العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 16-06-2011, 03:57 PM
الصورة الرمزية shamly
shamly shamly غير متواجد حالياً
من انا؟: مش بحب اتكلم عن نفسي
التخصص العملى: موظف حكومي
هواياتي: السيارات

shamly will become famous soon enough
افتراضي مشكله في زرار تشغيل التكيف

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخوانى اريد المساعده معي سياره نيسان 2010 اشترتها من شهر وفي عيب ظهر عايز اعرف سببه وازاي احل المشكله دي
زرار التكيف لايعمل على الوحده 1 و 2 و 3 ولكن يعمل على الوحده 4 فقط مع انه كان شغال معايا تمام وفجأه فصل على اول 3 وحدات وشغال على الرابع فقط وكنت عايز اعرف منكم ماهي الطريقه المثلى لتشغيل التكيف داخل وخارج المدينه وشكرا جزيلا لكم والسلام عليكم ..
قديم 16-06-2011, 05:03 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكله في زرار تشغيل التكيف

العربيه مستعمله ؟
المشكله كده في زرار التكيف بتاع سرعات المروحه وبكده لازم يتغير فالتوكيل لو العربيه فالضمان كلمهم بس لازم تغيره
قديم 17-06-2011, 11:18 AM
الصورة الرمزية shamly
shamly shamly غير متواجد حالياً
من انا؟: مش بحب اتكلم عن نفسي
التخصص العملى: موظف حكومي
هواياتي: السيارات

shamly will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hyundai2005 مشاهدة المشاركة

العربيه مستعمله ؟
المشكله كده في زرار التكيف بتاع سرعات المروحه وبكده لازم يتغير فالتوكيل لو العربيه فالضمان كلمهم بس لازم تغيره
اولا شكرا جدا على رد حضرتك
ثانيا العربيه شاريها مستعمله من شهر واحد بس وكان العداد عامل 16000ك بس الزرار كان شغال طبيعي جدا لحد ما فصل على التلات وحدات الاولى وشغال حاليا على السرعه 4 فقط ولو كان زرار التكييف هو العطلان بيشتغل ازاي على السرعه 4 بس؟؟؟
قديم 17-06-2011, 12:16 PM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shamly مشاهدة المشاركة

اولا شكرا جدا على رد حضرتك
ثانيا العربيه شاريها مستعمله من شهر واحد بس وكان العداد عامل 16000ك بس الزرار كان شغال طبيعي جدا لحد ما فصل على التلات وحدات الاولى وشغال حاليا على السرعه 4 فقط ولو كان زرار التكييف هو العطلان بيشتغل ازاي على السرعه 4 بس؟؟؟
يا استاذى الفاضل ممكن الزورار يعلق على سرعه وحده بس ولو كده جرب تغير لوحه التكييف فى التابلوه تجربه وشوف عن اى حد بتاع تكييف .

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

قديم 17-06-2011, 03:35 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

زرار التكيف فالعربيات الجديده بتكون الكتروني يعني كل سرعه مختلفه ومنفصله عن الاخري وليها خط كهرباء واحد يعمي ممكن سرعه تفصل او اتنين بفصلوا عادي خالص