العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 11-10-2009, 08:30 PM
الصورة الرمزية flashfox
flashfox flashfox غير متواجد حالياً
من انا؟: fox

flashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of light
افتراضي رد: كل اللي نفسه في حاجة عن اللوجان يدخل هنا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mokhtar872000 مشاهدة المشاركة

سؤال تانى بالنسبه للبنزين المستخدم فى اللوجان انا بحط 92 وفى الاول كنت فولت 90 بس غطاء التنك مكتوب عليه اوكتان 91 , 95

اولا شكرا لمروكم الكريم احب ارد علي حضرتك يا استاذ مختار انها بتقبل ال90 بس لو حسيت بتقل في السحب بلاش منه احسن ولو حضرتك تتاكد من التوكيل ياريت تفيدنا
قديم 11-10-2009, 08:33 PM
الصورة الرمزية flashfox

flashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of light

شكرا ليك ياباشا على الموضوع الجميل ده احنا برضه لسه جايبين اللوجان هاف اوبشن من حوالى شهرين وعامله 1500 كم
دلوقتى انا عايز اعرف بالنسبه للصيانه هل فيه صيانه 1000 كم وتغيير زيت ولا اول صيانه هى ال5000 كم بس واوال مره اسمع عن صيانه ال3000 كم دى
واسعار الصيانه ايه يعنى مثلا صيانه ال 5000 حضرتك بتقول مابيدفعونيش مليم ولا حتى تمن الزيت ولا تقصد المصنعيات ؟؟
طب انا دلوقتى عديت ال1000 وعامل 1500 كم هل لازم اغير زيت دلوقتى ولا استنى صيانه ال 5000 ؟؟

لان اخويا اللى كان اشترى العربيه وخلص كل حاجه فيها وبعدين سافر ولما سالته على الصيانه قاللى انهم قالوله اول حاجه ال5000 كم ياريا تفيدنى ياباشا
بص بص انت لو حاسس بحاجة فيها او هي محتاجة صيانة روح ومترددش وبخصوص الصيانة هم تقريبا بيخدوا حق الزيت بس
قديم 11-10-2009, 08:47 PM
الصورة الرمزية flashfox

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forensic2000 مشاهدة المشاركة

شكرا مجهود جميل منك
العربية الفاضية منها اللي هي بـ 56 ألف دي فيها كاسيت ؟
لا مافيهاش ولاعة حتي ولا باور سترينج
قديم 11-10-2009, 11:32 PM
الصورة الرمزية flashfox

وانا بقدم شكر خااااااااااااص جدا جدا جدا للاستاذ نادر نبيل واللي من غيره مكنتش عرفت اجيب للوجان صور
قديم 12-10-2009, 03:28 AM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute

شكرا ليك ياباشا على الموضوع الجميل ده احنا برضه لسه جايبين اللوجان هاف اوبشن من حوالى شهرين وعامله 1500 كم
دلوقتى انا عايز اعرف بالنسبه للصيانه هل فيه صيانه 1000 كم وتغيير زيت ولا اول صيانه هى ال5000 كم بس واوال مره اسمع عن صيانه ال3000 كم دى
واسعار الصيانه ايه يعنى مثلا صيانه ال 5000 حضرتك بتقول مابيدفعونيش مليم ولا حتى تمن الزيت ولا تقصد المصنعيات ؟؟
طب انا دلوقتى عديت ال1000 وعامل 1500 كم هل لازم اغير زيت دلوقتى ولا استنى صيانه ال 5000 ؟؟

لان اخويا اللى كان اشترى العربيه وخلص كل حاجه فيها وبعدين سافر ولما سالته على الصيانه قاللى انهم قالوله اول حاجه ال5000 كم ياريا تفيدنى ياباشا
1- مافيش صيانة 1000
2- اول صيانة صيانة 5000 مجانا
3- لا يوجد بها اى تغيير للزيت
4- اول تغيير للزيت بيكون فى صيانة 10000
5- التوكيل بيقول ان مش لازم تغير الزيت فى صيانة 5000 لو عايز تغيره اشترى زيت وغيره

الكلمات الدليلية
2010, 323, 504, للرينو, لانوس, مسلم, مصر, أوتوماتيك, موتور, مقارنة, مقاس, اللوجان, التو, البنزين, البطاقة, الي, الجي, الجيل الجديد, السرعة, رينو لوجان, مراكز خدمة وصيانة سيارات