العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 30-09-2011, 05:39 AM
إسلام العربي إسلام العربي غير متواجد حالياً

إسلام العربي is on a distinguished road
للاهمية طلب مساعدة: أجيب كليو 2004 ولا لوجان جديد؟ وعاوز حد يسعرلي الكليو

دلوقتي أنا عاوز أعرف أيهما أفضل, الكليو 2004 شبه زيرو ولا اللوجان 2011 أو 2012, طبعاً أنا عارف إن ده مستعمل وده جديد, بس خلينا نفترض إن الإثنين زيرو, يبقى أنهي واحد أحسن؟

علشان أنا في واحد قريبي عنده كليو 2004 بس هي زيرو هههههه, آه بجد اشتراها سنة 2004 ورافعها من ساعتها وبيستخدم واحدة تانية, يعني عاملة حوالي 200 كيلو بس!!

الحاجة التانية ممكن العربية الكليو دي تتسعر بكام, هي مانيوال وهاف أوبشن متهيألي؟؟؟ ياريت مساعدة في موضوع التسعير ده

وكمان أنا طويل, أبعد عن الكليو؟ أصل أنا خايف من إنها تكون ضيقة, وبيقولوا تكيفها ضعيف؟

أما اللوجان فأنا بقول أزود شوية وأجيب حاجة 2012 بس خوفوني من موضوع السخونية اللي بتيجي من الدواسة وإن مفيش عزل هناك, وموضوع فتح الشنطة والتنك من بره ده رخم جداً جداً جداً .. محتاج مساعدة عاجلة لو تسمحوا
قديم 30-09-2011, 05:41 AM
إسلام العربي إسلام العربي غير متواجد حالياً

إسلام العربي is on a distinguished road
للاهمية طلب مساعدة: أجيب كليو 2004 ولا لوجان جديد؟ وعاوز حد يسعرلي الكليو

دلوقتي أنا عاوز أعرف أيهما أفضل, الكليو 2004 شبه زيرو ولا اللوجان 2011 أو 2012, طبعاً أنا عارف إن ده مستعمل وده جديد, بس خلينا نفترض إن الإثنين زيرو, يبقى أنهي واحد أحسن؟

علشان أنا في واحد قريبي عنده كليو 2004 بس هي زيرو هههههه, آه بجد اشتراها سنة 2004 ورافعها من ساعتها وبيستخدم واحدة تانية, يعني عاملة حوالي 200 كيلو بس!!

الحاجة التانية ممكن العربية الكليو دي تتسعر بكام, هي مانيوال وهاف أوبشن متهيألي؟؟؟ ياريت مساعدة في موضوع التسعير ده

وكمان أنا طويل, أبعد عن الكليو؟ أصل أنا خايف من إنها تكون ضيقة, وبيقولوا تكيفها ضعيف؟

أما اللوجان فأنا بقول أزود شوية وأجيب حاجة 2012 بس خوفوني من موضوع السخونية اللي بتيجي من الدواسة وإن مفيش عزل هناك, وموضوع فتح الشنطة والتنك من بره ده رخم جداً جداً جداً .. محتاج مساعدة عاجلة لو تسمحوا
قديم 30-09-2011, 08:15 AM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of
افتراضي رد: طلب مساعدة: أجيب كليو 2004 ولا لوجان جديد؟ وعاوز حد يسعرلي الكليو

ياراجل اللوجان دى جزء من التاريخ بيضحكوا بيه على المصريين محرك موديل 99 بتكنولوجيا العصر الحجرى بيعت لشركة داتشيا فى المجر ليتم تصنيعها كسيارة اقتصادية للطبقات الفقيرة من الشعب وبعدين ضحكوا علينا ونزلوها مصر مستغلين انعدام الثقافة الشرائية للسيارات لدى المستهلك المصرى واهو بيجرى وراء الماركة دون النظر للتفاصيل وبعدين يكتشف انه اشترى الترماى ياباشا ولما تروح تشترى الكبلن تلاقيه ب 3700 جنيه هتعرف الحقيقة المرة
قديم 30-09-2011, 01:24 PM
الصورة الرمزية ayman1204
ayman1204 ayman1204 غير متواجد حالياً
من انا؟: Mr Lonely
التخصص العملى: General Manager at TVEgy.CoM
هواياتي: ركوب لولو , مونتاج الفديو

ayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lonedoctor مشاهدة المشاركة

ياراجل اللوجان دى جزء من التاريخ بيضحكوا بيه على المصريين محرك موديل 99 بتكنولوجيا العصر الحجرى بيعت لشركة داتشيا فى المجر ليتم تصنيعها كسيارة اقتصادية للطبقات الفقيرة من الشعب وبعدين ضحكوا علينا ونزلوها مصر مستغلين انعدام الثقافة الشرائية للسيارات لدى المستهلك المصرى واهو بيجرى وراء الماركة دون النظر للتفاصيل وبعدين يكتشف انه اشترى الترماى ياباشا ولما تروح تشترى الكبلن تلاقيه ب 3700 جنيه هتعرف الحقيقة المرة
حضرتك فى السعودية عرفت منين ان سعر الكوبلن 3700 ؟؟؟؟؟

بالنسبة للاستاذ اللى بيسال
انا افضل الجديد
العربية قاعدة معايا حوالى سنة لحد دلوقتى وعاملة 13 الف كيلو
مصرفتش عليها غير 450 جنية تمن الصيانة الدورية بتاعتها ... ولسة قدامها 7 الاف كيلو عقبال ما اصرف فلوس الصيانة التانية
( يا ريت تكون فهمتنى ) فى موضوع الزيرو
قديم 30-09-2011, 01:39 PM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman1204 مشاهدة المشاركة

حضرتك فى السعودية عرفت منين ان سعر الكوبلن 3700 ؟؟؟؟؟

بالنسبة للاستاذ اللى بيسال
انا افضل الجديد
العربية قاعدة معايا حوالى سنة لحد دلوقتى وعاملة 13 الف كيلو
مصرفتش عليها غير 450 جنية تمن الصيانة الدورية بتاعتها ... ولسة قدامها 7 الاف كيلو عقبال ما اصرف فلوس الصيانة التانية
( يا ريت تكون فهمتنى ) فى موضوع الزيرو
ابدا والله انا طبيب مصرى عايش فى السعودية واسرتى عايشة فى مصر وهما اللى بيستخدموا السيارة بى واى دى ولوكانت موجودة فى السعودية كنت اشتريتها بدل الكورولا
ولو انت عضو نشيط فى منتدى السيارات وكل يوم بتقرا تجارب الاعضاء فى مختلف الماركات هتعرف تفاصيل كتير جدا
ثانيا انا درست السوق المصرى 3 سنوات قبل ما اشترى البى واى دى وكانت اللوجان احد الخيارات المتاحة ولكن صرفت نظر عنها فيما بعد
اقرا شكوى اصحاب اللوجان للشركة الام وهى موجودة هنا فى المنتدى وسعادتك هتعرف ليه هما اشتكوا للشركة
وعلى فكرة بعد الشكوى نزلوا الاسعار شوية واخر مشاركة لاحد الاعضاء وجد الكبلن ب 1700 جنيه من شهرين تقربيا
تقبل تحياتى

التعديل الأخير تم بواسطة lonedoctor ; 30-09-2011 الساعة 01:45 PM