العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 11-05-2011, 05:05 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الفار دخل المصيدة 2

من رأيي تبيعها حوادث
قديم 11-05-2011, 07:11 PM
Mr.NoLoVe Mr.NoLoVe غير متواجد حالياً

Mr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the rough

حضرتك مش بتحسبها صح بص يا باشا التوكيل لو لقى الاكصدام متنى هيقولك غيره وممكن تعدله بره ب 10 جنيه و 10 رش بقى زى الفل التوكيل بقى يقولك الاكصدام 800 جنيه يعنى فرق 780 فى حاجه واحده بس احسب بقى

انا بقول لو لقدر الله عربيتى اتخبطت نفس الخبطه هوديها بره التوكيل ولو اتكلفت منى 2000 جنيه هبقى صرفت عليها بضمير
لكن ده واحد مأمن على العربيه يعنى مش واجعاه الفلوس اللى هيدفعها والتأمين هيشيل الليله
والله انا شوفت الخبطه وتقديرى ليها علشان جامده شويه 5000 جنيه بزياده كمان

واتمنى من صاحب الموضوع بلاش تشويه صوره اللوجان علشان كده عيب عليك فى ناس كتير بتبقى بتموت فى العربيه ونفسها تشتريها ولمجرد حادثه الناس تقرأ الموضوع وتكرها نفسها

حرام عليكم والله زى ما بقلكم لو الخبطه بسيطه او جامده خليك بره التوكيل فى صنايعيه بره احسن ميت مره من التوكيل فى الحرفين وبورسعيد وبترجع العربيه احسن من الاول كمان وغير كده قطع غيار العربيه بقى بره التوكيل *****فى شارع دمشق الرفرف ابو 700 جنيه فى التوكيل بره ب 300 جنيه والمقص ابو 550 جنيه بره الاتنين ب 400 جنيه والفانوس ابو 660 جنيه بره ب 350 جنيه فى التوكيل بصوا لفرق السعر وركزوا هتلاقوا ان خبطه الراجل دى مش هتكلفه حاجه بره التوكيل وصدقونى فى بره صنايعيه احسن ميت مره من اللى جوه التوكيل
وانا كنت سألت على كوبلن اللوجان قالولى 3500 للواحد بره التوكيل لقيته فى التوفيقيه فى محل مش فاكر اسمه بالظبط بس هو كان قريب من المول ب 600 جنيه تقريبا يعنى فرق 2900 جنيه اينعم هو *****من التوكيل بس هنقول ايه وكل توكيلات مصر كده لان كوبلن الفيرنا فى التوكيل ب 2700 جنيه قريب جدا من اللوجان ولازم تعرفوا ان قطع غيار الاوروبى معمره عن قطع غيار الكورى يعنى اه هتدفع 3500 وتدفعهم كمان 8 سنين ولا حاجه ولا تدفع 2700 جنيه وتدفعهم كمان سنتين

انا خلصت الكلام فى حوار اللوجان ده وارجوا من حضراتكم اللى عنده مشكله يعرضها وممكن نساعده لكن مش من الباب والطق تحكى مشاكل غيرك هو ما عينكش المحامى بتاعه كفياكم فتى و بطلوا تكرهوا الناس فى العربيه ده احنا ما بنصدق ان واحد يشتريها لاننا مستفيدين وهو مستفاد هو اشترى عربيه تحفه واحنا كسبنا انتشار للعربيه

انا خلصت الكلام ده قشطه محدش بقى يفتح بقه

اسف على الاطاله لكن للضروره

التعديل الأخير تم بواسطة aboelesaad ; 13-05-2011 الساعة 12:34 AM سبب آخر: تنسيق النص وتعديل الفاظ خارجه عن الاطار العام
قديم 11-05-2011, 11:12 PM
abou_mariam abou_mariam غير متواجد حالياً

abou_mariam will become famous soon enoughabou_mariam will become famous soon enough

انا خلصت الكلام فى حوار اللوجان ده وارجوا من حضراتكم اللى عنده مشكله يعرضها وممكن نساعده لكن مش من الباب والطق تحكى مشاكل غيرك هو ما عينكش المحامى بتاعه كفياكم فتى و بطلوا تكرهوا الناس فى العربيه ده احنا ما بنصدق ان واحد يشتريها لاننا مستفيدين وهو مستفاد هو اشترى عربيه تحفه واحنا كسبنا انتشار للعربيه

ماذا استفيد لو رينو باعت مليون سيارة هل هتخفض قطع الغيار الله أعلم
لكنى أنصح كل واحد مقبل على الشراء حتى يعلم مميزاتها و عيوبها ميتصدمش زيى
و أنا احترم كل الاراء و على فكرة انا شفت الفانوس الاصلى و التقليد دة غير دة خالص فى الخامات 290 مقابل 635 عن تجربة مش اجتهاد او فتوى

