العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > الصينى العام

الصينى العام الصين هى احدث صانعى السيارات فى العالم حيث بدأت فعلياً فى عام 1998 الا ان تعداد الصين والنمو الاقتصادى السريع جعل من الصين واحدة من اكبر الاسواق العالمية مما جعل الشركات العالمية تتهافت على تصنيع سياراتها فى الصين بينما تسعى الصين لغزو العالم بمنتجاتها المحلية اهم الشركات : هايما - ليفان - فاو - جاك - شانا بينى - شيرى و اسبيرانزا - جيلى - ايديا Zotye - FOTON - CHERY - Brilliance - Great Wall - Geely - FAW - Lifan - BYD - SPERANZA

قديم 05-11-2012, 03:08 PM
الصورة الرمزية عصام الجارحي
عصام الجارحي عصام الجارحي غير متواجد حالياً

عصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant future
افتراضي رد: عفريت صيني كل يوم يطلع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

يعنى دة اللى حضرتك توصلتلة من مواضيعك اللى هى

سؤال:هل اسبيرانزا a620 عربيه تستحق ولا اي كلام

محتار جدا بين الجالينا 2007 و اسبيرانزا a620موديل 2007
يعني الواحد لما يروح المعرض يسالوه
عايزها بشاسية ولا من غير شاسية...ههههههههه

عندما يقولون عنك انك علماني ولا تريد شرع الله ويكفرونك ثم تكشف الحقائق ونجدهم كانوا يناصرونك فاما انهم ناصروا هذه الصفات فيك واعتنقوها معك او انهم يحاولون تشوية صورتك امام الشعب
فانت اما ان تكون ظالما او مظلوما انما هم ففي الحالتين ظالمين

تحياتي لهذا المناضل العظيم

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
قديم 05-11-2012, 09:48 PM
الصورة الرمزية جمال عبدة
جمال عبدة جمال عبدة غير متواجد حالياً
من انا؟: ض.قوات مسلحة بالمعاش
هواياتي: السيارات .مجال الكومبيوتر

جمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام الجارحي مشاهدة المشاركة

اؤيد كلام حضرتك تماما
مع تحفظي علي بعض الالفاظ يا ريت لو فيه امكانية تعديلها يكون افضل
تحياتي لك
شكرا عصام باشا علي المرور لكن انا لم اسب شخص بعينة او شتمت حد لاحظ انا قلت تقفيل زبالة ودة كلنا عارفين الكلام دة بيحصل فانا حريص اني لا اشتم ف مشاركة احتراما للمنتدي المحترم الي احنا فية لان كل الموجودين ناس محترمة وزوق واعتذرلك كشخصك لو ماعتبرتة سب --تحياتي
قديم 06-11-2012, 04:34 PM
الصورة الرمزية عصام الجارحي
عصام الجارحي عصام الجارحي غير متواجد حالياً

عصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جمال عبدة مشاهدة المشاركة

شكرا عصام باشا علي المرور لكن انا لم اسب شخص بعينة او شتمت حد لاحظ انا قلت تقفيل زبالة ودة كلنا عارفين الكلام دة بيحصل فانا حريص اني لا اشتم ف مشاركة احتراما للمنتدي المحترم الي احنا فية لان كل الموجودين ناس محترمة وزوق واعتذرلك كشخصك لو ماعتبرتة سب --تحياتي
لالا اخي الكريم انا اللي اسف لاني مقدرتش اوصلك المعلومة انا لم اقصد انك شتمت احد
انا اتحدث علي الالفاظ نفسها لان واضح ان حضرتك من الكثيرين المحترمين
فلا يجب ان شخص محترم مثلك يزكر ( اوسخ -يوسخ - زبالة) وممكن تستعيض عنها بكلمات اقل حدة زي مش نظيف مش كويس يعني.....
وانا احترمتك الان اكثر بعد هذه الكلمات وان كان الاعتزار واجب علي لاني لم استطع ايصال المعني المناسب
تحياتي لك

عندما يقولون عنك انك علماني ولا تريد شرع الله ويكفرونك ثم تكشف الحقائق ونجدهم كانوا يناصرونك فاما انهم ناصروا هذه الصفات فيك واعتنقوها معك او انهم يحاولون تشوية صورتك امام الشعب
فانت اما ان تكون ظالما او مظلوما انما هم ففي الحالتين ظالمين

تحياتي لهذا المناضل العظيم

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
قديم 09-11-2012, 09:44 PM
الصورة الرمزية جمال عبدة
جمال عبدة جمال عبدة غير متواجد حالياً
من انا؟: ض.قوات مسلحة بالمعاش
هواياتي: السيارات .مجال الكومبيوتر

جمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to allجمال عبدة is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام الجارحي مشاهدة المشاركة

لالا اخي الكريم انا اللي اسف لاني مقدرتش اوصلك المعلومة انا لم اقصد انك شتمت احد
انا اتحدث علي الالفاظ نفسها لان واضح ان حضرتك من الكثيرين المحترمين
فلا يجب ان شخص محترم مثلك يزكر ( اوسخ -يوسخ - زبالة) وممكن تستعيض عنها بكلمات اقل حدة زي مش نظيف مش كويس يعني.....
وانا احترمتك الان اكثر بعد هذه الكلمات وان كان الاعتزار واجب علي لاني لم استطع ايصال المعني المناسب
تحياتي لك
لاياأستاذتا لا اعتذار ولا حاجة بس للاسف من كتر ماقرات عن التوكيلات وصيانتهم وانا بقالي شهرين او اكثر عايز اشتري وخايف من كتر الشكاوي وخلافة من التوكيلات كهرهتهم قبل مااتعامل معهم ونفثت عن نفسي شوية هههههه تحياتي لحضرتك وانا اسف اني مفهمتش مغزي كلامك بجد مع حار تحياتي لحضرتك
قديم 11-11-2012, 03:39 AM
د/محمود عبدالمقصود د/محمود عبدالمقصود غير متواجد حالياً
من انا؟: د/ محمود رجب .... عاشق للسيارات الامريكيه gmc ford chevy و ليست الكوريه التي تدعي الامريكيه

د/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to beholdد/محمود عبدالمقصود is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

يعنى دة اللى حضرتك توصلتلة من مواضيعك اللى هى

سؤال:هل اسبيرانزا a620 عربيه تستحق ولا اي كلام

محتار جدا بين الجالينا 2007 و اسبيرانزا a620موديل 2007
انا قلت بدون شاسيه تقريباو ليس انها بدون شاسيه لأن طبعا مفيش حاجه اسمها عربيه بدون شاسيه لكن انا بعتب على الاعضاء mr_astra و العضو osa92003 و العضو عصام الجارحي على اتخاذهم هذا الرد الاستهزائي و لكن ربما لم ينتبهوا لكلمة تقريبا الله العالم بالنيات