العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > صور سيارات

صور سيارات صور سيارات فيديو سيارات بلوتوث حلقات توب جير فيديو تعليمى

قديم 12-05-2009, 01:21 AM
الصورة الرمزية misho777
misho777 misho777 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مهندس زراعى ومدرب رياضى
هواياتي: الغطس والصيد

misho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nice
افتراضي رد: فيراري .... المشروب الرسمي لهولندا !!!

ptmnlo123per154السلام عليكم يا جماعة انا بس حابت اشارك فى الموضوع على اساس انى عشت فى هولندا لمدة 18 عام فى دنهاخ و رأيتالعديد من سيارات الفرارى و فى معرض كل سنة فى امستردام و معرض فى اوترخيت اسمه ألأحلام ألأيطالية ودة انا اشتغلت فيه و موجود فيه الفرارى بأنواعها و اللامبورجينى كمان فى معرض فى دنهاخ فى ميدان الكور هاوس عن الفرارى و سيارات الفرارى منتشرة فى هولندا مع انها دولة صغيرة جدا و تعداد سكنها لا يتجواز 16 مليون منهم 2 مليون بس من ألأتراك المهاجرين و كذلك تقريبا مليون من الغاربة و عدة ألاف من المصريين و السورنامة و كثيرا من شرق اسيا الخ
قديم 12-05-2009, 03:40 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman abdelrazek مشاهدة المشاركة

بنت أختها.......... بنت أخوها...بنت أمها
مش هانام ألا لما أشوف الموضوع الجديد
وبعدين انا سمعت ان ميشيل أحد ده مات ...!
هو محدش عنده فيرارى غيره؟
انشاء الله نباركلك قريب ...
مش بعيد على ربنا ياريس.....

كلها مناقصه زى مثلا مول دبى كده تصممه
ونتفرج عليك وانت راكبها ياباشا

منتظر الموضوعptmnlo123per119
ايمن ... انت لسه صاحي ...
عموما انا لسه مخلصتش الموضوع ... ptmnlo123per1127
ححاول اخلصه النهارده ان شاء الله ...
بس شكله حيطلع موضوع رسمي ... من غير افتكاسات ... الدماغ اليومين دول مش جايبه خالص

اصلي شغال في مناقصه ... بس مش من اللي بيجيبوا فيراري ... يدوبك يجيبو بسكلته لعمر

ومعلش ما اخدتش بالي من ردك الا دلوقتي ...
بس انت عارفني دايما بحب اسوي المواضيع على نار هاديه

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 12-05-2009, 03:45 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة misho777 مشاهدة المشاركة

ptmnlo123per154السلام عليكم يا جماعة انا بس حابت اشارك فى الموضوع على اساس انى عشت فى هولندا لمدة 18 عام فى دنهاخ و رأيتالعديد من سيارات الفرارى و فى معرض كل سنة فى امستردام و معرض فى اوترخيت اسمه ألأحلام ألأيطالية ودة انا اشتغلت فيه و موجود فيه الفرارى بأنواعها و اللامبورجينى كمان فى معرض فى دنهاخ فى ميدان الكور هاوس عن الفرارى و سيارات الفرارى منتشرة فى هولندا مع انها دولة صغيرة جدا و تعداد سكنها لا يتجواز 16 مليون منهم 2 مليون بس من ألأتراك المهاجرين و كذلك تقريبا مليون من الغاربة و عدة ألاف من المصريين و السورنامة و كثيرا من شرق اسيا الخ
بس لما هما 16مليون و النادي بس فيه 900 عضو .. يعني ممكن نقول ان كل 16 مليون هولندي فيه 1000 عربيه فيراري ...
واحنا ال 80 مليون... المفروض يبقى عندنا 5 الاف فيراري .... ptmnlo123per160
انا عايز اروح هولندا ptmnlo123per1147