التعديل الأخير تم بواسطة aboelesaad ; 13-05-2011 الساعة 12:35 AM سبب آخر: تنسيق النص
قديم 12-05-2011, 12:24 AM
abou_mariam abou_mariam غير متواجد حالياً

abou_mariam will become famous soon enoughabou_mariam will become famous soon enough

الى الاستاذ المحترم مستر Nolove
خد اللينك ده يا محترم
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=50268
كليبسات الباب ب 400 جنية ليـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــه
دهب ولا ايه
المعروف ان السيارة بعد فترة بتفتح فى المصاريف هتقدر تصرف عليها كمان 5 سنين مثلا انا مش هقدر انا راجل شارى عربية ب 70 ألف مش ب 700 ألف
علشان قطع الغيار النار دى
قديم 12-05-2011, 03:16 PM
Mr.NoLoVe Mr.NoLoVe غير متواجد حالياً

Mr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abou_mariam مشاهدة المشاركة

الى الاستاذ المحترم مستر Nolove
خد اللينك ده يا محترم
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=50268
كليبسات الباب ب 400 جنية ليـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــه
دهب ولا ايه
المعروف ان السيارة بعد فترة بتفتح فى المصاريف هتقدر تصرف عليها كمان 5 سنين مثلا انا مش هقدر انا راجل شارى عربية ب 70 ألف مش ب 700 ألف
علشان قطع الغيار النار دى
اولا بلاش كميه محترم الكتيره دى لانى ساعات بحس انها تهزيق وتريقه اوكى

ثانيا ************************* *****************
ثالثا قولتلكم يعنى مثلا مع احترامى للناس انا ابقى ***** لو رايح توكيل ااولهم هاتوا كلبسات بلاش هطل احنا بنتلكك وخلاص يعنى بأمانه ودين لو دورت على الكليبسات بره هتلاقيهم ب 20 جنيه هتخسر ايه لما تجيبها من بره ولا خايف على ضمان الكلبسات بطلوا *******انا بقولكم عملت حادثه غيرت مقصين وقنطره وكانوا جوه التوكيل تكلفتهم 5000 جنيه انا عملتهم بره ب 2000 جنيه بالتركيب بكله والعربيه رجعت زى الاول ومش حاسس بفرق خالص بلاش نتلكك واى حاجه قادر تجيبها من بره التوكيل هاتها ما تقلقش لان مفيش منها صينى وكل اللى بره بيبقى تركى او مغربى وبس

وبعدين انا هنا فى السويس اى حاجه عايزها بروح لمحل بقوله انا عايز كذا بيقولى ادفع عربون وبكره خد الحاجه زى المقصات والقنطره المقصين 400 جنيه وفى التوكيل الواحد ب 550 جنيه يعنى الجوز ب 1100 من غير تركيب او ضريبه يعنى تقدر تقول 1500 جنيه يبقى انا وفرت فى مقصين بس 1100 جنيه والرفرف سألته عليه قالى 300 جنيه من غير رش ولو رحت بره عند حد بتاع رش كمبيوتر هتديله كود لون العربيه وهيرشه ويبقى زى الفل ب 50 /70 جنيه والرفرف فى التوكيل تقريبا 600 جنيه من غير رش وتركيب وضرائب اه هو توكيل ***** بس احنا مش محتاجين التوكيل غير فى الضمان وبس وكل ما العربيه تنتشر اه قطع الغيار بتنزل جامد اوى اوى اوى وبتلاقيها بره التوكيل يبقى مش محتاج التوكيل غير فى الصيانات والضمان وبعد كده ***** فى التوكيل انا قولت واقسم بالله لو عربيتى دى اتخبطت كده لقدر الله يعنى هصلحها بره وخره على التوكيل انما الراجل ده راح وداها التوكيل علشان مأمن على العربيه والتأمين شايل الليله كلها

يا جدعان انا خلاص هبت منى بقى كل واحد مضايق من حاجه يدخل يقولى وانا هخليه ****** علشان ما يجيش يقول اللوجان وحشه **********تعالوا بصوا على اللى معاه الالنتر الجديده يقولى ياريت كنت جيبت عربيه زى بتاعتك دى وكسبت فرق الفلوس وده مش كلام لا لانه ساق العربيه وسافر بيها وبصم بالعشره على ثبات ونعومه العربيه وجمال العربيه يبقى واحد يدخل يقول لا وحشه

بلاش ظلم

مستنى باقى الناس ترد

التعديل الأخير تم بواسطة aboelesaad ; 13-05-2011 الساعة 12:41 AM سبب آخر: تنسيق النص وتعديل الفاظ خارجه عن الاطار العام