العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > منتدى سبير كار - فرش واكسسوارات السيارات

منتدى سبير كار - فرش واكسسوارات السيارات قسم (تجارى) خاص بمنتجات سبير كار من فرش واكسسوارات السيارات

قديم 03-09-2011, 06:16 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سبير كار ناس محترمة لكن هناك ملاحظات على السينسور وعلى تقفيل الأرضية وشهادة مني أمام الله

- شكرا ً لعرضك التجربة والتوقيت
- لانى ناوى ان شاء تركيب فرش جلد للارضية
- وكنت اتصلت فعلا ً فى رمضان ولكن لم اذهب نظرا ً لضيق الوقت
- وارجوا تفيدنى فى فرش الارضية من حيث :-
* توافر الالوان والبدائل من الجلد
* دقة التركيب خاصة عند نهايتة اسفل فبر الابواب واسفل الفتيس واماكن التخريم لمسامير الكراسى
* وقت التركيب وكم ساعة استغرق
* السعر خاصة وانهم اخبرونى انة 300 جنية فى حين ان سروجى قريب منى قال لى 450 جنية
* وسبق ان قمت بتركيبة بسيارتى الاكسنت القديمة عند هذا السروجى وكان ممتاز
قديم 03-09-2011, 06:29 PM
الصورة الرمزية boshah
boshah boshah غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد عبد الصبور
التخصص العملى: محاسب

boshah is just really niceboshah is just really niceboshah is just really niceboshah is just really niceboshah is just really nice
افتراضي رد: سبير كار ناس محترمة لكن هناك ملاحظات على السينسور وعلى تقفيل الأرضية وشهادة مني أمام الله

يا ريت حضرتك تقول لينا سعر السينسور كام وهل حسيت بأهميتة بعد التركيب ولا لا علشان انا عايز اركب واحد .

احمد عبد الصبور

الـــــدنــــيــــــا
إذا حـلـت أوحــلــت
وإذا كــــســت أوكــســت
وإذا أيــــنـــعـــــت نـــعـــــت
وكم من قـبـور تبنى ونحـن ما تـبـنـــا
وكم من مريـض عـدنا ونحن مـا عـدنـــا
وكـم مــن مــلـك رفعـت لـه علامات فـلـما علا ،،
مات

قديم 03-09-2011, 09:49 PM
albasha37 albasha37 غير متواجد حالياً

albasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mesho70 مشاهدة المشاركة

- شكرا ً لعرضك التجربة والتوقيت
- لانى ناوى ان شاء تركيب فرش جلد للارضية
- وكنت اتصلت فعلا ً فى رمضان ولكن لم اذهب نظرا ً لضيق الوقت
- وارجوا تفيدنى فى فرش الارضية من حيث :-
* توافر الالوان والبدائل من الجلد
* دقة التركيب خاصة عند نهايتة اسفل فبر الابواب واسفل الفتيس واماكن التخريم لمسامير الكراسى
* وقت التركيب وكم ساعة استغرق
* السعر خاصة وانهم اخبرونى انة 300 جنية فى حين ان سروجى قريب منى قال لى 450 جنية
* وسبق ان قمت بتركيبة بسيارتى الاكسنت القديمة عند هذا السروجى وكان ممتاز
شكرا لك فرش الأرضية ليس بدرجة امتياز وليس جيد جدا اسفل فيبر الأبواب كان بيخلع وتم معالجته الخياطة في الجلد مش كويسة قوي الأرضية مش مشدودة كويس السعر تقريبا في حدود 350 جنيه أو 300 بعد التخفيض حقيقي مش متذكر السعر بالظبط
انواع الفرش اللي عندهم جيدة جدا وليست ممتازة
وقت الفرش استغرق تقريبا ساعتين
وحرية الاختيار لك في التركيب عندهم أو عند السروجي القريب منك

لو لم أكن تريوسيا *** لوددت أن أكون تريوسيا
قديم 03-09-2011, 09:55 PM
albasha37 albasha37 غير متواجد حالياً

albasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boshah مشاهدة المشاركة

يا ريت حضرتك تقول لينا سعر السينسور كام وهل حسيت بأهميتة بعد التركيب ولا لا علشان انا عايز اركب واحد .
سعر السينسور 260 تم تخفيضة إلى 220 بالاضافة إلى 40 جنيه تركيب

نصيحة لك خالصة مهم جدا تركيب السينسور وخصوصا في مصر انا مركبة في سياراتين لي تريوس ولوجان وانا شايف انهم أفضل من الكاميرا الخلفية ونوعية spy ممتازة بيعطيك المسافة بينك وبين أي جسم قريب منك من متر ونصف حتى 30 سم يعني إذا أقل من 30 سم هيعطيك 30 برضه لكن انا ماحبيتش الويرليس انا مركب واحد ويرليس وواحد في سيارة أخرى مش ويرليس شايفة أفضل في الاستجابة وشكرا لك وربما يبعد عنك شر الحوادث الخلفية والأمامية والجانبية

لو لم أكن تريوسيا *** لوددت أن أكون تريوسيا
قديم 18-11-2011, 04:55 PM
الصورة الرمزية SpareCar
SpareCar SpareCar غير متواجد حالياً
مدير العلاقات العامة (سبير كار)
من انا؟: amir mohmd mstfa
التخصص العملى: general relation manager in spare car group

SpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة albasha37 مشاهدة المشاركة

كما تعودنا في هذا المنتدى الجميل والأعضاء المتميزين على الصراحة والوضوح وخصوصا ان رأيي قد يتأثر به اخرون واي خداع او النظر إلى مصلحة خاصة اكيد تدخل في باب الحرام والخداع لذلك ارجوا ان تتقبلوا مني المديح والثناء وكذلك النقض والعتاب بدون زعل ونحن جميعا لانريد سوى الصالح العام ابتغاء مرضاة الله هناك الكثر والعديد من محلات تركيب كماليات السيارات ولكن لثقتنا الكبيرة في محلات سبير كار قطعت مسافة من حلوان وخاصة اني مااعرفش الطرق كويس فأخذت وقت وسألت ذهبت لسبير كار فرع باب اللوق امام وزارة الخارجية الناس محترمين ومقابلتهم جيدة وبيسلموك في نفس اليوم حسب اتفاقك معهم وعملوا تخفيض معقول
1 - ركبت فرش للسيارة اخترت اللون الأحمر مع الأسود اتعمل باحترافية شديدة مافيش فيه غلطة ونال اعجاب كل من شاهده واخذوا مني العنوان واكيد منهم منذهب إلى هناك لعمل شغل ومنهم من أجل ذهابه لبعد العيد شكرا لهم وكتر خيرهم وهذا ثناء .
2 - ركبت فرش أرضة جلد لونه أسود شكرا لهم لكن التركيب مش باحترافية في أجزاء مقطعة ومش راكبة أو مش متخيطة كويس انا استلمت في الليل وماشفتهاش إلا هنا لكني متأكد اني لو شفتها هناك كانوا عالجوها لأنهم محترمين وبيرحبوا بأي نقض بصراحة شغل الفرش مش في نفس مستوى فرش الكراسي ابدا ابدا مش عارف بق هما الان ممكن يعالجوه ولا ايه وهذه نقطة عتاب .
3 - ركبت سنسور حساسات للباركن اس واي قالي لي ان هذا أفضل نوع ركب الشاشة على اليسار فوق فتحة المكيف اللي على يسار السائق فوق تابلون السيارة بعد ماشفتها قلت له انا مش عايز اركبها هنا انا عايز اركب الشاشة في منتصف التابلون قالي لي تحت أمرك اركبها ليك في اي مكان انت عايزه بس السلك هيظهر من هنا لهنا المهم اتناقشت معاه واقتنعت بنظره واولادي وهما بيسوقوا قالوا لي فعلا مكانها هنا كويس انا باقول لكم على شان تعرفوا انهم مش بيتأخروا عن اي طلباتك برضه شكرا لهم لكن عرفت منه ان الجهاز ده ويرلس يعني مافيش سلك واصل من الشاشة للكاميرات اللي ورا انا مش بحب الويرليس وخصوصا في الحاجات دي لأني هاقول ليكم على عيوبها انا زعلان من اللي باع لي السنسور في المحل لأنه ماقاليش من الأول انه ويرليس وانا ماطلبتش منه ويرليس اصلا لكن ايه المشكلة بق في الويرليس المشكلة ياجماعة انه فيه تأخير في الاستجابة يعني تجيب مارشديه يحصل تأخير ثواني لغاية الشاشة ماتشتغل ولما تحرك الفتيس من وضع المارشديه تظل الشاشة شغاله لثواني كمان لما تقف خلف السيارة مش بيجيب لك المسافة على طول يعني مافيش استجابة سريعة انا اتصلنت بيهم قالوا لي احنا مش هنقدر نغيرها لكن هنشوف الغلط فيه بس تعالى لينا تاني انا لسة مارحتش كمان انا سألت اللي بيركب الجهاز وهو ولد محترم جدا وحبوب وشيك في تعاملاته وبيتحدث معاك وبسمعك سألته عن أقصر مشافة بيقيسها الجهاز فقال لي اي مسافة حتر 10 سنتيمتر الكلام مش مظبوط هو بيحس لغاية 30 سنتيمتر يعني اي مسافة اقرب للسيارة من 30 سنتيمتر هو شايفها 30 سنتيمتر هما مالهومش ذنب في ده لكن كان المفروض يقولوا لي .
4 - اشتريت مسند يد جلد اسود بعلم مصر واشتريت جراب للدركسيون واشتريت حاجة عاملة ذي الببيونة لمخدع الرأس عدد 2 دول كلهم ماكانش عليهم تخفيض

انا عارف ان فيه ناس عايزة تعرف التكلفة المادية الاجمالية لكافة المشتريات 1130 جنيه.

وأخيرا شكرا لكم واذا كان حد ركب الجهاز الويرلس ده ياريت يقول لي اذا كان حاصل عنده نفس التأخير ده ولا ايه
ممكن حضرتك تشرفنى فى الفرع
http://www.facebook.com/sparecar

الفروع
مول سبير كار
التجمع الخامس ش التسعين مركز المدينة الاول
بجوار شركة ناتا
0127933332
وسط البلد
26 ش الشيخ ريحان امام مبنى وزارة الداخلية وسط البلد
27933331
27933332
27933334