العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات > ريفيوهات

ريفيوهات ساحة لعقد المقارنات وكذلك مراجعة رفيوهات (تقارير) السيارات واختبارات التصادم

قديم 29-06-2009, 12:51 PM
الصورة الرمزية ssalem
ssalem ssalem غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: Sales Manager
هواياتي: Playstation, football &TV

ssalem has a spectacular aura aboutssalem has a spectacular aura aboutssalem has a spectacular aura about
افتراضي رد: survey :- ايه انسب عربية في مصر

السلام عليكم جميعا
دي اول مشاركة ليا - والموضوع اللي بتتكلموا فيه مهم جدا
عموما انا نفسي اشتري عربية جديدة بالقسط الاسلامي تكون في حدود 90-100 الف بس المهم انها تستحمل المطبات والطرق الغير ممهدة وما تكونش نهابة بنزين وما اخسر ش كتير فيها عند اعادة البيع انا متزوج وعندي طفل وطفلة 10 و 6 سنوات - ارجو النصيحة وجزاكم الله خيرا
قديم 29-06-2009, 01:30 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

اهلا بيك يا استاذ سالم ...
متهيألي الرينج ده في اختيارات كتير ..
اهمها النيسان صني سوبر صالون ... النيو سيراتو .. الانسر مع اني افضل تكون 1600 سي سي لكن اكيد ال 1300 حتكون اوفر في البنزين ...

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 29-06-2009, 01:38 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

عاوز أقول حاجه بس على استحياء للذين يفكرون فى شراء سياره بالقسط !

طبعآ دا حق مشروع ان كل واحد يبقى عنده سياره حتى لو امكانياته بسيطه !

ولكن من الملاحظ ان فيه ناس كتير و امكانياتها بسيطه و عاوزه سياره مقدمها بسيط ( نسبيآ )

و قسطها عالى ( برده نسبيا ) بالنسبه لمرتبها أو اجمالى دخلها !

أحب أوضح ان الحكايه موش قسط و بس ! دا فيه رخصه و غرامات و خبطات و تصليحات و بنزين و زيت !

و غسيل و تشحيم و نفخ عجل و مجاملات و... و... .و كل ده بفلوس تانيه بتتسحب بالراحه بس بتجمع فى

الآخر ! يبقى لازم تحط دول فى الحسبه ! ( والله لا أرجوا الا التوضيح ) !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127
قديم 29-06-2009, 04:29 PM
ألأسدالملك ألأسدالملك غير متواجد حالياً

ألأسدالملك is a jewel in the roughألأسدالملك is a jewel in the roughألأسدالملك is a jewel in the roughألأسدالملك is a jewel in the rough

أنا عايز أنبه على حاجة مهمة .... قبل ما نقول إيه المناسب لازم نحدد ... مناسب في حدود كااااااااااااااام

وعايز أنصحك بحاجة ثانية .... إن أغلب اللي هيقولك على حاجة معينة هيقول على أساس الصورة الذهنية

للمنتج والنوع اللي هو بيستخدمه وعلى فكرة كثير من الأنواع اللي تكاد تتساوى في أسعارها مع اختلاف أنواعها

وموديلاتها تقريبا مستواها قريب جدا من بعضه ولكن شوف أنت نفسك تركب إيه في حدود إمكانياتك ..........

أسأل الله لك التوفيق &
قديم 30-06-2009, 06:22 PM
alibabaasd alibabaasd غير متواجد حالياً

alibabaasd is on a distinguished road

ptmnlo123per122
انا شايف انو بعد الغرامات الرهيبة ( الاتاوات) المفروضة على السارات بتهيالي اننا نسيب العربيات للحكومة ونمشى الحسن بعجل او حمير زي زمان ومين عارف ممكن بعد كده يركبوا عددات كهرباء على العربيات وعددات عادم تاجيلك اخر الشهر الواحد حيلاحق على اية ولا اية ومين عارف وبكرة تشوفوا