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 05-08-2009, 04:00 AM
الصورة الرمزية elkady0
elkady0 elkady0 غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان
التخصص العملى: طالب
هواياتي: السيارات

elkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant future

على فكرة ايه الغريب فى كدة انا عندى كدة فى المنيا كل العربيات كلها فيرارى وفيه بوجاتى كمان ptmnlo123per145
اوووووووووووووووووووووووو ووووووووف انا تعبت من كدة دة احنا تحت الارض مش هما بجد حرااااااااااااااااااااااا ام اللى احنا فيه دة
بس الحمد لله على اى حاجة
قديم 05-08-2009, 01:19 PM
الصورة الرمزية m.genedy
m.genedy m.genedy غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري
التخصص العملى: مدرب كرة قدم - محاسب ضريبى
هواياتي: كرة القدم-الكمبيوتر-السيارات

m.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koky_90 مشاهدة المشاركة

انا اخويا عايش فى هولندا هخليه يبقا يشوف الموضوع ده
يمكن يجبلينا سته من هناك ولا حاجه ptmnlo123per154

وبعدين
يا م/ سامح
ده شرف ليه ان انا اشراك في موضوعاتك و الـــــــلــــه .
اهلا وسهلا باخو سيادتك فى هولندا
لو مقيم فى امستردام ومحتاج اى خدمة انا تحت امرة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

لا انا اطلع اعيش في هولندا
دا الفيراري باين عليها السياره الشعبيه هناك
يالا بينا
تنور يا حازم باشا ومافيش اكتر من المحلاوية هنا
وعاملين شغل جامد جدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة misho777 مشاهدة المشاركة

اهلا بيك استاذ -misho
كل المعلومات اللى ذكرتها صحيحة--ولو انى لى تحفظ على تعداد الاجانب وتوزيعهم--
السورنام يعتبروا اصحاب بلد حتى بعد التحرر----18 سنة يعنى ممكن نكون دفعة واحدة انا هنا من 89 وعايش فى امستردام(( sloten--
-

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

بس لما هما 16مليون و النادي بس فيه 900 عضو .. يعني ممكن نقول ان كل 16 مليون هولندي فيه 1000 عربيه فيراري ...
واحنا ال 80 مليون... المفروض يبقى عندنا 5 الاف فيراري .... ptmnlo123per160
انا عايز اروح هولندا ptmnlo123per1147
السيارة فعلا منتشرة هنا جدا--
وفيما عدا اعضاء النادى الذين يقضون ويك اند فى احدى القرى هناك كثيرين غيرهم يمتلكون السيارة
--هولندا بلد جميلة وشعبها طيب الى ابعد حد--
ارضها منخفضة وهو الترجمة الفعلية لكلمة -nederland
وكلمة hollandتعنى ارض الخشب لكثرة الاشجار فى اراضيها
كما ذكر الاخ ميشو تعدادها يصل الى 16 مليون منهم حوالى 3 مليون من اصول اجنبية--تبلغ مساحة هولندا (40,844 كم) ، وتنقسم إلى 12 مقاطعة.
واكبر جالية هى التركية تليها المغربية -
وهما الدولتين التى سمحت حكوماتهما لهما بالهجرة الى هولندا لتعميرها بعد الحرب العالمية الثانية ولهذا من الطبيعى ان نرى الجيل الرابع منهم--
المهندسيين الهولنديين هم ملوك السدود والكبارى والانفاق فى العالم
طبيعة الجو فى هولندا تختصر فى مثل شعبى هولندى يقول انها 11 شهر امطار وشهر الجو وحش
ومع ذلك هى ليست كما قال الاخ الاستاذ سام رام -غرقانة فى شبر مية - هى بلد منظمة جدا ونظيفة جدا وخالية تماما من العشوائيات--طبعا انا عارف انة بيهزر-
واحب اشكرة على الموضوع --

التعديل الأخير تم بواسطة m.genedy ; 05-08-2009 الساعة 01:22 PM