العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 01-11-2012, 12:59 AM
عمرو عبد الحميد الجندى عمرو عبد الحميد الجندى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ليسانس اداب

عمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to all
للاهمية صاج اللوجان

مساء الخير على كل اعضاء احسن و اجمل منتدى ,
الحقيقة يا جماعة كان عندى استفسار عن صاج اللوجان هو فعلا على ما يبدو ضعيف و مش عارف ايه السبب لدرجة بدات اعتقد انه اضعف من العربيات اللى فى نفس الفئة زى ( الللانوس - الفرنا - البي واى دى -الاسبرنزرا) الواحد بصراحة بقى خايف جدا من المشى داخل البلد و خاصة الخوف كله من المتوسكلات و الترسكلات و الميكرو بصات ) و خاصة ان اصحاب هذه الوسائل ما بيهممومش حاجة
انا يدوبا لمست ترسكل و الصاج داخل سنة بسيطة مش عارف ايه راى السادة الاعضاء فى مشكلة الصاج و لا انا فاهم غلط و كل صاج الجديد فعلا ضعيف ؟
قديم 01-11-2012, 01:21 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صاج اللوجان

هو اكتر اماكن تخاف لوجان بالذات
اللي هي الحتت البومبيه اللي في رفارف اللوجان لانها فعلا ضعيفه ودي ماركه مسجله في معظم اللوجان
وخصوصا اللي ورا
بس عامة كل العربيات الجديده لو لمست اي حاجه الصاج حيتطبق

الخبطة الشهيرة للوجان خبطة الرفرف ( قبل واثناء وبعد ) تصويرى

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 01-11-2012, 01:51 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

بص اضعف حتة في اللوجان هيا الرفرف الشمال اللي ورا
وعموما دا حال كل العربيات الا اللانوس والسبرانزا
وامشي واتمتع بالعبرية ياباشا امال اللي معاه اكسنت او النترا كان هيعمل ايه ؟؟؟

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 01-11-2012, 04:23 PM
ayman_kamal ayman_kamal غير متواجد حالياً

ayman_kamal has a spectacular aura aboutayman_kamal has a spectacular aura about

صاج اللوجان هو فعلا ضعيف والبوية ضعيفة .... الحتت البومبيه اللي في رفارف اللوجان اللي فوق الكاوتش ضعيفه....اضعف حتة في اللوجان هيا الرفرف الشمال اللي ورا السواق .... وده اللي كان مخوفني منها من اول منزلت لغايت ما اشترتها... كل ما اروح معرض و ابص عليها و المنافسين اللاقي فعلا اضعف منهم ... يا راج ده انا بركنها الصبح و قت الشغل في جراج في باكية لواحدها مش بتتحرك وبليل بغلاب علشان اركنها في مكان أمن ماتكونش معرضة للصدم و بسوق زي اللي بيتعلم السواقة جديد كله يعدي كله يزنق براحته مش بعافر و لا بصدر بوز العربية في حد و مع ذلك عندي نؤرتين واحدة في باب و التانية في الكابوت خفاف اه بس جم منين الله اعلم انا لغايت دلوقتي شايف ان ده عيب العربية الوحيد من وجهة نظري
قديم 01-11-2012, 04:23 PM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

هوه فعلا ضغيف جدا وخاصه الرفرف الشمال الوراني ضعيف جدا ده حتي لو حد سند عليه بيطبق بس عادي سيبها لله وتمتع بالعربيه وربك اللي بيسترها