العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > مازدا MAZDA

قديم 27-06-2008, 03:14 PM
الصورة الرمزية Semsem999999
Semsem999999 Semsem999999 غير متواجد حالياً

Semsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ياجماعة أفيدوني

بص يا أستاذنا علشان متحيرش نفسك :-

إنت لو قعدت تقول مين أحسن يبقى مش هتشتري عربية خااااااااالص لأنه لايوجد سيارة يتفق عليها اثنين والكمال لله وحده

الانسر فيها عيوب والمازدا فيها عيوب والكورلا فيها عيوب والهوندا فيها عيوب بس النقطة المهه أنهي واحده فيهم عيبوها هتتماشي معاك يعني هتقدر تتكيف معاها .

هديك مثل بسيط الانسر مثلا مش عربية كاملة وعن تجربة لأنها معايا (أنا بديك مثل لا أكثر ولا أقل) وفيها عيوب بس عييوبها ديه مش مضايقاني خالص متماشي معاها ومتكيف على وضعها فاهمني ؟؟؟

المازدا عربية تحفه طبعا بس مشكلتها حاجتين :-
1- وكيلها 2- سعر إعادة بيعها
لو المشكلتين دول مش فارقين معاك هاتها

الهوندا
1- قطع غيار غاليه جدا 2- عربية واطية على الأرض (وإن كان هذا يزيد ثباتها)
لو المشكلتين دول مش فارقين معاك هاتها

التويوت كورلا الجديدة أنا ركبتها هنا في (الدوخة) مشكلتها بالنسبة ليا إنها ضيقه جدا من ورا وإن كانت منتشرة جدا هنا (وليست ياياني) بل تجميع جنوب إفريقي بس هما مش فارقه معاهم
لو المكشلة ديه مش هتضايق هاتها

الانسر الجديدة ممتازة بس سعرها غالي عيها وموتورها 1500 سي سي بس
لو مش فارق معاك هاتها

فهمت أنا عايز أوصلك إيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شوف متطلباتك إنت وأنهي عيوب مش هتفرق معاك وأنهي مميزات أنت عايزها .

قديم 28-06-2008, 02:46 AM
الصورة الرمزية SuMo
SuMo SuMo غير متواجد حالياً

مشرف قسم رياضة المحركات

SuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ياجماعة أفيدوني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة islam_galal مشاهدة المشاركة

طالما سومو قال كده لازم نصدق علي طول
:D:showme
:crazy:crazy:crazy:crazy: crazy:crazy:crazy:crazy

www.darelhasanat.jeeran.com
قديم 25-01-2009, 12:57 PM
كلابيزو كلابيزو غير متواجد حالياً

كلابيزو is on a distinguished road
افتراضي رد: عربية مناسبة للطرق و السوق في مصر

الله ينور عليك يا استاذ سمسم.....المهم انت تقدر تتكيف مع ايه؟
ارشح لك المازدا 3 وهى عربية جامدة ومشكلة اعادة البيع محلولة لأن العربية عليها طلب كبير من الشباب فى هذه الايام والرأى الاخير لك.
قديم 26-01-2009, 09:51 PM
الصورة الرمزية هيمو
هيمو هيمو غير متواجد حالياً
من انا؟: د. ابراهيم
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: السيارات

هيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عربية مناسبة للطرق و السوق في مصر

انا برشح الكورولا لأنها تملك كل الكماليات ووسائل الامان والراحه والعمليه وسعر اعاده بيعها ولو مش عاجبك التقفيل الجنوب افريقي فيه المواصفات الخليجي وغالبا بتكون تقفيلهاياباني واعتقد محدش اشتكى من الخليجي