العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 27-11-2010, 11:35 PM
driv3r driv3r غير متواجد حالياً

driv3r has a spectacular aura aboutdriv3r has a spectacular aura about
عاجل هتجنن يابنى ادمين حد يدينى الحل

بسم الله الرحمن الرحيم
بصوا بقى انا عندى مشكله عويصه فى الكار بتاعتى بخصوص التبريد
اولا العربيه لانسر بطه 92
ثانيا كنت غيرت الريداتير ببتاع كرستاله وبعدين الساعه اللى كانت فيه مكنش ينفع تركب عندى فاجبت ساعه استيراد المهم باظت والمراوح معدتش بتلف بعدها باسبوع كده الميكانيكى بتاع قالى هانشيل الترموستات ونجيب ساعه جديده المهم جبت ساعه تانيه استيرا فضله شغاله كويس وكله تمام بتاع اسبوعين كده وقامت بايظه
روحت جبت واحده تانيه جديده مش استيراد بتاعت ماكوه شهر ومع السلامه
ودلوقتى عاوز اجيب واحده بس خايف تبوظ
ابوس ايديكم اللى عنده فكره بالموضوع ده او قابله حوار زى كده يقولى اعمل ايه لانى بصراحه كرهت نفسى وكرهت العربيه وكرهت مصر كلها

قديم 28-11-2010, 12:26 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هتجنن يابنى ادمين حد يدينى الحل

اكيد بدام كل مرة بتبوظ يبقى العيب مش منها اكيد فى حاجة تانية فى الكهرباء مش مظبوطة هى اللى بتتسبب فى بوظنها بسرعة كده وده محتاجة كهربائى شاطر وصبر منك لحد ما تلاقى العيب الاساسى

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 28-11-2010, 02:21 AM
hatommy hatommy غير متواجد حالياً
من انا؟: انا مين ؟
التخصص العملى: شركة إركن
هواياتي: ع ر ب ي ا ت

hatommy will become famous soon enough

بعد السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ما تشوف او خلي الميكانيكي يشوف درجة الحرارة الي مكتوبة عالساعات الي بتجيبها يمكن تكون درجة حراره قليله مثلا فمش بتتحمل درجة حرارة الميه لان الإستيراد وبعض الجديد بيكون مش موصفات شرق اوسطية و الاحسن في الحجات دي تجيب خليجي وربن يهديك للفي الصلاح و تلاقي العيب
قديم 28-11-2010, 12:36 PM
driv3r driv3r غير متواجد حالياً

driv3r has a spectacular aura aboutdriv3r has a spectacular aura about

طيب انا عاوز اعرف يا جماعه الترموستات اللى بيبقى فى كوعه الميه بيبقى له علاقه بعمليه التبريد دى ولا ايه وظيفته وانا شايله من المكنه حاليا فهل ممكن هوه اللى بيبوظ الساعه ؟
قديم 28-11-2010, 11:54 PM
khaled khaled khaled khaled غير متواجد حالياً

khaled khaled is on a distinguished road

بسم الله الرحمن الرحيم
أخى الكريم اول شي العربيه دلوقتي بتسخن او لا
الثرموثتات الي انت شيلته أكيد له لازمه ياريت ترجعه ثاني بس افحصه الاول هو كويس ولا لا وعلي فكره هو فايدته فصل المياه بحيث يكون فيه جزء من المياه حار وجزء بارد ويفتح عند درجة حرارة معينه ليعدل درجة حرارة العربيه عموما ،،،
أما عن الساعه انا اشوف انك تقدر تركب الساعه القديمه الي كانت مظبوطه عليها العربيه
وذلك بتركيب جلبه علي الرداتير نفس سن ساعة الزيت وده امر سهل جدا عند الخراط وعلي العموم هذا الحل الامثل في حالتك ما دام كانت العربيه مظبوطه علي ساعة الزيت القديمه الثرموثتات وبصراحه اشوف انك تغير الميكانيكي ،،،