العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 07-06-2010, 09:46 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute
سؤال هام عن الماتريكس 2010 ممكن حد يجاوبني

انا معايا ماتريكس 2010 عاملة 4700 كم راحت النهاردة اعمل صيانة ال 5000 كم عشان مسافر و كان عندي ملحوظة مهمة جدا من صيانة الاف و هي ان العربية اخر كل غيار فيها هو 20 كم زيادة على ار بي ام 3 يعني الغبار الاول 20 كم على ار بي ام 3 و الثاني 40 على ار بي ام 3 و هاكذا حتي الرابع 80 على ار بي ام 3 و الخامس 100 كم على ار بي ام 3 و 120 ار بي ام 3.5 الى 4 الي انا اعرفه ان العربية على الثاني ممكن يجيب لحد سرعة 60 كليو على ار بي ام 3 و بعد كده تغير المهم كلمت مهندس الصيانة فى التليفون بعد صيانة الاف قلي ان ليجلاش الفرامل هو الي ممكن يكتف العربية كده و انهارده قلي نظبت العربية و بعدين المهندس طلع جرب العربية و قلي تمام و هي العربية كده مفيهاش مشاكل بس انا حاسس ان فى حاجة مش مظبوطة ممكن حد يقولي الموضوع ده عادي و انا الي بيتهئلي والا فى حاجة غير كده و اسف على الاطالة

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 10-06-2010, 03:49 AM
tigernet tigernet غير متواجد حالياً

tigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال هام عن الماتريكس 2010 ممكن حد يجاوبني

العربية ياباشا تجيب 60 على التانى لو حضرتك حرق الغيار مثلا تنقل على 5 الار بى ام
قديم 10-06-2010, 04:17 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

ياباشا ارحم العربية وسيبها تعيش وعيش وشكرا
قديم 10-06-2010, 03:58 PM
sabry9 sabry9 غير متواجد حالياً

sabry9 is on a distinguished road

العربية زي الفل
إلى قلتوا دا شيء طبيعي والعربيه مظبوطه
بلاش تخلي حد يلعبلك فيها
ومتحاولش تؤرص عليها
ربنا يباركلك فيها
قديم 10-06-2010, 09:03 PM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute

فعلن الكلام الى اله الاستاذsabry9 هو فعلن كلام صحيح وعلى فكره انا معايه ماتركس 2010 وعامله 14150 كم يعنى خلاص اربط اعمل صيانه 15 الف وهو كده صح و متحولش تقرص على الماتور كتير يعنى خلى كل غيار ياخد حقه بحيث انى موتور العربيه ميتهلكش بسرعه وتحافظ على عمر عربيتك وانشاء الله ربنا يحفظهالك

كريم على