العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو فلوانس Fluence

رينو فلوانس Fluence Renault Fluence 2009—present The Renault Fluence is a compact mid-size sedan produced by the French automaker Renault. This built at the Oyak-Renault plant in Bursa, Turkey and Santa Isabel factory, in Cordoba, Argentina for Latin America.

قديم 03-08-2012, 03:49 PM
mohamed1979 mohamed1979 غير متواجد حالياً

mohamed1979 has a spectacular aura aboutmohamed1979 has a spectacular aura aboutmohamed1979 has a spectacular aura about
افتراضي رد: كورولا2012 ولا فلوينس2012

نفسى اعرف الناس لما بتقول ان قطع غيار التويوتا ارخص من الرينو بتكون هى عارفه بتقول ايه و لا هو كلام و خلاص
قطع غيار التويوتا مش رخيصه و لا حاجه و يمكن تكون اغلى من الرينو
اعرفوا اسعار قطع الغيار فى التوكيل للعربيتين و شفوا مين ارخص

الشيء الوحيد الى ممكن يخليك تفكر فى التويوتا هو اعاده البيع فقط لاغير
و دى كمان مش نقطه تفوق و لا حاجه فى الوقت الحاضر الفلونس دلوقتى ليها سمعتها و مش بالخساره الكبيره عن اعاده البيع
انما الرينو الفلوانس للناس الى بتفهم سواقه يعنى ايه
نفسى الناس تفهم يعنى ايه عربيه بتخاف عليك
و بالتوفيق

قديم 03-08-2012, 04:08 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed1979 مشاهدة المشاركة

نفسى اعرف الناس لما بتقول ان قطع غيار التويوتا ارخص من الرينو بتكون هى عارفه بتقول ايه و لا هو كلام و خلاص
قطع غيار التويوتا مش رخيصه و لا حاجه و يمكن تكون اغلى من الرينو
اعرفوا اسعار قطع الغيار فى التوكيل للعربيتين و شفوا مين ارخص

الشيء الوحيد الى ممكن يخليك تفكر فى التويوتا هو اعاده البيع فقط لاغير
و دى كمان مش نقطه تفوق و لا حاجه فى الوقت الحاضر الفلونس دلوقتى ليها سمعتها و مش بالخساره الكبيره عن اعاده البيع
انما الرينو الفلوانس للناس الى بتفهم سواقه يعنى ايه
نفسى الناس تفهم يعنى ايه عربيه بتخاف عليك
و بالتوفيق
كلامك مضبوط والرينو افضل بس المشكلة في بنزين العربية علشان مش بتقبل بنزين اقل من 95
بس غير كده هيا ممتاااااازة وفخمة
وبصراحة الكورولا دي حاجة زفت بمعنى الكلمة

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 03-08-2012, 05:22 PM
Daewoo_Lanos Daewoo_Lanos غير متواجد حالياً

Daewoo_Lanos has a spectacular aura aboutDaewoo_Lanos has a spectacular aura about

بصراحة لا دية ولا دية انا فى رأيى تستنى تويوتا الشكل الجديد او تزود شوية و تجيب فانتازيا
قديم 03-08-2012, 06:18 PM
الصورة الرمزية mtema99
mtema99 mtema99 غير متواجد حالياً
من انا؟: history manic person
هواياتي: Science-Automobiles&Social Studies

mtema99 has a reputation beyond reputemtema99 has a reputation beyond reputemtema99 has a reputation beyond reputemtema99 has a reputation beyond reputemtema99 has a reputation beyond reputemtema99 has a reputation beyond reputemtema99 has a reputation beyond reputemtema99 has a reputation beyond reputemtema99 has a reputation beyond reputemtema99 has a reputation beyond reputemtema99 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drtasamir مشاهدة المشاركة

الفخامة والجمال ماشى بس الاهم قطع الغيار والصيانة والاعتمادية و استهلاك البنزين
انهى افضل
الفخامه او الجمال ده مقياس نسبي و انا معاك ان الكرولا الحاليه شكلها اسوء بكثير من الفلورنس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmahdy29 مشاهدة المشاركة

