العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع > مطلوب شراء

مطلوب شراء اذا كنت تبحث عن سيارة مستعملة فى مصر ضع طلب شراء سيارة مستعملة هنا

قديم 13-05-2014, 04:48 PM
ahmedelsahhar ahmedelsahhar غير متواجد حالياً

ahmedelsahhar will become famous soon enough
افتراضي رد: mr_astra طالب عربية تيجو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

اة فى حاجة تانى
عربية جالينا الفئة الوسط ماشية 24 الف كم
مع صديقى
ممكن اخدها منه بـ 75 الف
عربية مفهاش خربوش من برة
اية رايك يا استاذ هشام
انا رائى النيو تيجو افضل من الجالينا وبالله التوفيق
قديم 14-05-2014, 10:30 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

فعلا التيجو كدة هاتكون غالية اوى
النيو منها بـ 118 يعنى الفرق مش كبير

بس غريبة ان رايك فى الجالينا كدة
انا بشوف ان خامات الصالون معقولة جدا ومهما كان موديلها تلاقى فرش الابواب زى ما هو عكس الـ سبرانزا 620 معظم الموديلات تلاقى الفرش متبهدل ومنتش
كمان الجالينا عفشتها مميزة اوى وعلى اد وزنها وحجمها الا انها رشيقة جدا وبتعرف تعمل مناورات
انا بصراحة فى حيرة .....احساس قلما ما ينتابنى
محتاج راى اخواتى جداااااااااااا

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 14-05-2014, 12:17 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

فعلا التيجو كدة هاتكون غالية اوى
النيو منها بـ 118 يعنى الفرق مش كبير

بس غريبة ان رايك فى الجالينا كدة
انا بشوف ان خامات الصالون معقولة جدا ومهما كان موديلها تلاقى فرش الابواب زى ما هو عكس الـ سبرانزا 620 معظم الموديلات تلاقى الفرش متبهدل ومنتش
كمان الجالينا عفشتها مميزة اوى وعلى اد وزنها وحجمها الا انها رشيقة جدا وبتعرف تعمل مناورات
انا بصراحة فى حيرة .....احساس قلما ما ينتابنى
محتاج راى اخواتى جداااااااااااا
اصل انا ركبت الجالينا والa620 كتير لانها كانت بتعجبنى بشكلها يعنى مثلا كنت مره فى المصريه للسيارات بس من زمان من حوالى سنتين وكان فيه واحده داخل المعرض بس استعمال حوالى 1000 كيلو بسسس وفى واحد كان عايز يشتريها بس مرضوش ان هو يخليه يدخل داخل السياره وعمل معاهم خناقه ازاى يشترى عربيه من غير مايركبها وبعد ماشفت من الزجاج بتاع العربيه مش عايزين يدخلوه ليه شفت داخل العربيه الاتى (التابلوه اجزاء فيه متخربشه وده يدل ان خامات التابلوه رديئه جدا ومش هتعمر مع الوقت - الغطاء بتاع عصاية الفتيس واقع على ارضيه السياره وده يدل على ان تقفيلها مش حلو - الدركسيون لو شفته كان عربيه ماشيه من 100000 كيلو - الفرش بتاع العربيه جلد رديئ جداا وحتت كتير فيه لونها اسود مع ان لونه بيج بس دى مقدور عليها لانك ممكن تجيب فرش جديد فا مش مشكله دى - الطفايه مكسوره ) وتشوف العربيه من الخارج ما شاء الله مفهاش خربوش وشياكه وتقول عليها افخم من الباسات سعتها ده كده الى انا شفته من غير ماركب العربيه كمان وانا شفت للبيع ناس كتير بتقول ان فيها مشاكل فى الكهرباء وببص على صور السياره كلها حجات ملخلعه جوها وحجات مكسور وممكن كللل ده ميكنش مهم بس المهم ان العربيه دى ورق يعنى لا قدر الله اى حادثه قويه خبطت فيها تكون علبه سردين وكل ده لما انا شفت اختبارات الامان بتعتها وبعد مامنوعها ان العربيه ده تتباع بالخارج لانهم بالخارج بيخافوا على الشعب بتعهم اما فى مصر فارمى اى عربيه وبيعها عشان الشركات تكسب ومش مشكله حياة الانسان الى راكب بداخل العربيه دى بس برضه شهاده حق البرليانس بعد ماصبحت حاليا تبع البافاريا اصبحت سياره خرافه والدليل على كده الv5 الى فعلا دى لو تقدر تجيبها مش هتندم لان حتى الان لا يوجد احد اشتكى منها بخلاف الجالينا وانا ركبتها كتير وبتكبر فى نظرى كل مره وصاجها تقيل جدا وهيبان اكتر لو فتحت الكابوت يعنى ما شاء الله فعلا وهى حاليا اصبحت غاليه ودى المشكله

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 14-05-2014, 12:23 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

انا معرفش حضرتك كنت بتكمل كلامك على الـ 620 ولا الجالينا
لكن الجالينا من بعد 2008 طورو العربية وبقى ليها اختبار تصادم غير القديم خالص
الـ V5 مع واحد صحبى شاريها زيرو غير اربع علب دركسيون على حساب البافاريا لان فيها مشكلة فى التصنيع
غير كدة وهى فى البافاريا خبطوها ....صحيح رشوها على حسابهم لكن العربية بقى فيها معجون
الـ 620 فعلا خامات الصالون مش كويسة
لكن انا بقول ان الجالينا خامتها اعتقد معقولة
اية رايك

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 14-05-2014, 01:06 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

انا معرفش حضرتك كنت بتكمل كلامك على الـ 620 ولا الجالينا
لكن الجالينا من بعد 2008 طورو العربية وبقى ليها اختبار تصادم غير القديم خالص
الـ V5 مع واحد صحبى شاريها زيرو غير اربع علب دركسيون على حساب البافاريا لان فيها مشكلة فى التصنيع
غير كدة وهى فى البافاريا خبطوها ....صحيح رشوها على حسابهم لكن العربية بقى فيها معجون
الـ 620 فعلا خامات الصالون مش كويسة
لكن انا بقول ان الجالينا خامتها اعتقد معقولة
اية رايك
لا انا كان كلامى على الجالينا وانا سمعت برضه الجزء الى حضرتك ذكرته بخصوص من بعد 2008 ده بس الصراحه انا مقتنعتش بيه اوى حتى لو اصبحت اقوى شويه على العموم المفروض الى يركبها يكون خفيف جدا ويخاف جدا على عربيه ( ده لو مكنش فيه عيوب تصنيع واشك فى هذا ) يعنى لو هتشتريها مستعمل صعبه شويه لان حضرتك مثلا متعرفش صاحبها كان بيستعملها ازاى وعمل فيها ايه ورغم كل ده برضه التيجو احلى وبخصوص الV5 ده اول عيب اسمعه عنها وزعلنى لاننا كنا ناويين نغير من الفولكس سوران الى معانا الى الV5 وكان اخيار صعب لان من المانى الى صينى بس بعد فحص جامد ودقيق ووقفنا ناس وسألناهم على العربيه واخبارها معاهم ايه ومبسوطين منها ومفهاش مشاكل وخصوصا برضه انها اصبحت تبع البافاريا

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/