العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 25-12-2010, 01:00 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العربية بتبدأ دوارة على آر بي إم عالي

طيب ماهو ياهندسة منعا بس للإسراف الي مالوش لازمة العربية كانت عاملة السيرفيس بتاعها في معاده ولسة الورقة ملزوقة عندي على الباب وفاضل أكتر من ألف كيلو على السيرفيس الي جاي فا علشان كدة بس أنا مافكرتش أغير كل ده وغير إني حالة العربية ماتقولشي اني صاحبها كان ممل ياعني.

قديم 25-12-2010, 01:09 PM
الصورة الرمزية otefa
otefa otefa غير متواجد حالياً
هواياتي: cars&motorcycles

otefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond repute

أنا شايف عندك حاجتين تبدأ بيهم
- تنظف الأيدل أي ميكانيكي ينظفه
-شيك علي قواعد الموتور والفتيس

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

م/محمد
قديم 25-12-2010, 01:20 PM
الصورة الرمزية otefa
otefa otefa غير متواجد حالياً
هواياتي: cars&motorcycles

otefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond repute

أعتقد ده ألي راكب عندك..............هايتنظف كويس وأن شاء الله يظبط معاك ويفضل بعد التنظيف تفك الكابل السالب للبطارية 1 دقيقة وترجع توصله تاني وتشغل العربية وتسيبها دقيقتين من غير ماتدوس بنزين

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

م/محمد
قديم 25-12-2010, 09:00 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

وغير إني حالة العربية ماتقولشي اني صاحبها كان ممل ياعني.

ولسة الورقة ملزوقة عندي على الباب وفاضل أكتر من ألف كيلو على السيرفيس الي جاي
طيب الورقه مكتوب فيها أيه إللى أتعمل من أعمال صيانه بالضبط ...........؟

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 26-12-2010, 07:49 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة otefa مشاهدة المشاركة

أنا شايف عندك حاجتين تبدأ بيهم
- تنظف الأيدل أي ميكانيكي ينظفه
-شيك علي قواعد الموتور والفتيس
تمام كدة معقول الكلام حاجة بسيطة اهي إنشاء الله أنضف الأيديل في الويك إند الي جاي وبالمرة أشيك على قواعد الماتور.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirayad مشاهدة المشاركة

طيب الورقه مكتوب فيها أيه إللى أتعمل من أعمال صيانه بالضبط ...........؟
لا والله يا هندسة مكتوب بس عدد الكيلو متر الي تم عنده السيرفيس وعدد الكيلو متر الي هيتعمل عنده السيرفيس الي بعديه وطبعا الورقة مكتوبة من المكان الي عملت فيه السيرفيس.