العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > BMW

BMW رغم ما تعرضت له الشركة من ازمات كثيره اخرها ازمة شرائها لروفر الانجليزية الا انها مازالت تؤكد على ريادتها فلسلفتها الخاصة فى سيارتها التى تجمع بين الجمال متعة الاداء اشترت حقوق رولز رويس الانجليزية بالاضافة الى مينى ومن اشهر سيارتها BMW X5 X3 M6 M5 7 series - 5 series - 3 series

قديم 04-09-2011, 12:16 PM
dandana_2000 dandana_2000 غير متواجد حالياً

dandana_2000 will become famous soon enough
افتراضي مشكلة فى 316 موديل 2006 ارجو المساعده

انا معايا عربية 316 ه موديل 2006 اخر السنة ( مانويل ) اللى هو الشكل الجديد و كنت عملت بيها حاجثة قبل رمضان و ودتها اتصلحت و تمام بس دلوقتى مش بدور خالص و كل ما تتحط على جهاز كشف الاعطال يطلع رسالة immobilizer control error و عرفت ان ده مشكلة فى شفرة الريموت بتاع العربية رحت كشفت على الريموت طلع سليم , العربية بعد الحادثة كانت بدور و تمام و انا سقتها علشان اوديها من مكان الحادثة للجراج و بعد كدا علشان اوديها للناس اللى كانوا بيغيروا الحاجات اللى باظت من الحادثة و بس , الكلام ده يعنى ان العربية مشيت بعد الحادثة 3 مرات بس بعد كدا مش عايزة تدور , و انا كشقت على الريموت عن الناس اللى بتفك شفرات المفاتيح , بيحطوا المفتاح و بيقرا منه رقم شاسيه العربية و بالتالى المفتاح شغال بس لو سمحتوا يا جماعة لو حد يعرف حل للمشكلة ديه يرد عليا ضرورى احسن العربية واقفة و عاملة زى القتيلة
قديم 07-09-2011, 05:30 AM
abdulkhaleq abdulkhaleq غير متواجد حالياً

abdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really nice
افتراضي رد: مشكلة فى 316 موديل 2006 ارجو المساعده

هي فعلا يا الريموت اللي في المفتاح
يا الكنترول نفسه ممكن يكون عايز اعادة برمجه
انت جربت التوكيل ؟
قديم 07-09-2011, 10:43 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة فى 316 موديل 2006 ارجو المساعده

و لو المفتاح و الريموت سولام يبقى ممكن شريحة الامبولايزر الى فى الماتور من الحادثة حصلها حاجة بس مبانتش الى بعد ما العربية مشيت و اتهزت و الله اعلم

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا