبالغة ممكن تنام فيها مستريح والصالون حلو جدا وفى كمان موديل جديد نازل منها اتوماتيك وفتحة سقف وGPS بصراحة انا قارنتها بالنسبة لسعرها مع الهيونداى والافيو لاقيتها تكسب وفعلا انا معايا ناس جابين هيونداى وافيو وبيشتكوا
بالنسبة للتكييف انا عربيتى تكيفها كويس وفى عربيات محتاجة يتزودلها الفيريون مش اكتر وده مش عيب ولا حاجة لان العربية نازلة مواصفات اوروبى مش شرق اوسطى وده بتتعالج باننا نزود الفيريون بتاعها (والحمدلله انها نازلة مواصفات اوروبى عشان بيعتنوا بيها شوية عن الشرق اوسطى)
5- عربية قوية جدا انا عملت حادثة فى رمضان واحد دخل فى العربية من ورا خبطها مرتين اول مرة معرفش يفرمل راح لبس فيا راحت عربية وراه خبطته وخبطنى تانى هو وش عربيته باظ وانا عربيتى مجرد الاكصطدام اتفك والحديد اللى ماسكه اتعوج لكن مفيش اى ضرر تانى الحمدلله لو عربية تانى كان غير شنطة على الخبطة اللى اتخبطتها ده
اللى ناوى يجيب العربية ده فعلا عربية رهيبة وشكلها كمان ملفت انا فى ناس بيوقفونى فى الشارع عشان يسالونى عليها فعلا جمدة جدا بس محتاجة شوية دعايا
وده رقمى لو حد حب يسال عن اى حاجة فيها :0165529943

وفى واحد ماسك مبيعات الفرع الرئيسى اسمه قدرى راجل كويس جدا وبيساعد