الكورولا الجديده نازله كمان شهرين ثلاته... هاتبقى احسنلك بكتير... وكمان هاتشتري موديل في اول الشكل يعني هاتقعد 5 او 6 سنين العربية هي الموديل الجديد...
وسواء كده ولا كده... التويوتا.... مش محتاجة مقارنه... وانا معايا رينو... لكن التويوتا لا تقارن
تحياتي ياباشا
فيه تسريبات اول الاسبوع ده من رئيس شركه سيون في امريكا اللي تويوتا بتبيع تحتها ال GT86 بأسم FR-S ان التغيرات في الكورولا الجديده و الحاليه تضاهي كم التغيرات التي حدثت على الافالون القديمه و الحاليه الجديده التي تم كشفها مؤخرا مع انباء انها قد تكون نسخه ال GT86/FRS/BRZ و لكن بأربع ابواب و تعود مره اخرى الى الدفع الخلفي

اليكم الروابط

http://www.autoblog.com/2012/08/01/t...ormation-than/

http://www.egmcartech.com/2012/08/02...an-the-avalon/

http://www.autospies.com/news/Toyota...ur-List-71856/

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_zamalek7 مشاهدة المشاركة

على فكره الرينو تكنولوجيا اعلى بكتير من التويوتا وشكلها افضل بكتير لو انا الهشترى هختار الرينو وش
لو حضرتك قصدك على الشكل فأنا معاك ان شكل الفلورنس ممكن يبقى احلى بس لو حضرتك بتتلكم على التكنولوجيا فانت بتتكلم عن كوري قصاد ياباني حيث ان الفلورنس ما هي إلا سامسونج + حتى لو كانت فرنسي هناك فارق كبير و يكفي ان تلقي نظره على CR أو customer report ادخل الموقع و شاهد بنفسك الفرق

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haithamnc مشاهدة المشاركة

على فكره الرينو مشتركه مع النيسان وهى تعتبر من العربيات المطلوبه فى اوربا وانا خصوصاً معاى الفلونس وتعتبر فى فئة الجيتا والاسكودا
الكورولا ايضا فئه الجيتا + ليست نيسان و رينو فقط بل معهم مرسيدس بنز و لا زالت عدد السيارات التي بها مشاركه بين قطبين من الثلاثه او الثلاثه قليله جدا

و هم حتى الان الاتي

2011ISSAN LEAF - 2011RENAULT ZOE
2013NISSAN TIIDA - 2013MERCEDES A-CLASS
2014NFINITI G - 2014ERCEDES C-CLASS

my best words:
1)ωнαт ∂σєѕη'т кιℓℓѕ уσυ мαкєѕ уσυ ѕтяσηgєя-
2)ιт'ѕ ησт нσω мαηу тιмєѕ уσυ ∂σωη'ѕ вυт нσω мυ¢н уσυ єαяη ƒяσм уσυя ∂σωη'ѕ

قديم 03-08-2012, 06:27 PM
الصورة الرمزية Abo-Islam
Abo-Islam Abo-Islam غير متواجد حالياً

Abo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud ofAbo-Islam has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmahdy29 مشاهدة المشاركة

الكورولا الجديده نازله كمان شهرين ثلاته... هاتبقى احسنلك بكتير... وكمان هاتشتري موديل في اول الشكل يعني هاتقعد 5 او 6 سنين العربية هي الموديل الجديد...
وسواء كده ولا كده... التويوتا.... مش محتاجة مقارنه... وانا معايا رينو... لكن التويوتا لا تقارن
تحياتي ياباشا
على فكرة الشكل الجديد للكورولا نازل 2014 مش 2013

اللهم اقسم لنا من خشيتك ما يحول بيننا
وبين معاصيك ومن طاعتك ما تبلغنا به
جنتك ومن اليقين ما يهون علينا مصائب
الدنيا ومتعنا بأسماعنا وأبصارنا وقوتنا
ما أحييتنا واجعله الوارث منا واجعل ثأرنا على من ظلمنا وانصرنا على من عادانا ولا تجعل مصيبتنا في ديننا ولا تجعل الدنيا اكبر همنا ولا مبلغ علمنا ولا تسلط علينا من لا يخافك ولا يرحمنا /
أخي الزائر ردد معى وقول **
***لا اله إلا انت سبحانك إني كنت من الظالمين***
أشكرك أخي الزائر على قراءة موضوعي ومنتظر الردود

صفحتي على الفيسبوك

http://www.facebook.com/ana.masry.940