العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 06-06-2012, 10:26 PM
ahmedashraf ahmedashraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تصميم وبرمجة الويب

ahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to behold
افتراضي رد: خدعه اللوجان السياره الوهم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa.ghobara مشاهدة المشاركة

على فكره يا استاذ اكرم الموضوع مش حوار ولا حاجه وشكرا على رد حضرتك وانا على فكره مكتبتش الموضوع ده غير لما رحت التوكيل 5 مراات فى ثلاث شهور لعيوب فى العربيه ولو حضرتك عاوز تتأكد حتلاقى على صفحه رينو على الفيس بوك انا باعت وطالب ميعاد من الصيانه وكاتب رقم شاسيه العربيه ورقم تليفونى وعلى فكره لو رجعت لموضوعاتى زى مانت قلت حتلاقينى بشكر فى العربيه لانى كنت لسه جايبها فى الاول بس بعد كده ابتدت تظهر مشاكل كتيره ابسطها كان مشكله فى دهان العربيه وكان ردهم فى التوكيل ان العربيه دى مش هاى كوليتى بس عربيه شغل واستمتع بعربيتك وبالنسبه لموضوع اناى حرقت بالعربيه فى البدايه فى على كلامعم فى التوكيل ان العربيه مش محتاجه تليين لانها متلينه وعلى فرض انى حرقت عليها فهل معنى ذلك ان مسمار غطا التيكهات يفك ؟؟؟؟؟؟؟؟
وعلى فكره انا مبحبش حد يقعد يدافع عن العربيه على طول الخط انا عارف ان العربيات كلها فيها عيوب بس توصل للدرجه دى ده كتير وبطلب منك مره تانيه تراجع صفحه رينو على الفيس وحتلاقى البوست بتاعى باسم mostafa said ghobara ورجاء بلاش اتهام لحد قبل متتأكد الاول لان بعض الظن اثم وشكرا ملحوظه على فكره من امثله على العيوب العربيه اللى معايا اوتماتيك وبانت فيها النتشه فى الفتيس وكان رد التوكيل هو الجير بوكس بتاع العربيات دى كده
معلش هدي نفسك ياباشا، أكيد أكتر حاجة تدايق الواحد إنه يلاقي مشاكل في عربيتة وهي لسه زيرو، بس أصل اليومين دول منتشر حبتين إن ناس تقعد تعيب في العربية لأغراض دعاية مضادة وكده.

معلش خليك ورا التوكيل وإن شاء الله العربية حتتظبط، والله لي قريب بيحكيلي كان معاه أكسنت أول موديل من زمان وبعد مشتراها زيرو لقاها بتسخن بشكل غير طبيعي، وبعد الكشف في التوكيل إكتشفو إن جسم الموتور مش متفتح فيه بعض مجاري مياه التبريد وتم تغيير نصف الموتور لهذا السبب، تصور بقا؟ أقصد أقولك شوف بلوة غيرك تهون عليك بلوتك.

وعلى فكرة موضوع نتشة الفتيس الأوتو مش عيب والله دي طبيعة معظم صناديق التروس الأوتوماتيك الأوروبي وده إكتشفتة بعد حوار دار بيني وبين صديق معاه سيات إبيزا أوتو سبع نقلات وفيها نفس الكلام إللى في اللوحان بالضبط، ممكن ناس متحبش الإحساس ده لاكنه مش عيب غلى الإطلاق، وكامن فيه ناس مش حساه أو مركزه معاه زيي وزي ناس كتير خصوصا إن نفس الفتيس موجود في اللوجان mcv ومحدش إشتكى منه.

يارب تطمنا قريب إن مشكلتك إتحلت.
قديم 07-06-2012, 12:44 PM
akram87 akram87 غير متواجد حالياً

akram87 has a spectacular aura aboutakram87 has a spectacular aura about
افتراضي رد: خدعه اللوجان السياره الوهم

باشا أنا اسف لو ظلمتك وياريت تورينا الصور عشان تفيدنا ......ونفوق من الوهم احنا كمان