العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > نوبيرا

نوبيرا

قديم 10-03-2011, 07:46 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute
افتراضي الاوتوماتيك لبسني في الحيط

اعزائي واصحابي اعضاء المنتدي الكرام
انا اشتريت نوبيرا مو 2003 من حوالي اسبوعين والحمد لله والعربية كانت زي الفلين مش فل واحد والعربية بصراحة كل ال يشوفها يشكر فيها جدا لاكن ما حدث اليوم مأساه محيراني ومزعلاني وقدر الله وما شاء فعل
سمعت صوت غريب زي صوت كركره بيجي لما اضغط علي دواسة البنزين وطبعا الصوت مستمر طوال ما انا ضاغط المهم الصوت ده قلقني جدا جدا جدا
فرحت لمحمد هاشم الميكانيكي ال في بين السرايات وطلع جرب معايا العربية صدمني وقالي ان العربية جابت فتيس بصراحة مقتنعتش بكلامه
رحت لواحد بتاع فتيسات طلع جرب العربية قالي الفتيس فيه حاجة اسمها المجموعة الشمسية دي عاوزة تتغير اما بالنسبة للكركرة فدي من قلب الفتيس
بس المشكلة يا جماعه ان العربية بتسحب معايا اه الغيار كاتن بيأخر وظبته من سلك الكيك داون لاكن العربية سحبها معايا انا بقول انه عادي جدا
قلولي الحل ايه دلوقتي اجيب فتيس جديد ولا اجيب اخر الفتيس ال في العربية وبعد كده اجيب واحد استيراد ولا اعمل ايه

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم
قديم 10-03-2011, 07:47 PM

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute
افتراضي الفتيس الاوتوماتيك لبسني في الحيط

اعزائي واصحابي اعضاء المنتدي الكرام
انا اشتريت نوبيرا مو 2003 من حوالي اسبوعين والحمد لله والعربية كانت زي الفلين مش فل واحد والعربية بصراحة كل ال يشوفها يشكر فيها جدا لاكن ما حدث اليوم مأساه محيراني ومزعلاني وقدر الله وما شاء فعل
سمعت صوت غريب زي صوت كركره بيجي لما اضغط علي دواسة البنزين وطبعا الصوت مستمر طوال ما انا ضاغط المهم الصوت ده قلقني جدا جدا جدا
فرحت لمحمد هاشم الميكانيكي ال في بين السرايات وطلع جرب معايا العربية صدمني وقالي ان العربية جابت فتيس بصراحة مقتنعتش بكلامه
رحت لواحد بتاع فتيسات طلع جرب العربية قالي الفتيس فيه حاجة اسمها المجموعة الشمسية دي عاوزة تتغير اما بالنسبة للكركرة فدي من قلب الفتيس
بس المشكلة يا جماعه ان العربية بتسحب معايا اه الغيار كاتن بيأخر وظبته من سلك الكيك داون لاكن العربية سحبها معايا انا بقول انه عادي جدا
قلولي الحل ايه دلوقتي اجيب فتيس جديد ولا اجيب اخر الفتيس ال في العربية وبعد كده اجيب واحد استيراد ولا اعمل ايه

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم
قديم 10-03-2011, 07:51 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الاوتوماتيك لبسني في الحيط

اعتقد ان المشكله ان شاء الله تتحل ومفيش مشاكل باذن الله تعالى بس تروح لحد كويس
قديم 10-03-2011, 08:07 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

اعتقد ان المشكله ان شاء الله تتحل ومفيش مشاكل باذن الله تعالى بس تروح لحد كويس
اروح لمين طيب يكون ممتاز في حاجة زي دي

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم
قديم 10-03-2011, 08:22 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

انا اسف جدا انا من مدة برة مصر ومعنديش فكرة مين اللى مسمع وسمعتة كويسة بس اعتقد فى ناس كويسة وبتفهم فى الحاجات دى لان دى من مشاكل النوابيرا المعهودة والمنتشرة فى مصر فان شاء الله حتلاقى ناس فاهمة للعربية والمشكله دى بالتحديد ومفيش حاجة اسمها الصندوق باظ حيتصلح ان شاء الله انا فى الشركة اللى انا فيها كنت فى الاول فى قسم السيارات كان عندنا شوية سواقين بهايم بيكسروا صناديق التروس وكانت بتتصلح واحسن من الاول كمان كل حاجة بتتصلح اهم حاجة يا اخى العزيز انك تخلى بالك وانت بتشترى قطع الغيار سواء اكان تروس او اى قطع انها تكون ذات مصدر ومورد مضمون والضامن ربنا
معلش انا سيبت شغل الميكانيك ونسيت حتى الاسباب المتوقعة فمش قادر اساعدك بس هى ممكن فعلا تكون التروس الكوكبية