العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 11-08-2011, 09:43 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: موضوع مهم بالصور عن تجربة ليا لدورة التبريد ونقص المياه عشان الكل يستفاد من اللى حصلى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hima elgmal مشاهدة المشاركة

باذن الله الميه مش هتنقص تانى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

شكرا على الموضوع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teto2007 مشاهدة المشاركة

شكرا وان شاء الله المية مش ها تنقص

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedtuning مشاهدة المشاركة

بجد موضوع وافي جدا ياريت كله ياخد باله من الموضوع ده
اشكركم جدا ونفسى الفايدة تعم لاننا اخوات هنا وبارك الله فيكم جميعا ورمضان كريم
قديم 11-08-2011, 09:47 PM
الصورة الرمزية سالم سلامه
سالم سلامه سالم سلامه غير متواجد حالياً

سالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond repute
افتراضي رد: موضوع مهم بالصور عن تجربة ليا لدورة التبريد ونقص المياه عشان الكل يستفاد من اللى حصلى

شكرا ياباشا
قديم 11-08-2011, 10:19 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

شكرا ليك يا غالى على نقل التجربة ..

بس على فكره الموضوع مكنش مستاهل توكيل خالص زى ما قلتلك قبل كده .. لان الموضوع زى ما حضرتك شفت بسيط جدا الحمد لله ...

وانا كنت قلت لحضرتك فى الموضوع الاول انك تقف فى مكان هادئ وتحاول تدور على اى تسريب او تنفيس .. وسبحان الله المطب جالك علشان تكتشف التسريب ههههههه

عموما الحمد لله على سلامة العربية وباذن الله الميه مش هتنقص معاك تانى ....

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 11-08-2011, 11:00 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سالم سلامه مشاهدة المشاركة

شكرا ياباشا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

شكرا ليك يا غالى على نقل التجربة ..

بس على فكره الموضوع مكنش مستاهل توكيل خالص زى ما قلتلك قبل كده .. لان الموضوع زى ما حضرتك شفت بسيط جدا الحمد لله ...

وانا كنت قلت لحضرتك فى الموضوع الاول انك تقف فى مكان هادئ وتحاول تدور على اى تسريب او تنفيس .. وسبحان الله المطب جالك علشان تكتشف التسريب ههههههه

عموما الحمد لله على سلامة العربية وباذن الله الميه مش هتنقص معاك تانى ....
اشكرك يا استاذ سالم وبارك الله فيك
حسام باشا المشكلة انى مبروحش التوكيل الا فى الضرورة يعنى انا سالت على الكوعة والخراطيم برة الاول قطعوا حوالى 320 جنية وقول 20 جنية مكانيكا وجركن 60 مية يبقى 400 جنية
بص بقى لحاجة الراجل جابلى الخراطيم ودا انا اتعاملت معاة كتير فى الغيار وكدة جاب الخرطوم من شوال خراطيم كدة اسااسا الخرطوم طالع مطبق قلت عادى امسك بقى الكوعة كانك شايل طوبة تقيلة جدا حوالى 1.5 الى 2 كيلو جة فى تخيلى انها حديد مش المونيوم وانت عارف لو طلعت حديد اية اللى هيحصل هههههه تانى يوم هلمها برادة صدا من الارض خفت الصراحة ورحت التوكيل الموضوع دا كلة فى عشر دقايق مش ايام ههههه رحت وشوفت الخامة بصراحة بدون شكر فى التوكيل لانة غالى برضة وساعات بيبوظ حاجات زى الريداتير اللى ياريتنى ما فكيتة
تبعا لنصائح التوكيل
المهم الكوعة هناك خفيفة زى اللى طالعة بالظبط نفس الوزن والخرطوم صراحة مشفتش فرق واضح بين الاتنين ممكن يكون فية فرق الخامات بس معرفش عشان مقولش حاجة مش متاكد منها والحمد لله على كل شئ انا بس اللى شاغلنى عايز المية مستواها يثبت عشان اطمن على الريداتير ورمضان كريم
قديم 11-08-2011, 11:40 PM
nadenono nadenono غير متواجد حالياً

nadenono is a jewel in the roughnadenono is a jewel in the roughnadenono is a jewel in the roughnadenono is a jewel in the rough

ماتخافش يا باشا حتى لو الرادياتير فيه حاجة إطلع على عطية بتاع الرادياتير في المدينة الصناعية المدخل الكبير أول واحد على اليمين و كل حاجة حاتتظبط معاك و بدون خسارة المية اللي في الرادياتير و بالمرة ينضفلك الدورة تنضيف كامل علشان لو كان الملح مترسب في المحرك و ده كله حايتكلف 40 جنيه و ربنا يحميهالك